رزمندگان حزب الله درجنگ33روزه چه کتابی رامطالعه کردند؟

ندا66

کاربر با تجربه
"کاربر *ویژه*"



«خاکهای نرم کوشک» از جمله آثاری است که در موضوع دفاع مقدس به رشته تحریر درآمده است. این کتاب علاوه بر اینکه توجه مخاطبان در ایران را به خود جلب کرده است، گفته میشود که رزمندگان حزبالله در جنگ ۳۳ روزه نیز آن را مطالعه میکردند.

به گزارش جهان به نقل از تسنیم، «خاکهای نرم کوشک» عنوان اثری است از سعید عاکف که توسط انتشارات ملک اعظم به چاپ رسیده و تاکنون قریب به ۱۹۰ بار تجدید چاپ شده است. این اثر خاطرات و زندگی سردار شهید عبدالحسین برونسی، فرمانده تیپ ۱۸ جواد الائمه(ع) را روایت میکند که در قالب خاطراتی به نقل از خانواده و همرزمانش گردآوری شده است.

خاطرات شهید برونسی علاوه بر اینکه در ایران توجه مخاطبان بسیاری را به خود جلب کرده، از سوی مخاطبان در بیرون از مرزها نیز مورد استقبال قرار گرفته است. حسین یکتا، فرمانده قرارگاه خاتم الاوصیاء(ص)، به علاقه رزمندگان حزبالله به این اثر اشاره میکند و میگوید: بچههای حزبالله میگفتند که در جنگ ۳۳ روزه هنگامی که کار درگیری قفل میکرد، کتاب «خاکهای نرم کوشک» را میخواندند تا ببینند شهید برونسی چگونه به حضرت زهرا(س) توسل کرده بود.


13920404093016783745324.jpg

مقام معظم رهبری، در تاریخ ۲۶/۳/۱۳۸۵، در جمع فیلمسازان و کارگردانان سینما و تلویزیون درباره این اثر فرمودند: «الآن چند سالی است که کتابهایی درباره سرداران و فرماندهان باب شده و مینویسند. بنده هم مشتری این کتابها هستم و میخوانم. بعضی از اینها را من خودم از نزدیک میشناختم؛ آنچه دربارهشان نوشته شده، روایتهای صادقانه و بسیار تکاندهنده است.

این هم حالا آدم میتواند کم و بیش تشخیص بدهد کدام مبالغهآمیز است و کدام صادقانه است. آدم میبیند برخی از این شخصیتهای برجسته، حتی در لباس کارگر به میدان جنگ آمدهاند؛ این اوستا عبدالحسین برونسی، قبل از انقلاب، یک بنّا بود و با بنده هم مرتبط بود. شرح حالش را نوشتهاند. من توصیه میکنم و واقعاً دوست میدارم شماها بخوانید. اسم این کتاب، «خاکهای نرم کوشک» است؛ قشنگ هم نوشته شده است.»
 
بالا