شهری که امام زمان (عج) از آنجا ظهور میکنند

  • نویسنده موضوع Ali
  • تاریخ شروع

Ali

مدیریت کل
پرسنل مدیریت
"مدیر کل"
جمعه که میشود چشم تمام منتظران عالم به این نقطه از زمین دوخته شده است چرا که به آنها گفتهاند قرار است امام مهدی(عج) از آنجا ظهور کنند.

روز جمعه هر جا که باشی انگار گم شدهای داری و دنبال یک چیز مهم میگردی که سالها در پیاش بودی، یک امیدی ته دلت است که میگویی حتما میآید اما نمیدانی کِی. فقط شنیدهای که گفتهاند وقتی جهان پر از ظلم و فساد شد "منجی" خواهد آمد و از دست تو همین برمیآید که مراقب اعمالت باشی و دست از دعا برنداری.
منتظران حضرت صاحب الزمان(عج) جمعههای زیادی شمردهاند تا روی ماهش را ببینند و همچنان دعای"اللهم عجل لولیک الفرج" بر لب دارند و نمیدانند شاید این جمعه هم در جوار "بیت الله الحرام" خورشید غروب کند اما باز مهدی صاحب زمان نیاید اما باز امید به رحمت الهی دارند که فرمود: "هیچگاه زمین از وجود حجت الهی خالی نمیشود".
در ادامه پاسخ به این پرسش را که امام مهدی (ع) از کدام شهر ظهور میکنند را با بهرهگیری از روایات معصومین(ع) بیان میکنیم: در برخی روایات آمده است؛ وقتی که اوضاع عمومی جهان مساعد شد و افکار مردم جهان برای پذیرش حکومت حق وعدالت آماده گشت، نوبت انقلاب مهدی موعود فرا میرسد، و خداوند به آن حضرت اذن و اجازه نهضت میدهد. در این زمان است که امام مهدی (عج) در مکه ظاهر میشود و انقلابی بزرگ، انقلاب جهانی خود را آغاز میکند.
چنانکه مفضل از حضرت صادق (ع) پرسید: ای آقای من، حضرت مهدی (عج) از کجا و چگونه ظهور میکند؟ حضرت فرمود:" ای مفضل! او به تنهایی ظهور میکند و به تنهایی کنار خانه کعبه میآید و به تنهایی شب را در آنجا میگذراند1".
همچنین امام باقر (علیه السلام) فرموده است: "هنگامی که قائم (ع) از (مکه) خروج کند، منادی او ندا در میدهد که هلا، هیچ کس غذا و آشامیدنی برندارد، و او با خود سنگ موسی بن عمران را به همراه میبرد، که آن بار شتری است. پس در هیچ منزلی فرود نمیآید، مگر اینکه چشمهها از آن جاری میگردد2".
 
بالا