رونالدو توپ طلاي سال 2013 را به دست آورد

!!~Pouya~!!

کاربر ویژه
"بازنشسته"
[h=1]رونالدو توپ طلاي سال 2013 را به دست آورد[/h]
[h=2] ستاره پرتغالي رئال مادريد براي دومين بار توپ طلاي فوتبال جهان را بدست آورد.[/h]
00946395.jpg

مراسم انتخاب برترينهاي فوتبال دنيا در سال 2013 امشب (دوشنبه) در مراسمي در شهر زوريخ سوئيس برگزار شد و در آن کريستيانو رونالدو، ستاره پرتغالي تيم رئال مادريد به عنوان بهترين فوتباليست دنيا انتخاب شد تا براي دومين بار در طول دوران بازيگري خود توپ طلا را َاز آن خود کند.

رونالدو که پيش از اين در سال 2008، زماني که توپ طلا به تنهايي توسط نشريه فرانس فوتبال ارائه ميشد، اين افتخار را کسب کرده بود، به لطف گلهاي پرشمارش در سال 2013 که او را به گلزنترين مهاجم دنيا تبديل کرد توانست توپ طلاي فيفا را از آن خود کند. اين در حالي است که او در فصل گذشته نتوانست هيچ افتخار تيمي را به همراه کهکشانيها کسب کند.

کاپيتان تيم ملي پرتغال در سالي که گذشت 63 گل به ثمر رساند که مهمترين آنها 4 گلي بود که در دور پلياف مرحله انتخابي 4 جام جهاني در ترکيب تيم ملي کشورش به سوئد زد. رونالدو در بازي رفت در ليسبون يک گل و در بازي برگشت در استکهلم 3 گل زد تا به تنهايي تمام گلهاي پرتغال را در دور پليآف به ثمر رسانده باشد.

به اين ترتيب کريستيانو رونالدو به سلطه ليونل مسي بر فوتبال جهان که 4 سال اخير به طور پياپي توپ طلا را تصاحب کرد پايان داد.


ورزش3
 
بالا