آغوش شیطان

نورا

کاربر ویژه
"کاربر *ویژه*"
برخلاف تصور معمول كه شیطانپرستان، شیطان را خدای خود دانسته و او را میپرستند، آنها خودپرستند؛گویی شاخهای از اومانیسم (انسانمحوری) كه تنها برای شیطان جایگاه غلوآمیز جادوگری قائل هستند. شیطانپرستان به 4گروه تقسیم میشوند:


1 – شیطانپرستی سنتی (دینی):شاید با خودتان بگویید شیطانپرستی دینی كه پارادوكس است! هرچند حق با شماست ولی اتفاق افتاده است. پیروان این گروه باطل میگویند شیطانپرست اول باید یک قانون ماوراءالطبیعی که در آن یک یا چند خدا تعریف شده است را بپذیرد و بعد به شیطان و قدرتش ایمان بیاورد.
طیف این گروه از ادیان قدیمی مصر باستان با الهههای باستانی (بهعنوان مثال مارس-خدای جنگ) هستند تا شیطانپرستانی كه ادعای پرستش خدای اصلی را دارند. مریدان این گروه خود را بهتر از هر خدای دیگری، دارای قدرت تشخیص خوب از بد میدانند.



2 – شیطانپرستی معاصر (فلسفی):این جماعت جدید بزرگترین شرط رستگاری را برتری مادیشان نسبت به دیگران میدانند. آنها زندگی بعد از مرگ و باورهای دینی و معنوی و اخلاقی را بهشدت نفی میكنند و میگویند هر شخص خودش خدای خودش است. آنها فلسفه عقلانی را خوار میدانند و با دید ترس به مسائل ماوراءالطبیعی نگاه میكنند.



3 - شیطانپرستی لاویی:اینها بر مبنای فلسفه آنتوان لاوی که در کتاب «انجیل شیطان» و دیگر آثارش آمده، تشکیل شدهاند. «شیطان» در نظر لاوی موجودی مثبت است. آنها هم خود را خدای خود میدانند و تعالیم خداجویانه کلیساها را مسخره میكنند
یک شیطانپرست لاوی مدعی آن است که کسانی که خودشان را شیطانپرست میدانند، نباید به طرز فکر هیچ گروه خاصی وفادار بوده و آنها را از لحاظ اخلاقی قبول داشته باشند.



4 - شر پرستان:این فرقه از شیطانپرستان، ریشه در دوران تفتیش عقاید مذهبی از طرف کلیسا دارد. آنها بهشدت افراطی و غیرانسانی عمل میكنند. كارنامه آنها مملو است از اعمالی از قبیل «خوردن نوزادان»، «قربانی کردن دختران باکره» و «نفرت از مسیحیان».


از آنجا كه شیطانپرستی ریشه در باورهای تحریفشده مسیحیت دارد، این معضل بیشتر در جوامع مسیحی و لائیك بهچشم میخورد و جالب است بدانید بیشترین انتقادات به شیطانپرستی از طرف خود مسیحیان است.
 

نورا

کاربر ویژه
"کاربر *ویژه*"
پاسخ : آغوش شیطان

[h=2]نشانههای شیطان[/h]اینها نمادهای معروف گروههای شیطانپرستی است؛ نمادهایی كه ممكن است روی بعضی لباسها ببینید و بدون اطلاع از فلسفهشان، آنها را بپوشید.

ستاره 5 پر وارونه
img.tebyan.net_big_1386_05_1574242118120642524825175124101226102156213.jpg



در مراسم مخفیانه جادوگران برای احضار ارواح شیطانی استفاده میشود. شکل ظاهری این ستاره برای شیطانپرستان به صورتی است که 2 رأس ستاره به طرف بالاست. در این نشانه شیطان مهم نیست دایرهای دورش باشد یا نه.
بافومت
این خدای شیطانی و علامت شیطانیاش كه بهعنوان شناسه روی ماشین هواداران زده میشود، در جواهر فروشیها هم زیاد است. رسم شده سنگتراشان بر دل سنگ آن را بتراشند تا خانه مریدان بیعلامت نماند!


ستاره 5 پر
در جادوگری استفاده میشود و برای آنها نشانگر عناصر آب، خاک، آتش و روح اطراف آنهاست.

ستاره 6 پر
این ستاره داوود نیست بلكه یکی از رایجترین علائمی است که در نیروهای شیطانی و جادو از آن استفاده میشود.

آدجت
این هم علامت لوسیفر(پادشاه جهنم!)، اشك زیرچشم هم نماد محیط محزون و افسرده اطرافش است.

img.tebyan.net_big_1386_05_66881566811314854622427923815105209146183.jpg
 

نورا

کاربر ویژه
"کاربر *ویژه*"
پاسخ : آغوش شیطان



پایگاه و پرتگاه شیطان


در میان مراكز پاتوقهای شیطانپرستان 2 جا از همه مهمتر است:
1 - کلیسای شیطان (Church of Satan): اولین سازمان فلسفی برای معتقدین به مبادی فلسفی شیطانپرستی است که توسط آنتوان لاوی در ۳۰آوریل ۱۹۶۶ در سانفرانسیسکو تاسیس شد.



2 - معبد ست (Temple of Set): ست نام یکی از خدایان مصر باستان است و این معبد یکی از مخوفترین، مشهورترین و مخفیترین سازمانهای شیطانپرستی است. معبد ست اولین جامعه مخفیای است که ادعای رهبری جهانی «طریقت دست چپ» در جهان را دارد. تعالیم آن شامل فلسفه شیطان و تمرینات سحر است.



معبد ست در سال۱۹۷۵ توسط مایکل آکینو در سانفرانسیسکو بنیانگذاری شد. او و گروهی دیگر از کشیشان کلیسای شیطان بهخاطر اختلافات فلسفی و مدیریتی و همچنین به خاطر فساد موجود در کلیسای شیطان، از آن جدا شده و سازمان معبد ست را تشکیل دادند.
 

نورا

کاربر ویژه
"کاربر *ویژه*"
پاسخ : آغوش شیطان



[h=2]تفاوت میان کلیسای شیطان و معبد ست: [/h]بارزترین تفاوت میان کلیسای شیطان و معبد ست مربوط به مفهوم شیطان است. معتقدین به کلیسای شیطان (C.O.S)، که سیتنیست (Saitanist) نامیده میشوند، بر این باورند که شیطان موجودی نمادین است و وجود خارجی ندارد.
آنها از شیطان برای نشان دادن توجهات خود و به استهزا گرفتن مسیحیت بهره میگیرند. در حالی که پیروان معبد ست که ستیانس (Setians) نامیده میشوند، معتقدند که شیطان واقعی وجود دارد و به آن «پادشاه تاریکی» میگویند. آنها او را «ست؛ پادشاه حقیقی تاریکی» مینامند. سیتن (Satan) نامی است كه از انجیل به عنوان پادشاه تاریکی گرفته شده ولی ست (Set) نام خداوند مرگ و عالم اموات در مصر باستان است.
[h=2]لعنت به خودشان![/h] درست مثل مفهوم گناه است. مفهوم بدی یا چیزهای دیگر نظیر این؛ چیزهایی كه از همان روز اول آفرینش، روح آدم را خراش میداده و میتراشیده و نابود میكرده. مفهوم «شیطان» و وجود شر، از همان ابتدا با پسر آدم بوده است.
اینكه شیطان وجود دارد؟ ندارد؟ چه كار میكند؟ چه كار میخواهد بكند؟ چه كار میخواهد و نمیتواند بكند؟ چرا شیطان، شیطان شد؟ و چیزهایی نظیر اینها، از سؤالاتی بوده كه به قول آن اساماس بیمزه، شبها نمیگذاشته آدمها راحت بخوابند. در قدیمیترین متنهای تاریخی – مثل گیلگمش – یا در همین داستانهای امروزی، خیلی جاها سروكله شیطان، اهریمن، ابلیس، لوسیفر – یا به قول تالكین «ملكور» - پیدا میشود.



خلاصه كه شیطان، خیلی قبل از اینكه این گروههای عجیب و غریب پیدایشان بشود، توی ذهن و زندگی بشر بود. منتها آن موقع شیطان، شیطان بود؛ یا داشت پسر آدم را وسوسه میكرد یا توطئهای علیه خوبی تدارك میدید. یعنی چیزی غیر از این 2 تا نبود؛ شیطان، شیطان بود.
اینجوری نبود كه شیطان مفهومی باشد برای اینكه كسی یا كسانی هر كاری دلشان خواست بكنند و از زیر بار همه مسئولیتهای اجتماعی و اخلاقی شانه خالی كرده و آخرش هم كثافتكاریشان را بیندازند گردن شیطان. آن موقع هنوز گروههای مثلا شیطانپرست در كار نبودند و شیطان وسیله نشده بود؛ شیطان خودش یك موجود سیاه و شرور بود؛ درست برخلاف حالا كه آدمهایی (آدمهایی؟!) پیدا شدهاند كه از شیطان هم سیاهكارتر هستند.



حكایتی هست كه میگوید یك بابایی میخواست كار خلافی بكند، رفت و یك نقشه حسابی برای كارش ریخت و طرحش را اجرا كرد. چند وقت بعد، یاد آن نقشه و آن خلاف افتاد، شرمنده شد و «لعنت بر شیطان»ی حواله كرد. شیطان هم ظاهر شد و گفت «لعنت بر خودت! من عقلم به آن نقشه تو نمیرسید!».
حالا حكایت این گروههای شیطانپرست هم همین است. برای اهداف خودشان رفتهاند كاری را كه تا دیروز مخصوص شیطان بوده (وسوسه) به عهده گرفتهاند و اسم خودشان را هم گذاشتهاند پرستنده شیطان. واقعا كه لعنت به خودشان!


[h=4]منبع: همشهری[/h]
 
بالا