جزئیات و نحوه ی توزیع سبد کالای دولت

فدایی رهبر

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"
تصویب نامه ارائه سبد کالای دولتی به برخی اقشار جامعه بهمنظور اجرا به دستگاههای اجرایی ابلاغ شد.​




به گزارش فرهنگ نیوز، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیسجمهور تصویبنامه ارائه سبد کالای دولتی به برخی اقشار جامعه را بهمنظور اجرا به دستگاههای ذیربط ابلاغ کرد.
متن کامل این قانون بهشرح زیر است:
تصویبنامه در خصوص سبد کالای حمایتی دولت از برخی اقشار جامعه
شماره 155408/ت49973هـ 1392/10/1
تصویبنامه در خصوص سبد کالای حمایتی دولت از برخی اقشار جامعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ــ وزارت امور اقتصادی و داراییوزارت علوم، تحقیقات و فناوری ــ وزارت صنعت، معدن و تجارتوزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ــ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکیوزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلحمعاونت برنامهریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهورهیئت وزیران
در جلسه مورخ 1392/9/20 بنا به پیشنهاد مشترک وزارتخانههای صنعت، معدن و تجارت، امور اقتصادی و دارایی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونت برنامهریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و بهاستناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب نمود:
1 ــ در راستای سیاستهای حمایتی دولت از برخی اقشار جامعه، سبد کالا شامل (8.1) کیلوگرم روغن نباتی مایع، (10) کیلوگرم برنج، (4) کیلوگرم گوشت مرغ، (800) گرم پنیر بستهبندی (uf) و (8.1) کیلوگرم تخممرغ به افراد مشمول این تصویبنامه در دو نوبت تا پایان سال 1392 تحویل میشود.
2 ــ افراد زیر مشمول این تصویبنامه میباشند:الف ــ کلیه شاغلان و بازنشستگان دولت و نیروهای مسلح اعم از کارکنان رسمی، پیمانی و قراردادی و کلیه کارگران مشمول قانون کار و قانون تأمین اجتماعی.ب ــ روزنامهنگاران، خبرنگاران و هنرمندان (بهتشخیص وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) و دانشجویان متأهل (بهتشخیص وزارتخانههای علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی) و طلاب (بهتشخیص مرکز مدیریت حوزههای علمیه).ج ــ سرپرستان خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی کشور.تبصره ــ قضات و اعضای هیئت علمی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی از شمول این تصویبنامه مستثنی میباشند.
3ــ سبد کالای موضوع این تصویبنامه بهصورت رایگان و در ازای بن تحویل خواهد شد.
4ــ وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مجاز به انتخاب بن کاغذی یا کارت الکترونیکی برای تحویل کالا میباشد.
5 ــ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است فهرست افراد موضوع بند (2) را از دستگاههای اجرایی ذیربط دریافت و پس از راستیآزمایی و پالایش به وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام نماید.*تبصره ــ * وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح موظف است آمار کارکنان و بازنشستگان خود را به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام نماید.
6 ــ دستگاههای اجرایی که آمار مشمولان واجد شرایط آنها توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام میگردد، موظفند نسبت به دریافت بن از وزارت صنعت، معدن و تجارت اقدام نمایند.
7ــ دستگاههای اجرایی موظفند در مهلت تعیین شده توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت نسبت به تسویه حساب بنها با وزارت مذکور اقدام نمایند.
8 ــ معاونت برنامهریزی و نظارت راهبردی رئیسجمهور موظف است اعتبار مورد نیاز جهت اجرای این تصویبنامه را تا سقف مبلغ پانزده هزار میلیارد (15.000.000.000.000) ریال از محل ردیفهای متفرقه تأمین و در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار دهد.
9ــ وزارت صنعت، معدن و تجارت مجاز است بهمنظور تسریع و تسهیل در تأمین اقلام سبد کالا، نسبت به پرداخت علیالحساب بخشی از اعتبارات به مباشرین تأمین کالا اقدام نماید.
10ــ انتخاب مباشرین تأمین کالا توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت صورت میگیرد.
11ــ دستگاههای مباشر تأمین موظفند تا پایان اردیبهشت 1393 نسبت به ارائه اسناد و مدارک مثبته به سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان اقدام نمایند و سازمان مذکور نیز موظف است تا پایان تیر 1393 نسبت به محاسبه قطعی یارانه موضوع این تصویبنامه و تسویه حساب نهایی با مباشرین اقدام نماید.
12ــ وزارت صنعت، معدن و تجارت (سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان) موظف است بر نحوه اجرای این تصویبنامه نظارت نماید.

معاون اول رئیس‎جمهور ــ اسحاق جهانگیری
 
بالا