درصورت فراموشی رمز ویندوز چه باید کرد؟

!!~Pouya~!!

کاربر ویژه
"بازنشسته"
احتمالا برای شما هم پیش آمده که کلمه عبور ویندوز خود را از یاد برده باشید؛ در چنین مواردی در صورت وجود دیسک مربوط به نصب سیستمعامل، بازیابی کلمه عبور کار چندان سختی نیست اما در صورت نداشتن هیچیک از اینها میتوانید از برنامههایی شبیه به Offline Windows Password استفاده کنید.

به گزارش ایسنا، کار با این برنامه بهقدری ساده است که شما را از اجرای فرآیندهای پیچیده و برخی مواقع مخرب، بینیاز میکند.

مرورگر خود را باز کنید و به آدرس pogostick.net/~pnh/ntpasswd بروید. روی عبارت Instructions & image to download کلیک کنید و از بخش Download لینک cd110511.zip مربوط به Bootable CD image را دانلود کنید.

برای رایت کردن آن روی سیدی، از Image Burner ویندوز و یا ابزاری مثل (Img Burn (imgburn.com استفاده کنید.

سیستم را توسط سیدی ساخته شده بوت کنید. برای انجام اینکار باید به بخش بایوس بروید و در آنجا اولویت را به سیدی تغییر دهید. زمانی که سیدی بوت شد، چند مرحله را باید پشت سر بگذارید؛ ترجیحا برای افزایش سرعت کار در این مراحل پرسش و پاسخ، کلید Enter را بزنید. برای مثال، آنطور که در تصویر میبینید، از شما پرسیده میشود که پارتیشن یک را برگزینید و در صورت زدن Enter، گزینه پیشفرض انتخاب خواهد شد.

گام مرحله دوم را تا پرسش چهارم (یعنی آنجایی که از شما سوالی مبنی بر رجیستری و ویرایش کاربری پرسیده میشود) ادامه دهید. در مرحله Edit User Info & Passwords باید نام کاربری را وارد کنید که قصد تعویض یا بازیابی کلمه عبور آن را دارید. پس از وارد کردن نام کاربری، Enter را بزنید.

در این مرحله مقابل همان گزینهای که نام کاربریتان را وارد کردهاید باید کلمه عبور دلخواهی را تایپ کنید. بهتر است این قسمت را خالی بگذارید؛ بنابراین بار دیگر فقط کلید Enter را بزنید. با انجام اینکار کلمه عبور برای نام کاربری دلخواه شما حذف شده و برای ورود مجدد به ویندوز نیازی به وارد کردن آن نیست. به این ترتیب، پس از ورود به ویندوز میتوانید یک کلمه عبور جدید انتخاب کنید.

در این گام باید فرآیند تغییر کلمه عبور را به اتمام برسانید. علامت ! را تایپ کنید و Enter را بزنید. برای ذخیره کردن مراحل انجام شده و گام نهایی حرف Y را تایپ کنید. توجه داشته باشید که پیام EDIT COMPLETE نشان از تکمیل موفقیتآمیز فرآیند است. سیستم را ریاستارت کنید و بدون هیچ مشکلی وارد ویندوز شوید. در صورت نیاز کلمه عبور جدیدی را برای کاربر تنظیم کنید.



منبع: دریچه
 
بالا