********** همسر ایده آل، از خیال تا واقعیت **********

  • نویسنده موضوع kyana
  • تاریخ شروع

kyana

کاربر ویژه
"بازنشسته"
[h=2]
[/h]



منتظر یک مرد کامل بودید که بیاید و زندگی شما را متحول کند؟ دنبال یک زن ایده آل بودید که بی عیب باشد؟ خوب اشتباه از خودتان بود.


اگر فردی مرز بین رۆیا و تخیلات را با واقعیت فراموش کند و آن را نادیده بگیرد، تا آخر عمر در دنیای اوهام و خیالاتش باقی خواهد ماند و همیشه به دنبال آن مدینه ی فاضله و دنیای ایده آلیستی که برای خودش ترسیم کرده و نمی تواند از آن بیرون بیاید.


فرض کنید خانمی در رۆیاهایش مردی را تصور می کرده که هر روز با یک دسته گل او را غافل گیر کند و مدام برای او شعر بخواند و حرف های رمانتیک بزند و... حالا او با مردی ازدواج کرده که یک کارگر ساده است که نه قدرت خرید هر شب یک دسته گل را دارد و نه بعد از یک روز سخت کاری حال و حوصله ای برای رفتارهای رمانتیک دارد! چنین مردی وقتی خسته از سر کار برمی گردد، به احتمال زیاد با رفتار عجیب و غریب همسرش روبه رو می شود و با خودش فکر می کند که چرا همسرش اخم کرده و ناراحت است.

شاید اگر همسر این آقا با واقعیت زندگی اش کنار می آمد و همسر زحمت کش خود را همان طور که هست می پذیرفت، هیچ گاه مشکلی پیش نمیآمد. یا مثلاً آقایی که قبل از ازدواج در ذهن خود تصویری از یک همسر ایده آل ترسیم کرده که همیشه شبیه ملکه ها لباس می پوشد، هیچ عیب و ایراد ظاهری و باطنی ندارد! حتماً توی ذوقش خواهد خورد وقتی با ایرادهایی در همسرش موجه شود.

آنچه دانستن و عمل کردن به آن برای همه ی همسران به خصوص زوج های جوان الزامی است، روبه رو شدن با واقعیت های زندگی و از جمله خصوصیات ظاهری و باطنی همسر است. همه ی ما می دانیم که عیب و نقص هایی در وجودمان هست. پس همسرمان را هم با همه ی کم و کاستی هایش بپذیریم.

همسر ما شاهزاده ی رۆیاهای ما نیست! او هم مانند خودمان یک انسان معمولی است که چه بسا نقاط ضعف و قوتی که در وجود اوست، در زندگی ما تنوع ایجاد می کند و از یکنواخت شدن آن جلوگیری می کند!

زوج ایده آل، زن و شوهر بیعیب و نقص و رۆیایی نیستند، بلکه زن و شوهری هستند که سعی می کنند به یکدیگر کمک کنند تا تبدیل به انسان هایی ایده آل و رۆیایی شوند.



منبع: تبیان



 
بالا