دانستنی های جالب در مورد ناخن ها

ارغوان

کاربر فعال
"بازنشسته"
nail.jpg


1. ناخنهای انگشتان دست شما حدود 3 تا 4 برابر سریعتر از ناخنهای پاهایتان رشد میکنند. به همین دلیل است که معمولا ناخن انگشتان دستتان را بیش از ناخن پاهایتان کوتاه میکنید.

2. ناخن انگشتان پاهایتان، حدودا 2 برابر ضخیمتر از ناخن انگشتان دست شماست. از این روست که کوتاه کردن ناخن انگشتان پا برایتان دشوارتر است.

3. بصورت میانگین، ناخن انگشتان دستتان در یک ماه حدود یک دهم اینچ رشد میکنند، همچنین ناخن انگشت وسط تان رشد سریعتری نسبت به دیگر ناخنها دارد.

4. در میان تمام ناخنهایتان، ناخن شستتان با کمترین سرعت رشد میکند.

5. اگر شما بصورت منظم ناخنهایتان را کوتاه کنید، آنگاه آنها سریعتر رشد میکنند.

6. ناخنها در آب و هوای گرم، سریعتر از آب و هوای سرد رشد میکنند. بنابراین اغلب در تابستان نیاز دارید تا بیشتر ناخنهایتان را کوتاه کنید.

7. جالب است بدانید که ناخنهای شما در طول روز رشد سریعتری به نسبت شب دارند.

8. زمانی که در جوانی به سر میبرید، ناخنهایتان سریعتر از زمانی رشد میکنند که سالخورده شدهاید.

9. ناخنهای «دست غالب» شما سریعتر رشد میکند. به عنوان مثال اگر شما چپ دست هستید، آنگاه ناخنهای دست چپ شما سریعتر از ناخنهای دست راستتان رشد میکنند.

10. شما میتوانید رشد ناخنهایتان را با ماساژ دادن آنها بصورت منظم تحریک کنید و به آن سرعت ببخشید، مثلا میتوانید به آرامی با آنها بر روی میز ضربه بزنید یا حتی در کامپیوترتان متنی تایپ کنید!

11. ناخنهای شما نشان دهندهی سلامت کلی شما هستند. بعنوان مثال اگر لکههای سفیدی بر روی ناخنهای خود مشاهده میکنید، این نشان دهندهی کمبود کلسیم در بدنتان است.

12. اگر شما ناخنهای خشک و شکنندهای دارید، میتوانید با افزایش مصرف آب به بهبود آنها کمک کنید!

13. در بسیاری از فرهنگها، کوتاه کردن ناخنها پس از تاریک شدن هوا بدشانسی میآورد!

14. بر خلاف باور رایج، پس از اینکه شما میمیرید، موها و ناخنهایتان دیگر رشد نخواهند کرد! از آنجایی که بدن پس از مرگ آبش را از دست میدهد، تنها بنظر میرسد که مو و ناخنها رشد کردهاند.
 

*ArEzOo*

داره دوست میشه
"منجی دوازدهمی"


3. بصورت میانگین، ناخن انگشتان دستتان در یک ماه حدود یک دهم اینچ رشد میکنند، همچنین ناخن انگشت وسط تان رشد سریعتری نسبت به دیگر ناخنها دارد.

4. در میان تمام ناخنهایتان، ناخن شستتان با کمترین سرعت رشد میکند.



خب ناخن ها چرا با هم هماهنگ نیستن/:)؟؟؟؟؟؟

یکی زود رشد میکنه یکی دیر،اونوقت وقتی معاون مدرسه میبینه میگه شما ناخن هاتو نگرفتی:p:D.

 
بالا