آموزش صحیح تمیز کردن کاشی و سرامیک ودیوار

nazanin

کاربر با تجربه
"کاربر *ویژه*"


0.320726001307775389_taknaz_ir.jpg

تمیز كردن دیوارهای روغنی:

تمیز كردن دیوارهایی كه رنگ روغنی دارند هم سریعتر و هم آسانتر از دیوارهایی است كه رنگ پلاستیكی دارند. برای پاك كردن این دیوارها میتوانید از محلول زیر استفاده كنید. یك لیتر آب گرم را با 2 قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی و 1 قاشق آمونیاك تركیب كنید و با یك تكه ابر روی دیوارها بكشید. فقط توجه داشته باشید كه هنگام استفاده از این پاككننده از دستكش استفاده كنید.


تمیز كردن كاشی و سرامیك:

یك پیمانه آمونیاك، یكچهارم پیمانه جوششیرین و یكدوم پیمانه سركه را در یك سطل آب داغ مخلوط كنید و روی كاشیها و سرامیكها بكشید. از این فرمول برای پاك كردن دیوارهای رنگ روغنی نیز میتوانید استفاده كنید.

پاك كردن سفیدكهای روی كاشی و سرامیك:

اگر یك تكه لیموترش و یك پنبه آغشته به سركه را روی این لكهها بكشید از بین خواهد رفت.


تمیز كردن لكه شمع از روی كاغذ دیواری:


ابتدا با قرار دادن تكهای یخ روی محل مورد نظر پارافین را جدا كنید. سپس یك تكه كاغذ مومی را روی پارافین باقی مانده قرار دهید و روی آن را اتوی گرم بكشید.


اگر اجاق گاز شما كثیف شده و نمیخواهید از مواد شیمیایی و محصولات آماده استفاده كنید، میتوانید نیم پیمانه آب داغ را با نصف پیمانه جوششیرین خوب مخلوط كرده و با یك برس نرم روی جرمهای اجاقگاز بمالید. پس از 15 دقیقه نیز آن را با پارچهای تمیز كنید. همچنین میتوانید 3 قطره مایع ظرفشویی و 5 قاشق غذاخوری جوششیرین و 5 قاشق سركه سفید را مخلوط كرده و خوب به هم بزنید تا خمیری نرم درست شود. حالا این خمیر را به محلی كه جرم گرفته بمالید و پس از 15 دقیقه آن را تمیز كنید. مطمئن باشید اجاقگاز شما تمیز و براق خواهد شد.

تلفن چه در خانه و چه در محل كار مورد استفاده افراد مختلف قرار میگیرد. بنابراین مكانی مناسب برای قرار گرفتن انواع آلودگی و میكروب است اما برای این كه گوشی تلفن شما پاك و تمیز باشد، میتوانید یك یا دو مرتبه در هفته با استفاده از پنبهای آغشته به الكل، تلفن را تمیز كنید.

منبع:jamejamonline.ir




 
بالا