ضررهای چای..

ارغوان

کاربر فعال
"بازنشسته"
چایی نخوریم پس چی بخوریم؟؟:|

میتونید چایی رو که حضرت علی (ع) گفته دم کنید بخورید که شباهت های زیادی هم به چایی داره : باد رنجبویه-به لیمو-میوه نسترن
 

ارغوان

کاربر فعال
"بازنشسته"
این را ببینید :
محققان دانشگاهی میگویند: عصاره چای سیاه را میتوان به عنوان یک عامل ضدباکتریایی در عفونتهای چشمی معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار پژوهشی ایسنا منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران، کنژنکتیویت شایعترین بیماری چشمی جهان است که یکی از پایههای درمان آن استفاده از آنتی بیوتیکها است. با توجه به مقاومت روزافزون باکتریها به آنتی بیوتیکهای موجود و عوارض آنها و استفاده چای به عنوان التیام بخش التهابهای چشمی بر اساس یک باور قدیمی، مطالعهای با هدف بررسی اثر ضدباکتریایی عصاره چای سیاه برای درمان کنژنکتیویت چرکی توسط سید عزت الله معمارزاده و همکارانش انجام شد.

در این مطالعه تجربی نمونهها از چشم بیماران مبتلا به کنژنکتیویت مراجعه کننده به کلینیک چشم پزشکی شهرکرد جمع آوری و روی محیط های کشت، کشت داده شدند. سپس در محیط های کشت افتراقی و بوسیله تستهای تشخیصی از سه نوع باکتری استافیلوکوکوس اورئوس، استافیلوکوکوس اپیدرمیدیس و استرپتوکوکوس پنومونیه هر کدام 10 نمونه (جمعاً 30 نمونه) جدا شد.

این نمونهها جداگانه در روشهای pour plate با استفاده از غلظتهای مختلف عصاره چای سیاه و تست آنتی توسط دیسکهای استاندارد آنتی بیوتیک شامل ونکومایسین، کلرامفنیکل، اگزاسیلین، سفازولین و سیپروفلوکساسین مورد آزمایش قرار گرفتند. دادهها به کمک آزمونهای آماری کای دو، t و آنالیز واریانس تجزیه و تحلیل شد.

یافتهها حاکی از آن است که عصاره چای سیاه بر روی رشد باکتریهای جدا شده اثر مهاری وابسته به دوز دارد. این اثر در غلظت mg/ml 50 با اثر مهارکنندگی دیسکهای آنتی بیوتیک و در دیسکهای غلظت mg/ml 100 بیشتر از دیسکهای آنتی بیوتیک مورد مطالعه بود.

با توجه به نتایج این مطالعه و مقایسه آن با مطالعات مشابه احتمالاً میتوان عصاره چای سیاه را به عنوان یک عامل ضدباکتریایی در عفونتهای چشمی معرفی کرد.

این پژوهش در مجله علوم پزشکی شهرکرد منتشر شده است.


و همچنین عادت بزرگترهای خودمون در ریختن چایی توی چشم و به شخصه وقتی گرد و خاک و الودگی وارد چشمم میشه این کار را خیلی موثر دیدم ...


مطالبی که گفتید درست اما ضررهایی که ذکر شد راجب نوشیدن چای بود :68:
اگر بحث خوردن چای نباشد باید بگم فواید دیگری هم دارد که:

بوته چای يکي از بهترين گياهانی است که می تواند هوا را از انواع آلودگی ها پاک کرده و حجم زيادی اکسيژن توليد کند. دليل آن که هوای مزارع چای بسيار مطبوع است نيز همين واقعيت می باشد. در حقيقت بشر امروز اگر عاقلانه فکر کند بايد به جای خوردن برگهای چای، بوته آن را به عنوان يک تصفيه کننده عالی هوا در سرتاسر معابر شهرها بکارد. شايد يک دليل ديگر برای آن که مصرف خوراکی چای مضر است همين باشد که اين گياه سموم موجود در هوا را به خود جذب می کند! همچنين به دليل اين که گياه چای اسيدی است، ماده ضد عفوني کننده خوبی می باشد. لذا براي شستشوی چشم های عفونی و لثه های عفونی مفيد است. در طب سنتی برای درمان چشم عفونی شده نوزادان در عوض انواع و اقسام داروهای شيميایی و آنتی بيوتيک های دارای اثرات مضر جانبی فراوان، با استفاده از آب جوشانده چای چشم نوزاد را طی چند نوبت شستشو می دهند.
 
بالا