چگونه شماره های مزاحم را بلاک کنیم؟

!!~Pouya~!!

کاربر ویژه
"بازنشسته"
نخستین و مهمترین مشخصه یک تلفن همراه قابلیت برقراری ارتباط با دوستان و آشنایان است که در کوتاهترین زمان میسر میشود. اما گاهی اوقات همین قابلیت میشود بلای جان دارندگان تلفن همراه و اسباب مردم آزاری برخی دیگر: از طلبکار گرفته تا بازاریابان و حتی نزدیکانی که نمیخواهید با آنها ارتباط داشته باشید.
البته نخستین روش برای خلاص شدن از این مسأله آن است که با مخابرات تماس بگیرید و با ارائه شماره فرد مزاحم خواستار مسدود کردن خط تلفن او شوید که این کار نیز پروسهای زمانبر و البته خستهکننده است. اما اگر از کاربران تلفنهای هوشمند هستید باید بدانید که میتوانید رأسا این کار را انجام دهید.
در این بخش شما را با روند کار در گوشیهای اندرویدی، یا مبتنی بر ویندوز فون و iOS آشنا خواهید کرد.
[h=2] iOS[/h] قراردادن کاربران در لیست سیاه (Blacklist) گوشیهای مبتنی بر iOS کار بسیار سادهای است. برای این کار به برنامه Phone در گوشی خود بروید و کانتکت یا اطلاعات تماس فرد مورد نظر خود را پیدا کنید. صفحه را اسکرول نمایید تا به پایین آن برسید و سپس روی عبارت Block This Caller کلیک نمایید. اگر آن فرد در دفترچه تلفن گوشی شما وجود ندارد، به لیست آخرین تماسهای تلفنی خود رفته و پس از یافتن شماره مورد نظر روی آیکون i کلیک نمایید. سپس صفحه را به پایین اسکرول نمایید و پس از یافتن گزینه Block This Caller روی آن کلیک نمایید (با این کار علاوه بر مسدود کردن تماسهای فرد هیگونه پیغام متنی هم از وی دریافت نخواهید کرد).
Blocking-a-contact.jpg
[h=2] اندروید[/h] مسدود کردن یا اصطلاحا بلاک کردن شماره تماس در ابزارهای اندرویدی به دو روش انجام میشود: هم از طریق برنامهای که برای این منظور ساخته شده باشد و هم از طریق اپلیکیشن Phone گوشی شما. اما مشکل اینجاست که همه ابزارهای اندرویدی این برنامه را در خود ندارند و از میان گوشیهای هوشمند موجود در بازار معمولا محصولات سامسونگ، LG و HTC چنین قابلیتی دارند. اگر گوشی شما از نوع سامسونگ است اپلیکیشن Phone خود را گشوده، روی گزینه Menu کلیک نموده و سپس Call Setting را انتخاب نمایید. نخستین گزینهای که با این کار پیش روی شما قرار میگیرد Call rejection است که باید آن را گشوده و شماره موردنظرتان را به لیست آن بیافزایید.
Blocking-numbers-on-a-Samsung-phone.jpg
[h=2] ویندوز فون[/h] برای بلاک کردن کانتکتهای خود در ابزارهای مبتنی بر ویندوز فون 8 به نرمافزار GDR2 و البته برنامه فیلترینگ call+SMSنوکیا نیاز خواهید داشت که پس از نصب روی گوشی گزینه Blocking را به اپلیکیشن گوشی شما میافزاید. برای این منظور کافیست انگشت خود را روی شماره موردنظرتان نگه داشته و پس از گشوده شدن منو، عبارت Blocking را انتخاب نمایید.
wp.jpg


 
بالا