رعایت حجاب و عفت عامل مهم کاهش طلاق

~(neda)~

کاربر فعال
"بازنشسته"
یک پژوهشگر و روانشناس از آثار تربیتی و روانشناختی رعایت حجاب زن و مرد را جلوگیری از چشمچرانی و فرونشاندن شعلههای شهوت عنوان کرد.

به گزارش فارس، حجتالاسلام علیاحمد پناهی عصر امروز در همایش حبلالمتین در تویسرکان، اظهار داشت: جوانی از دورههای پرتلاطم، مهم و اساسی از دورههای زندگی انسان است زیرا اتفاقات سرنوشتساز مانند انتخاب همسر اتفاق میافتد.

وی با اشاره به اهمیت دوره بارداری در مراحل رشد و کمال انسان، خاطرنشان کرد: اگر دختران و مادران سبک زندگی اسلامی را شناخته و به کار گیرند، مشکلات به حداقل خواهد رسید. این پژوهشگر به توصیف جوانی و مشخصات این دوران از دیدگاه آیات قرآن، احادیث و مقوله روانشناختی پرداخت و عوامل سعادتمندی و موفقیت را هدفمندی، اعتماد به نفس، خداباوری، دوری از گناه، مشورت با افراد متخصص، پشتکار، عفت و پاکدامنی معرفی کرد.

وی با اشاره به اینکه هدف نداشتن بستری برای از دست دادن فرصتها میشود، تصریح کرد: تلاش همه بر این باشد که هدفمان را رستگاری و قرب الهی انتخاب کنیم زیرا انسان با این نگاه دینی هرگز به پوچی نخواهد رسید. پناهی مشخص کردن خواستهها از زندگی، تمرکز بر هدف، اهداف بلند، تکیه بر تلاش خود، اجتناب از کار عجولانه و احساسی، توکل به خدا و خودباوری را از نکات مهم در یک زندگی هدفمند و موفق عنوان کرد.

وی دروی از تظاهر، تقویت عزت نفس، رسیدگی به خویشتن و خداباوری را از فاکتورهای تاثیرگذار در اعتماد به نفس انسان برشمرد و افزود: توجه به توانمندیها و متمرکز شدن بر آنها اعتماد به نفس و عزت نفس را ارتقا میدهد. این پژوهشگر در ادامه بر مشورت و استفاده از تجارب افراد متخصص تاکید کرد و افزود: همفکری و بهرهگیری از توانمندی دیگران درصد خطا در برنامهها کاهش و انجام آنها را تسریع میبخشد.

وی به تشریح جایگاه مقوله عفت در آموزههای دینی و روایات پرداخت و اذعان کرد: پاکدامنی و عفت از خصایص مومنان است. پناهی با اشاره به اینکه عفت و پاکدامنی سلامت جامعه را حفظ میکند، عزت و سربلندی، پاکی و تزکیه اعمال، قدر و منزلت معنوی، فرونشاندن شعلههای شهوت را بخشی از آثار فردی و اجتماعی عفت و پاکدامنی دانست.

وی از آثار تربیتی و روانشناختی رعایت حجاب زن و مرد را جلوگیری از سرد مزاجی و چشمچرانی، فرونشاندن شعلههای شهوت، خوشبختی و سعادت دنیوی و اخروی دانست و تصریح کرد: یکی از عوامل مهم طلاق در کشور ما بیمبالاتی خانمها در اجتماع است.


فارس
 
بالا