!!!!!!!! عروسکی جالب !!!!!!!!!!!!

*ArEzOo*

داره دوست میشه
"منجی دوازدهمی"


پیشگویان از نابود شدن روابط بین انسانها بوسیله تکنولوژی خبر داده بودند، اما کسی فکر نمیکرد که آنها نیز از تکنولوژی استفاده کنند. این عروسک زاییده افکار آقای رافی حلاجیان است، نابازتگ (Nabaztag)، دستگاهی است که برای تحت نظر قرار دادن اشیا، حیوانات و انسانها در منزل ساخته شده است.

این عروسک روسی پلاستیکی سفید به زنجیرهای از سنسورها که کلوچه نامیده میشود، متصل است، این سنسورها حرکات و درجه حرارت را محاسبه کرده و در صورت بروز تغییر شما را باخبر میکنند. برای مثال اگر شما یکی از این سنسورها را به دستگیره در محل نگهداری داروها بسته باشید، روزی که داروی خود را فراموش کرده و در نتیجه در محل نگهداری دارو باز نشده است، عروسک دقیقا مانند مادرها، اینقدر به شما پیله میکند تا داروی خود را مصرف کنید!


240583_239.jpg



البته این یک مثال ساده است و شرکت سازنده ۱۴ راه مختلف را برای استفاده از این عروسک در نظر گرفته است. اگر سنسورها به در اتاق متصل باشند، عروسک مادر در هنگام باز شدن در به صدا در خواهد آمد، این مورد برای مواقعی که در تعطیلات به سر میبرید و نگران داخل شدن افراد بیگانه به منزل هستید به کار خواهد آمد.

سنسورها میتوانند تا یک سال استفاده شوند و به صورت همزمان میتوانید از ۲۴ سنسور استفاده نمایید، البته این سنسورها گران قیمت هستند و چهار عدد سنسور، ۹۹دلار قیمت دارد.
عروسک روسی ساخته شده توسط این شرکت ما را به یاد شخصیت Eve در کارتون Wall-E میاندازد، البته این عروسک روسی تنها میتواند در هنگام اتصال به شبکه وای فای، چشمک بزند. عرضه این عروسک در بهمن و اسفند ماه امسال شروع خواهد شد و یک عروسک به همراه چهار سنسور ۲۲۲ دلار به فروش خواهد رسید.

 
بالا