"انگری بردز" ستون پنجم سازمانهای جاسوسی آمریکا و انگلیس

*ArEzOo*

داره دوست میشه
"منجی دوازدهمی"








2



آژانس امنیت ملی آمریکا و همتای انگلیسیاش، جی سی اچ کیو، میتوانند اطلاعات شخصی افراد را از طریق برنامههای گوشی موبایل، همچون بازی محبوب انگری بردز، دریافت کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری راشا تودی، آژانسهای اطلاعاتی آمریکا و انگلیس میتوانند علاوه بر کسب اطلاعات مختلف از گوشیهای آیفون و دارای سیستم عامل اندروید، جزئیاتی در خصوص سن، جنسیت و مکان شخص مورد نظر را نیز به دست آورند. علاوه بر اینها، اطلاعاتی همچون وابستگی سیاسی نیز میتواند در اختیار این سرویسهای جاسوسی قرار بگیرد.

این اسناد توسط ادوارد اسنودن، مقاطعهکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا افشا شده بود، روز دوشنبه در نشریات گاردین وزیر امور خارجه نیویورک تایمز به چاپ رسید.


به این ترتیب آژانس امنیت ملی آمریکا و جی سی اچ کیو انگلیس، میتوانند از اطلاعاتی که طرف ثالث، با استفاده از برخی برنامههایی که در اینترنت قرار میدهد، سوءاستفاده کنند.

علاوه بر برنامههای گوشی موبایل، اطلاعات و عکسهایی که افراد در سایتهای فیسبوک و توییتر قرار میدهند نیز قابل دسترسی و سوءاستفاده سرویس جاسوسی انگلیس و آمریکا هستند.

در همین راستا، جی سی اچ کیو در گزارش مربوط به سال 2008 نوشته بود: هر کسی که از نقشههای گوگل در گوشیهای هوشمند خود استفاده میکند، در واقع به نفع ما عمل میکند.

پایگاه اطلاعاتی این دو سرویس جاسوسی مکان همه گوشیهای موبایل جهان را شناسایی میکنند. علاوه بر این جی سی اچ کیو انگلیس توانایی گوش دادن به مکالمات افراد و روشن کردن یک موبایل خاموش را نیز دارد.

آخرین افشاگری اسنودن، نگرانیها از عملکرد آژانسهای اطلاعاتی و بخشهای فناوری در سوءاستفاده از اطلاعات شخصی افراد به ویژه در خارج از آمریکا که محافظت کمتری برقرار است، را افزایش داد.

 
بالا