من حنفیم!!

!WARNING!

دوست خوب همه
"کاربر *ویژه*"
بسم رب الحسین .. .

بعد از اتمام تاپیک من کافرم به حول و قوه ی الهی حالا شروع میکنم به من حنفیم.

شبهه : آقا شما شیعیان مشرکید! مگید امام رضا منو شفا میده؟! مگه خدا نیست که شفا میده؟ پس انیکه میگید امام رضا شفام داد یا امام حسین شفام داد یعنی چی؟! شریک برای قدرت خدا؟!

حالا اونایی که از این مرحله رد شدن و پاسخ میدن اینا واسطه اند : واسطه! نحن اقرب من حبل الورید ، واسطه چیه ، خدایی که از رگ گردن به ما نزدیک تره واسطه چه چیزی قرار میدید شما؟! از رگ گردن نزدیک تره به خودمون و نیاز به واسطه نیست. شما مشرکید بر قدرت و اذن الهی .. .


پ.ن : باز هم جا داره بگم من شیعه اثنی عشری هستم و اتهامی وارد نکنید ، هدف از ایجاد شبهات ، رد اونها و گسترش پاسخ هاست.

پ.ن :دوستانی که چند هفته پیش در چت باکس در این باره بحث کردیم و پاسخ رو دیدند لطف کنن پاسخ ندن تا بقیه مشارکت کرده و ذهن درگیر سوال بشه.

با سپاس فراوان .
 

!WARNING!

دوست خوب همه
"کاربر *ویژه*"
بسم رب الحسین . ..

مشتری نداشت؟! یه راست بزنم وسط خال؟

من کافرم شلوغ تر بود که!
 

شیخ رجبعلی

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"

با تشکر و سپاس پاسخی مختصر خدمت دوستان تا انشاله پاسخ کافی داده بشه ...
اول انکه :
اگر بگویید : "واسطه چیه ، خدایی که از رگ گردن به ما نزدیک تره واسطه چه چیزی قرار میدید شما؟!" و خودتون حداقل نیم نگاهی به ایات قران داشته باشید خواهم گفت :
اصلا توسل یا وسیله قایل شدن بین خود و خدا چیست ؟يعني واسطه قرار دادن به پيشگاه خداوند خداوند، در قرآن كريم ميفرمايد :يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آَمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَابْتَغُوا إِلَيْهِ الْوَسِيلَةَ
حال این وسیله میتواند اعمال صالح یا شخصی صالح باشد هرچند شاید مراد همان عبادت باشد ولیکن برای اولیاء منعی ذکر نشده و چه انکه در قران در باب فرزندان یعقوب داریم : " یا ابانااستغفرلنا"در این آیه مبارکه هم بوضوح دیده میشود که فرزندان حضرت یعقوب علیه السلام به پدر شان توسل میکنند و از او کمک در آمرزش گناهان خود میخواهنددر حالیکه اگر این قضیه شرک بود، هرگز حضرت یعقوب علیه السلام اینکار را انجام نمیداد، و خداوند آنرا تایید نمی فرمود .
بنابراین واسطه قرار دادن پیامبر و امامان (ع) و انسانهای مقرب الهی ، شریک قرار دادن برای خداوند نیست ، بلکه آنان وسیله ای هستند که خداوند مقرر نموده است. و اگر ما تاییدیه از خود قران داشته باشیم راه شبه بر شما بسته خواهد شد
دوم انکه :
همچنین اگر بفرمایید : "پس انیکه میگید امام رضا شفام داد یا امام حسین شفام داد یعنی چی؟! شریک برای قدرت خدا؟! "
خواهم گفت : شرک این است که انسان فردی را همتای خدا در ذات، خالقیت، مالکیت، ربوبیت و عبادت بداند و برای خدا در یکی از این امور شریک قائل شود اما اگر در طلب کردن از غیر خدا قدرت مستقلی برای غیر خدا قائل نباشیم بلکه انرا در ادامه قدرت حضرت حق بدانیم این نه تنها شرک نیست بلکه شواهدی از قرآن نیز که در بالا آورده شده تایید کننده انست که مختصرا ذکر نموده ایم

و سیم اینکه :
از مجموع مختصر بحثین قبل میتونیم انگونه فرض کنیم که :
خداوند خود وجود وسیله را برای ما تدارک دیده وتایید کرده است و از ما خواسته تا با انها بدو تقرب بجوییم و همچنین مانسانها در امور مادی ساده دنیوی همدیگر را وسیله انجام کاری قرار میدهندکه شاید نشاندهنده یک قاعده ساده در ارتباط با انجام امور ولو دنیوی باشد ...
ولی شاید سوال کنید که این وسیله های ارتباطی چه کسانی هستند و تا چه حد میتوان از انها درخواست کرد؟ ویا شما بگویید اگر شما نوادگان پیامبر را وسیله میدانید ما نیز از نزد خود رابطهایی داریم !!!
 

!WARNING!

دوست خوب همه
"کاربر *ویژه*"

با تشکر و سپاس پاسخی مختصر خدمت دوستان تا انشاله پاسخ کافی داده بشه ...
اول انکه :
اگر بگویید : "واسطه چیه ، خدایی که از رگ گردن به ما نزدیک تره واسطه چه چیزی قرار میدید شما؟!" و خودتون حداقل نیم نگاهی به ایات قران داشته باشید خواهم گفت :
اصلا توسل یا وسیله قایل شدن بین خود و خدا چیست ؟يعني واسطه قرار دادن به پيشگاه خداوند خداوند، در قرآن كريم ميفرمايد :يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آَمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَابْتَغُوا إِلَيْهِ الْوَسِيلَةَ
حال این وسیله میتواند اعمال صالح یا شخصی صالح باشد هرچند شاید مراد همان عبادت باشد ولیکن برای اولیاء منعی ذکر نشده و چه انکه در قران در باب فرزندان یعقوب داریم : " یا ابانااستغفرلنا"در این آیه مبارکه هم بوضوح دیده میشود که فرزندان حضرت یعقوب علیه السلام به پدر شان توسل میکنند و از او کمک در آمرزش گناهان خود میخواهنددر حالیکه اگر این قضیه شرک بود، هرگز حضرت یعقوب علیه السلام اینکار را انجام نمیداد، و خداوند آنرا تایید نمی فرمود .
بنابراین واسطه قرار دادن پیامبر و امامان (ع) و انسانهای مقرب الهی ، شریک قرار دادن برای خداوند نیست ، بلکه آنان وسیله ای هستند که خداوند مقرر نموده است. و اگر ما تاییدیه از خود قران داشته باشیم راه شبه بر شما بسته خواهد شد
دوم انکه :
همچنین اگر بفرمایید : "پس انیکه میگید امام رضا شفام داد یا امام حسین شفام داد یعنی چی؟! شریک برای قدرت خدا؟! "
خواهم گفت : شرک این است که انسان فردی را همتای خدا در ذات، خالقیت، مالکیت، ربوبیت و عبادت بداند و برای خدا در یکی از این امور شریک قائل شود اما اگر در طلب کردن از غیر خدا قدرت مستقلی برای غیر خدا قائل نباشیم بلکه انرا در ادامه قدرت حضرت حق بدانیم این نه تنها شرک نیست بلکه شواهدی از قرآن نیز که در بالا آورده شده تایید کننده انست که مختصرا ذکر نموده ایم

و سیم اینکه :
از مجموع مختصر بحثین قبل میتونیم انگونه فرض کنیم که :
خداوند خود وجود وسیله را برای ما تدارک دیده وتایید کرده است و از ما خواسته تا با انها بدو تقرب بجوییم و همچنین مانسانها در امور مادی ساده دنیوی همدیگر را وسیله انجام کاری قرار میدهندکه شاید نشاندهنده یک قاعده ساده در ارتباط با انجام امور ولو دنیوی باشد ...
ولی شاید سوال کنید که این وسیله های ارتباطی چه کسانی هستند و تا چه حد میتوان از انها درخواست کرد؟ ویا شما بگویید اگر شما نوادگان پیامبر را وسیله میدانید ما نیز از نزد خود رابطهایی داریم !!!

بسم رب الحسین .. .

سلام و سپاس از حضور مفید شما

دور مورد قسمت شرک که فرمودید ، بنده ذکر کردم شرک در قدرت و اذن خدا. نه شرک در ربوبیت و .. .
شرک در لغت به معنی شریک قائل شدن است ، حال مقصود در اینجا شریک در مورد ذکر شده است.

در مورد قسمت قبلی ، کاملا درسته و خدا در قرآن هم گفته توسل بجویید و به دنبال واسطه باشید .

پ.ن : به دنبال پاسخی برون دینی هستیم نه درون دینی ، و اینکه میشه کوتاه تر پاسخ داد.
 

!WARNING!

دوست خوب همه
"کاربر *ویژه*"
بسم رب الحسین .. .

نبود کسی ؟! تاپیکو سریع جمعش کنم بریم بعدی؟ یا کلا ادامه ندیمش؟
 

!WARNING!

دوست خوب همه
"کاربر *ویژه*"
بسم رب الحسین .. .

شیعیان عزیز کسی نمیخواد مشارکت کنه؟! فقط یک نفر؟! یعنی کسی حرف دیگه ای نداره؟!
 

!WARNING!

دوست خوب همه
"کاربر *ویژه*"
بسم رب الحسین .. .

پاسخی که برای خودم جالب بود رو به صورت تعریف داستانی از خاطره میگم براتون.

عین اون شبهه ای که نوشتم رو طرف تو چت باکس اون سایت نوشته بود و هر کس رو مسخره میکرد و همه نگاش میکردن فقط!! ، خلاصه جولان میداد همینطوری و ما قاطی کردیم نشد دیگه ، رفتم گفتم

شما تا حالا مریض شدی؟
گفت : آره خوب
خوب مریض شدی رفتی دکتر؟
گفت : آره دیگه طبیعتا میرن دکتر ه ه
خوب دکتر بهت دارو داد؟ مصرف کردی خوب شدی؟
گفت : این چه سوالیه خوب معلومه که خوب شدم.
خوب حالا قرص تو رو شفا داده یا خدا؟!
(پ.ن : اینجا مونده بود اگر میگفت خدا ؟ که من میگفتم پس واس چی قرص خوردی ؟ اگر میگفت قرص که خوب شرک گفته بود و شبهه به خودش هم وارد میشد؟! پس ناچار گفت )
گفت : نه ببین بچه جون خدا شفا رو قرار داده تو قرص تا ما بخوریم خوب بشیم!!
(همون واسطه شد که بازم طرف پکید :D)
خوب خدا پدرت رو بیامرزه ، کل حرف شیعه هم همینه دیگه ، خدا شفا رو قرار داده تا با واسطه هاش بریم بگیریم.
شما خودت هم قبول داری و همینو گفتی.
 

!WARNING!

دوست خوب همه
"کاربر *ویژه*"
بسم رب الحسین .. .

پاسخی که برای خودم جالب بود رو به صورت تعریف داستانی از خاطره میگم براتون.

عین اون شبهه ای که نوشتم رو طرف تو چت باکس اون سایت نوشته بود و هر کس رو مسخره میکرد و همه نگاش میکردن فقط!! ، خلاصه جولان میداد همینطوری و ما قاطی کردیم نشد دیگه ، رفتم گفتم

شما تا حالا مریض شدی؟
گفت : آره خوب
خوب مریض شدی رفتی دکتر؟
گفت : آره دیگه طبیعتا میرن دکتر ه ه
خوب دکتر بهت دارو داد؟ مصرف کردی خوب شدی؟
گفت : این چه سوالیه خوب معلومه که خوب شدم.
خوب حالا قرص تو رو شفا داده یا خدا؟!
(پ.ن : اینجا مونده بود اگر میگفت خدا ؟ که من میگفتم پس واس چی قرص خوردی ؟ اگر میگفت قرص که خوب شرک گفته بود و شبهه به خودش هم وارد میشد؟! پس ناچار گفت )
گفت : نه ببین بچه جون خدا شفا رو قرار داده تو قرص تا ما بخوریم خوب بشیم!!
(همون واسطه شد که بازم طرف پکید :D)
خوب خدا پدرت رو بیامرزه ، کل حرف شیعه هم همینه دیگه ، خدا شفا رو قرار داده تا با واسطه هاش بریم بگیریم.
شما خودت هم قبول داری و همینو گفتی.

بسم رب الحسین .. .

شاین ذکر است که اکثریت سلفیون وهابی اینا رو میگن . نه تمام سنی ها
 

شیخ رجبعلی

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"
بالا