با این بازی به پنتاگون کمک میکنید +عکس

~(neda)~

کاربر فعال
"بازنشسته"
[h=1][/h]​
پنج بازی عرضهشده در سایت Verigames به گونهای طراحی شدهاند که وقتی کاربر یک معما را حل میکند و به مرحله بالاتر میرود، در واقع یک معادله ریاضی را حل کرده که با استفاده از آن میتوان معایب نرمافزار موردنظر را که میتواند مورد سوءاستفاده در حملات سایبری قرار گیرد، شناسایی کرد.
صراط: وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) از یک سایت بازیهای آنلاین برای شناسایی افراد مستعد استفاده میکند. به گزارش سایت wired، مرکز پروژههای تحقیقاتی پیشرفته دفاعی پنتاگون (DARPA) با استفاده از یک ترفند جدید به شناسایی افراد مستعد در زمینه فعالیتهای سایبر میپردازد و این ترفند، چیزی نیست جز یک سایت بازیهای آنلاین.
79075_973.jpg




Flow Jam» یکی از بازیهایی است که مرکز پروژههای تحقیقاتی پیشرفته دفاعی پنتاگون به طور آنلاین ارائه کرده است»​
مرکز دارپا مدتی است یک سایت بازیهای آنلاین به نام Verigames راهاندازی کرده است. دارپا مدعی است این سایت بازی آنلاین، در شناسایی نواقصی که در نرمافزارهای تجاری مورد استفاده ارتش، دولت و سایر سازمانهای آمریکا موجود است، کاربرد دارد.
برنامه موسوم به CSFV که از سوی دارپا ارائه شده، شامل بازیهایی است که به طور همزمان نرمافزارهای c و جاوا را اجرا میکند و طی فرآیندی مشخص میکند که آیا آن نرمافزار دچار عیب و نقصی هست که به طور بالقوه مورد استفاده حملات سایبری قرار بگیرد یا خیر.
این در حالی است که شیوه مرسوم بررسی معایب و نواقص نرمافزارها توسط مهندسان و متخصص آموزشدیده انجام میشود که شیوه بسیار هزینهبر و کندی است. اما دارپا معتقد است که با استفاده از توانایی و استعداد هزاران کاربر اینترنت، فراینده بررسی معایب نرمافزارها را میتوان با هزینه بسیار کمتر و با سرعت بسیار بیشتر نسبت به فرآیندهای رسمی انجام داد.
پنج بازی عرضهشده در سایت Verigames به گونهای طراحی شدهاند که وقتی کاربر یک معما را حل میکند و به مرحله بالاتر میرود، در واقع یک معادله ریاضی را حل کرده که با استفاده از آن میتوان معایب نرمافزار موردنظر را که میتواند مورد سوءاستفاده در حملات سایبری قرار گیرد، شناسایی کرد.
«درو دین» مدیر برنامهریزی دارپا در این باره میگوید: «ما به این نتیجه رسیدهایم که اگر معادلات و محاسبات سخت ریاضی را به بازیهای معمایی جذاب و مفرح تبدیل کنیم، بازیگران آنلاین میتوانند آنها را حل کنند. با استفاده از هوش و ذکاوت گستره وسیعی از بازیگران آنلاین، ما امیدواریم تا بار کاری فراوانی را که هماینک بر دوش تحلیلگران امنیت شبکه است، کم کنیم و به طور اساسی فرآیند بررسی رسمی نرمافزارها را بهبود ببخشیم.» گفتنی است در سایت مذکور، فقط افراد بالای 18 سال میتوانند در بازی مشارکت کنند.

79076_783.jpg


«درو دین، مدیر برنامه ریزی دارپا»
انتشار این خبر همزمان با افشای جاسوسی آمریکا از بازیهای رایانهای قابل تامل است. چندی پیش نشریات نیویورک تایمز، گاردین و پروپابلیکا خبر دادند که سازمان امنیت ملی آمریکا NSA و آژانس اطلاعات مرکزی ایالات متحده CIA در حال جاسوسی از میلیونها افرادی هستند که در سراسر جهان از بازی آنلاین World of Warcraft and Second Life استفاده میکنند.


مشرق
 

بـــسیــجیــــ خط رهـــبریــ

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"
بله همین هم هست
خیلیل از بازی ها اینطور ساخته میشن و ساخته شدن
برای نمونه کالاف دیوتی مدرن وار
یا بتلفیلد 3
 
بالا