*********** افسردگی طلاق را هم طلاق بدهید!**********

kyana

کاربر ویژه
"بازنشسته"


برخی می گویند زنان بعد از جدایی افسرده تر میشوند و مردان بی وفا، همه چیز را زود فراموش می کنند و سراغ رابطه دیگری میروند؛ عده ای هم معتقدند مردها کم طاقت ترند و تنها برای پرکردن زخم های عمیق درونشان، پای زن دیگری را به میان می آورند. روانشناسان می گویند چندان فرقی نمی کند که شما زن باشید یا مرد، از نظر آنها کمتر کسی است که بعد از جدایی، به افسردگی دچار نشود؛ اما افسردگی بعد از طلاق، قرار نیست تا ابد زندگی شما را مختل کند. اگر نشانه های این اختلال را بشناسید و از راه های محوکردن شان باخبر شوید، می توانید این بار با قدرت و تجربه ای بیشتر قدم بردارید.


جیب تان را خالی نکنید

درست است که افسردگی بعد از طلاق، سراغ اغلب آدم هایی که این اتفاق را تجربه می کنند میآید اما بحران های مالی یکی از اصلی ترین دلایل تشدید افسردگی و اضطراب برای مطلقه هاست. پس اگر در شرف جدایی هستید یا به ازدواجتان پایان داده اید، باید بیشتر از هر زمانی به فکر پول توی جیب تان باشید. قبل از آنکه پای برگه طلاق را امضا کنید، کاری با درآمد قابل قبول پیدا کنید و اگر برایتان ممکن است کمی پسانداز کنید. به فکر پیداکردن محلی که قرار است در آن زندگی کنید باشید و اگر هنوز همسرتان شما را درک می کند، از او بخواهید که قبل از طلاق به شما برای فراهم کردن شرایط حداقلی زندگی کمک کند. اگر هم کار از کار گذشته و جدا شده اید، هرچه زودتر از نظر مالی روی پای خودتان بایستید و با تمام توان کار کنید. کارکردن زیاد تنها به جیب شما کمک نمی کند، بلکه توجه تان را هم از روزهای سختی که میگذرانید منحرف می کند.




 

kyana

کاربر ویژه
"بازنشسته"
تا مدتی دل نبندید

بسیاری از آدم ها گمان می کنند تلخی از دست دادن را می توان با به دست آوردن یک شریک تازه از بین برد اما روانشناسان معتقدند عجله در ورود به یک رابطه دیگر، مشکلات شما را چند برابر می کند. قبل از آنکه دوباره عاشق شوید، به خودتان برای پذیرش شرایطی که دارید و اتفاقاتی که پشت سر گذاشته اید فرصت دهید. اشتباهات خود و طرف مقابل تان را مرور کنید و ببینید که چه مسیری شما را به این پایان رسانده است. بگذارید افسردگی و اضطراب تان کمرنگ تر شود و اهداف و آنچه از زندگی می خواهید را یک بار دیگر مرور کنید. با عجله در ساختن یک زندگی دیگر، شما در کنار فردی قرار می گیرید که باید بار خستگی تان را به دوش بکشد و گاهی به اشتباه، تنها با دیدن تفاوت های یک فرد با همسر سابق تان، گمان می کنید که فرد ایده آلی برای زندگی با شماست. اگر نمی خواهید دوباره به همین نقطه برگردید، لااقل تا یک سال دست نگه دارید و دل نبندید.



تست افسردگی طلاق

اگر تازه از همسرتان جدا شده اید و پاسخ شما به تعداد زیادی از این سؤالات مثبت است یا لااقل با اطمینان نمی توانید آنها را رد کنید، احتمالا به افسردگی پس از طلاق مبتلا هستید. بیرون آمدن از این بحران ناممکن نیست اما گذشته از معجزه گذشت زمان، شما هم می توانید برای عبور سریع تر از این روزهای سخت تلاش کنید.


قبل از آنکه توصیه ای را برای آرام ترشدن تان مطرح کنیم، باید مطمئن شوید که با افسردگی بعد از طلاق درگیر شده اید یا نه. اگر بیشتر از 8 مورد زیر را در خودتان میبینید، ادامه این مطلب را بخوانید.



 

kyana

کاربر ویژه
"بازنشسته"
زیر بار حرف زور نروید

اعتماد به نفس داشته باشید و بپذیرید که مسیر را اشتباه رفته اید. به دیگران اجازه ندهید که در مورد شما قضاوتی خلاف آنچه هستید، داشته باشند. با خانواده تان صحبت کرده و به آنها کمک کنید که این واقعیت را بپذیرند. اگر شما در این دوره، زندگی تان را مختل نکنید و از دنیا فاصله نگیرید، دیگران راحت تر تصمیم می گیرند و شرایط شما را درک مي کنند. روانشناسان هم معتقدند کسانی که اعتماد به نفس بالاتری دارند و تصمیمی منطقی گرفته اند که توان دفاع از آن را دارند، زودتر از دیگران روزهای سخت بعد از طلاق را سپری می کنند.



ورزش يعني خروج از افسردگي

تيلور، يكي از استادان دانشگاه استنفورد معتقد است ورزش يكي از شيوه هاي موثر براي خروج از افسردگي طلاق است. تاثيرات مثبت ورزش بر بدن همواره مورد توجه قرار مي گيرد اما تحقيقات مشخص كرده است افرادي كه ورزش مي كنند با تقويت حافظه و روحيه احساس رضايت بيشتري از زندگي مي كنند. ورزش با كاهش استرس و افزايش شادابي موجب احساس بهتر و رضايت بيشتر در افراد از وضعيت زندگي مي شود. متخصصان معتقدند ورزش مانند داروي ضدافسردگي عمل مي كند و چنانچه روزانه 30 دقيقه سريع راه بروند يا به طور منظم ورزش كنند، پس از 10 روز تاثير آن را در بهبود وضعيت روحي و شادابي خود خواهند ديد. از طرف ديگر، چنانچه ورزش به مدت طولاني در فعاليت هاي ثابت روزانه گنجانده شود، موجب عملكرد بهتر مغز شده و مواد شيميايي مسئول داشتن احساس بهتر و رضايت وارد خون مي شود.
 

kyana

کاربر ویژه
"بازنشسته"
دوستی کنید

به جاي انزوا و دوري از جمع روابط دوستانه را گسترش دهيد. به ياد داشته باشيد دوستيها شاديها را مضاعف و غمها را تقسيم ميكند.در روابط دوستانه مهر ورزيدن وجود دارد و همين امر برايتان بسيار مفيد خواهد بود. حتي اگر در يك لحظه جز خودتان كس ديگري براي مهر ورزيدن وجود نداشت يا امكان مهرورزي را به شما نميداد. بدانيد افرادي كه نميتوانند خودشان را دوست داشته باشند، هرگز قادر به محبتكردن به ديگران نيز نيستند. پس از خودتان شروع كنيد اما سعي كنيد رفتوآمد با افراد گوناگون را نيز تجربه كنيد. به اين ترتيب حتي ميبينيد كه افراد خصوصيتها و نقاط مثبت و منفي زيادي دارند و از اين رو بخشيدن خود و ديگران نيز برايتان سادهتر ميشود.

در این دوران در زندگی تان تغییر کلی ندهید

هرقدر هم که این جدایی زندگی شما را زخمی کرده باشد، باز هم نمی توانید برای فرار از آن خود را به چاله دیگری بیندازید. شما می توانید مدتی به سفر بروید اما بهتر است فکر مهاجرت را از سرتان بیرون کنید. شما می توانید به درس یا کار بیشتر پناه ببريد اما نمی توانید از دانشگاه انصراف دهید یا قید کارتان را بزنید. شما می توانید با آدم های تازه روبه رو شوید اما نمی توانید همه را برنجانید و با عزیزان تان قطع ارتباط کنید. یادتان نرود که درد شما اگرچه عمیق و آزاردهنده است اما موقت و گذراست. نمی گوییم شما خیلی زود همه روزهای گذشته را فراموش می کنید اما اگر هوشیارانه برای بهبود حالتان تلاش کنید، مدتی بعد نه درد، بلکه تنها اثر این زخم را مشاهده خواهید کرد. پس اگر توان انجام کارهایی را که به تمرکز و هوشیاری کامل شما نیاز دارند، ندارید، به جای بستن چمدان و فرارکردن یا قهر کردن با دنیا، چند هفته ای از محل کار یا یک ترم از دانشگاه تان مرخصی بگیرید. البته باز هم به جملات قبل برمی گردیم و به شما توصیه می کنیم تا آنجا که می توانید فعالیت هایتان را بیشتر کنید، نه کمتر.
 

kyana

کاربر ویژه
"بازنشسته"
گاهی حرف زدن معجزه می کند

معجزه حرف زدن را دستکم نگیرید و البته برای هر کسی حرف نزنید. قرار نیست همه آدم ها از ریز و درشت زندگی تان باخبر باشند اما می توانید سفره دلتان را برای یک دوست صمیمی(نه گروه های دوستیتان) باز کنید یا اگر اطراف تان کسی را نمی بینید که بدون قضاوت کردن به شما گوش دهد، از یک مشاور کمک بگیرید و در کنار تخلیه احساسات و هیجانات تان در جلسات مشاوره، از توصیه های او برای کمرنگ کردن این آسیب ها کمک بگیرید. یادتان نرود که شما حق دارید تامدتی ناراحت، خسته، زخم خورده یا عصبانی باشید، پس با سرزنش خود و انتظارات نا به جا، خود را خسته نکنید.
 
بالا