افزایش مشكلات احساسی و رفتاری در كودكانی كه پدران افسرده دارند

زینب

کاربر حرفه ای
"بازنشسته"
روانپزشكان در یك مطالعه جدید دریافته اند كودكانی كه با پدران افسرده زندگی می كنند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به مشكلات احساسی و رفتاری نامطلوب و بیمارگونه هستند.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، كودكانی كه پدران مبتلا به افسردگی دارند به لحاظ بهداشت روانی مشكل پیدا می كنند و افسردگی پدر روی رفتارهای آنها در آینده اثرات نامطلوبی برجای می گذارد.

به نوشته روزنامه دیلی میل، هرچند تاثیر افسردگی مادر روی سلامت روانی فرزندان به خوبی مشهود است اما این مطالعه برای اولین بار مشخص كرد كه افسردگی پدران نیز روی بهداشت روانی فرزندانشان تاثیرگذار است.

دكتر مایكل ویتزمن و دستیاران وی در مركز پزشكی «لانگون» در دانشگاه نیویورك با مطالعه روی ۲۲ هزار كودك طی یك دوره ۴ ساله به این نتایج دست یافته اند. آنها در این آزمایشات متوجه شدند كه ۱۱ درصد از كودكانی كه پدر افسرده دارند با مشكلات احساسی و رفتاری مواجه می شوند.

به گزارش ایسنا، چندی پیش نیز در یك مطالعه جدید متخصصان دانشگاه آكسفورد تاكید كرده بودند پسرانی كه پدرانشان مبتلا به افسردگی هستند، دو برابر بیش از دخترانی كه پدر افسرده دارند در دوران پیش از مدرسه دچار اختلالات رفتاری و احساسی می شوند. این یافته ها بر ضرورت بهداشت روانی مناسب والدین برای داشتن فرزندانی سالم و شاد تاكید می كنند..... / خبرگزارى ايسنا
 
بالا