4 اشتباه بزرگ هنگام خرید لپ تاپ

!!~Pouya~!!

کاربر ویژه
"بازنشسته"


برای خرید لپ تاپ، بهتر است که یک لیست از نیازهایتان درست کرده و گزینه هایی را که پیش رو دارید با آن لیست، مقایسه کنید. انجام این فرآیند، باعث میشود تا انتخابی آسانتر، دقیقتر داشته و در پول خود صرفه جویی نمایید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، خوش بختانه قیمت لپ تاپ همچنان رو بهکاهش است و این موضوع، میتواند فرصتی را بهوجود بیاورد تا کاربران در هنگام خرید گزینههای بیشتری را پیشروی خود داشته باشند. همین دلیل، به تنهایی باعث میشود تا خرید لپتاپ کمی دشوار بهنظر برسد و خطاهای کاربران را در هنگام خرید افزایش دهد. در این مقاله چند اشتباه رایج کاربران را در هنگام خرید، خواهیم گفت. با آیتی رسان همراه باشید!

1- لپ تاپ بسیار کوچک، نخرید!

قبول دارم که لپتاپ های کوچک یا نوت بوک، زیبا و جذاب هستند اما به اندازه همتایان خود، مشخصات سخت افزاری خوبی ندارند. گرچه نوت بوک برای حمل و نقل مناسبتر است اما بهیاد داشته باشید که صفحه نمایش کوچک آنها باعث میشود که برای تایپ، بازی و تماشای فیلم ایدهآل نباشند.

2- محصول بسیار بزرگ نخرید!

پیشنهاد میکنم که اصلا به دنبال خرید یک لپتاپ با صفحه نمایش بسیار بزرگ، نباشید چرا که در غیر اینصورت، حتی نمیتوانید از لپتاپ خود در محیط خارج از خانه نظیر کافی شاپ استفاده نمایید.

صفحه نمایش بسیار بزرگ برخی از مدلها، ممکن است به بزرگی نمایشگر یک تلویزیون باشند. این بزرگی بیش از حد، باعث میشود تا لپتاپ در کوله پشتی شما بهراحتی جای نگرفته و هیچ لذتی از کار با لپتاپ تان، نبرید.

3- بر روی "رم" بیش از اندازه حساس نباشید!

وقتی بهدنبال یک گزینه با "رم" بیشتر هستید، باید هزینه بیشتری را برای خرید آن محصول پرداخت نمایید. قبل از خرید لپتاپ، برروی مقدار فضای "رم" که به آن نیازمندید، کمی فکر کنید. لپتاپی را بخرید که میزان فضای "رم" آن برای استفاده شما مناسب باشد در غیر اینصورت، فضای اضافی رم مانند این میماند که شما یک خوراکی را فقط به خاطر ظاهر جذابش بخرید و هرگز از آن، استفاده نکنید.

4 گیگابایت رم برای انجام امور ساده نظیر وبگردی، پخش آهنگ و ... کافی بهنظر میرسد. البته اگر گیمر هستید یا از رایانه قابل حملتان توقع انجام کارهای گرافیکی دارید، خرید یک مدل با "رم" بالا کاملا توجیه پذیر است.

4- هرگز یک لپ تاپ گیمری انتخاب نکنید، وقتی شما گیمر نیستید!


بیایید در یک چیز، رو راست باشیم. اغلب لپتاپها امروزه میتوانند یک گیمر معمولی یا عادی را پشتیبانی نمایند. پس حتما یک گیمر، نباید بهدنبال گزینههای بسیار گرانقیمتی باشد که مخصوص "بازی" ساخته شدهاند. یکی از کلیدی ترین نکاتی که در هنگام خرید لپتاپ باید رعایت کنید، فکر کردن به آنچه که شما با لپتاپ خود انجام خواهید داد.

اگر تمام نیاز شما از لپتاپ، انجام کارهای ساده و گاهی اوقات به چالش کشیدن آن با بازیهای گرافیکی است، یک گزینه با صفحه نمایش بزرگ را انتخاب کنید. در غیر این صورت، دنبال گزینهای باشید که دارای پردازنده قویتری است و صفحه نمایش با کیفیتتری دارد.

برای خرید لپتاپ، بهتر است که یک لیست از نیازهایتان درست کرده و گزینه هایی را که پیش رو دارید با آن لیست، مقایسه کنید. انجام این فرآیند، باعث میشود تا انتخابی آسانتر، دقیقتر داشته و در پول خود صرفه جویی نمایید.



منبع: دریچه
 
بالا