****&&&&تحلیل و بررسی سریال اوای باران****&&&&

ایرانی اسلامی

کاربر حرفه ای
"کاربر *ویژه*"
بسم الله الرحمن الرحیم
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت همه کاربران گرامی و مهمانان ارجمند
در این پست سریال اوای باران را از جهات مختلف مورد بررسی قرار می دهیم.
این سریال جالب که زندگی واقعی را برای مردم به نمایش می گذاشت سرشار از اموزندگی و پند بود.
در این سریال اگر بخوایم یک نکته اخلاقی کلی بگیریم این است که
دار مکافات همین دنیاست.
یا علی مدد..
ادامه دارد...

 

ایرانی اسلامی

کاربر حرفه ای
"کاربر *ویژه*"
بسم الله الرحمن الرحیم
Avaye_Baran.jpg

در این سریال بازیگران بزرگی بازی می کردند که به خوبی هم توانستند از عهده نقش محول شده به خودشان برایند
بازیگران عبارتند از:حمید رضا پگاه در نقش طاها ریاحی
سام درخشانی در نقش نادر توتونچی
الهام چرخنده در نقش زیور
امیر دژاکام در نقش مرتضی
سیاوش خیرابی در نقش فرید توتونچی
سپیده خداوردی در نقش مرضیه
ثریا قاسمی در نقش مادربزرگ
مهران رنجبر در نقش کیانوش
ازاده زارعی در نقش باران
و مهران احمدی در نقش شکیب
ناهید محمودی در نقش گلپری
ارزو افشار در نقش افرین
نیلوفر پارسا در نقش بیتا
کارگردان:حسین سهیلی زاده
تهیه کننده:سید محمد هاشمی اصل
نویسندگان:سعید جلالی,علیرضا کاظم پور
خواننده :احسان خواجه امیری
 

!Erf@n!

کاربر با تجربه
"بازنشسته"
سریال خوبی بود که نقاط قوت و ضعفی رو داشته....نقطه قوتش اینکه هر چه کنی به خود کنی......و آدمی نتیجه اعمالش رو خواهد دید....این فیلم منو یاد این آیه شریفه میندازه: ..... و نیست زندگانی دنیا جز فریب........
خوانندگی احسان خواجه امیری واقعا زیباست........ انگار واقعا برای خوانندگی فیلمهای احساسی ساخته شده.......
بازیگری آقای مهران احمدی در نقش شکیب و خانوم الهام چرخنده در نقش زیور بسیار زیبا بود.....
 

*مریم*

کاربر ویژه
"بازنشسته"
سلام
من فقط چند قسمت از این فیلمو دیدم نکته غیراخلاقی هم داشت واون احترام نگذاشتن زن به همسر وفرزند به پدرو مادر بود در واقع نوعی رواج بی احترامی چون ملت اکثر تاثیراتشون رو از رسانه ها دریافت میکنند!
 

فدایی رهبر

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"
بسم رب المهدی

حقیقتا من زیاد این فیلم رو دنبال نمیکردم
ولی قسمت آخررو که دیدم
آخراش منتظر بودم
اون آقاهه که آخرای سریال کلید اسرار میومد نتیجه گیری میکرد و میگفت:
بینندگان عزیز این قسمت رو دیدیم و...
بیاد.
 

ایرانی اسلامی

کاربر حرفه ای
"کاربر *ویژه*"
بسم الله الرحمن الرحیم
به هر حال هر سریال یک سری نقطه ضعف ها و نقطه قوت هایی داره اما این سریال واقعا قشنگ و تاثیر گذار و به نظر بنده بسیار اموزنده بود.انشاالله با شروع بررسی این سریال متوجه این موضوع خواهیم شد.
 

ایرانی اسلامی

کاربر حرفه ای
"کاربر *ویژه*"
بسم الله الرحمن الرحیم
قسمت اول:
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت همه.
قسمت اول این سریال دارای صحنه های بسیار قشنگ و جالب هست و دارای نکات بسیار دقیق و زیبا هست که به خوبی به نمایش گذاشته شده است.
مثلا : در این قسمت جایی که زیور باران رو در مورد نامادری خطاب قرار میده نشون میده که کودک دارای وجودی هست که از هر کس که خوبی ببینه ولو به ظاهری به سمتش میره و حرفش رو قبول می کنه. و در اینجا حرف زیور رو در رابطه با نامادری و بد بودن مرضیه قبول می کنه.

 

ایرانی اسلامی

کاربر حرفه ای
"کاربر *ویژه*"
بسم الله الرحمن الرحیم
همچنین اگر بخواهیم شخصیت زیور رو مورد بررسی قرار دهیم می توانیم به اینگونه تحلیل کنیم که این یک شخصیت دورو,متظاهر, و یا به عبارت ساده تر منافق است که از یک طرف باران را علیه مرضیه تحریک می کند و از طرف دیگر با مرضیه برخورد خوب و مناسب دارد.
اما از شخصیت نادر در این قسمت نیز نمیشه گذشت.((مخصوصا اون دیالوگش که میگه این خانم ها فقط کافیه بفهمن نیم ساعت وقت خالی داری تا کارشون رو بریزن رو سر مردها.
:)):1:))
شخصیت نادر نیز مانند همسرش یک شخصیت منفی و در عین حال مثبت گرا به نظر میرسد.چرا که چهره ای به ظاهر ساده و بی الایش دارد.رفتار طنز امیز نادر و برخورد او با زیور در این قسمت بیانگر این مطلب است:
جایی که پدر باران متوجه می شود زیور باران را به اتاق مادرش برده و از مرضیه برای باران بدگویی کرده است به نزد زیور می اید و با او به بحث می پردازد و نادر نیز حرکات طنز امیز و خنده دار انجام می دهد و به نوعی از دایی طه دفاع می کند و زیور را مورد حمله قرار می دهد.اما بعد از رفتن دایی اش دوباره حالت قبلی و عادی رو به خود می گیرد.
 

ایرانی اسلامی

کاربر حرفه ای
"کاربر *ویژه*"
بسم الله الرحمن الرحیم
البته تفاوتی که نادر با زیور دارد در این است که زیور بسیار حرص خور و جوشی است و به دنبال این است که به هر قیمتی که شده نگذارد مرضیه با طه ازدواج کند چون فکر می کند که موقعیت خودش در ان خانه با امدن مرضیه فرو می پاشد اما نادر اصلا دنبال این حرف ها نیست و مطمئن است که با این کار هیچ اتفاقی در وضعیت او ایجاد نمی شود.
البته می توان گفت که این یک خصوصیت ذاتی بین زن ها و مردها است که در این قضایا مرد ها زیاد توجهی ندارند اما زنها بیشتر برایشان مورد اهمیت است.(بعضی از خانمها).

 

ایرانی اسلامی

کاربر حرفه ای
"کاربر *ویژه*"
بسم الله الرحمن الرحیم
اما یک نکته خیلی جالب نیز در این قسمت وجود دارد که خالی از لطف نیست و میشه گفت نوع تربیت فرزند رو نشون میده.در صحنه ای که طه با مرضیه تلفنی صحبت می کند باران و فرید سر میز غذا هستند.در این جا باران تا پدرش به سر میز نیامده دست به غذا نمی زند و منتظر پدر است تا ابتدا او بیاید و با او شروع به غذا خوردن کند و همچنین به فرید هم اجازه نمی دهد که دست به غذا بزند.این حکایت گر دو نکته است:1-احترام به پدر2-محبت زیاد نسبت به والدین.
اما در همین بخش باران پس از جروبحثی کوتاه با پدر به اتاق خواب خود می رود و می گوید که حاضر نیست از مرضیه عذرخواهی کند ((بخاطر برخورد بدی که با او داشته است.)) اینجا هم به یک نکته اشاره شده است و یکی از خصوصیات کودکان به نمایش گذاشته شده است و ان هم لجبازی کودکانه است که نحوه برخورد با ان هم نیز نمایش داده شد.پس پدر و مادر ها باید این رفتار رو در برخورد با کودکان خود مورد بررسی قرار بدن و درست برخورد کنند.با زبان ارام و نرم بچه را به راه بیاورند.(اصطلاح با پنبه سر بریدن.)

 
بالا