☺☻☺ دلسوزترین پدرها در دنیای حیوانات کدامند؟! + عکس☺☻☺

ناجی دلها

معاون مدیریت
پرسنل مدیریت
"معاونت مدیران"
محققان محیط زیست و حیات وحش با بررسی تمام گونه های جانوری، مسئولین پذیرترین و دلسوزترین گونه های جانوری را شناسایی و بررسی کردند.
تصاویر منتشر شده از این موجودات، به عنوان پربیننده ترین تصاویر پایگاه های خبری اعلام شده است .

این حیوانات دلسوز به ترتیب عبارتند از اسب دریایی، ساس آبی، بوزینه آمریکایی، پرنده رئا، نوعی قورباغه، نوعی سوسک و پنگوئن فرمانروا است.

اسب دریایی: اسب دریایی نوعی ماهی است که در آن موجودات نر باردار می شوند. اسب های دریایی ماده، تخمک های خود را درون کیسه های خاصی که در بدن مردان وجود دارد ،قرار می دهند و موجودات نر باردار می شوند. در یک دوره 25 روزه بارداری، حدود 2000 نوزاد تولید می شود.

316074_688.jpg
ساس آبی: تخم نوزادان به وسیله یک چسب طبیعی در ناحیه پشت ساس آبی قرار می گیرد و گونه های ماده شروع به باروری آنان می کنند. در هر دوره باروری، ساس پدر حدود 150 تخم را حمل می کنند و با صبر تمام هرروز آنها را در معرض هوای آزاد قرار می دهد تا کپک نزنند.

316078_812.jpg
بوزینه آمریکایی: بوزینه های مادر زایمان بسیار دشواری دارند و وزن بوزینه تازه متولد شده در حدود یک چهارم وزن مادر است؛ بنابراین بوزینه پدر نقش یک مامای واقعی را ایفا می کند و پس از تولد فرزندان آنها را نظافت و سیر می کند. حمل فرزندان نیز به عهده پدر است.

316080_365.jpg
پرنده رئا: این پرنده در جنوب شرقی آمریکا زندگی می کند و وظیفه نگه داری و حمایت از تخم ها تا زمان تولد جوجه ها به عهده پرنده پدر است. پدر یک لحظه نیز آشیانه را تنها نمی گذارد.

316075_568.jpg
قورباغه Barking: وظیفه محافظت از تخم ها به عهده قورباغه پدر است. گونه ماده، تخم ها را در زیر سنگ ها پنهان می کند و قورباغه پدر با تمام جان خود از آنان محافظت می کند. پس از تولد نوزادان نیز وظیفه سیر کردن و نگهبانی از آنان به عهده پدر است.

316076_188.jpg
نوعی سوسک: سوسک هایی که از چوب تغذیه می کنند پدرهای نمونه ای هستند. تهیه آشیانه مناسب به عهده آنان است و وظیفه دارند نوزادان خود را همیشه سیر نگه دارند. آنها برای تولید نیتروژن لازم برای رشد فرزندانشان، از مدفوع پرندگان تغذیه می کنند تا این ماده در بدنشان تبدیل به نیتروژن شود.

316079_658.jpg
پنگوئن فرمانروا: تخم این حیوانات در یک لایه از پوست پدر محافظت می شود. وظیفه محافظت و سیر کردن جوجه ها به عهده پدر است.
316077_814.jpg



منبع: asriran.com​
 
بالا