مهم ایا غیبت امام زمان موجب نا امیدی نمی شود ؟؟

مفردمذکرغائب

کاربر فعال
"بازنشسته"

سوال :آیا غیبت امام زمان(عج) سبب بروز سستی و نا امیدی در جامعه نمی شود؟

پاسخ :
در ميدانهاى نبرد، تمام كوشش سربازان زبده و فداكار معطوف اين امر است كه پرچم سپاه، در برابر حملات دشمن همچنان در اهتزاز باشد، و متقابلاً سربازان دشمن دائماً مى‏ كوشند پرچم آنها را سرنگون سازند، چرا كه برقرار بودن پرچم، مايه دلگرمى سربازان و تلاش و كوشش مستمر آنها است.
همچنين وجود فرمانده لشگر در مقرّ فرماندهى - هر چند ظاهراً خاموش و ساكت باشد - خون گرم و پر حرارتى در عروق سربازان به گردش در مى‏ آورد و آنها را به تلاش بيشتر وا مى‏ دارد كه فرمانده ما زنده است و پرچممان در اهتزاز!
امّا هرگاه خبر قتل فرمانده در ميان سپاه پخش شود، يك لشگر عظيم با كارآيى فوق العاده ،يك مرتبه روحيه خود را مى ‏بازد و متلاشى مى‏ گردد.
رئيس يك جمعيت يا يك لشگر، مادام كه زنده است، هر چند مثلاً در سفر يا فرضاً در بستر بيمارى باشد، مايه حيات و حركت و نظم و آرامش آنهاست، ولى شنيدن خبر از دست رفتن او گرد و غبار يأس و نوميدى را بر سر همه مى‏ پاشد.
جمعيت شيعه طبق عقيده‏اى كه به وجود امام زنده دارد، هر چند او را در ميان خود نمى‏ بيند، اما خود را تنها نمى‏ داند، و اثر روانى اين عقيده در روشن نگهداشتن چراغ اميد در دلها و وادار ساختن افراد به خود سازى و آمادگى براى آن قيام بزرگ جهانى، كاملاً قابل درك است.(1)
پروفسور «هانرى كربن» استاد فلسفه در دانشگاه سوربن (فرانسه) و مستشرق نامدار فرانسوى مى‏ گويد:
به عقيده من مذهب تشيّع تنها مذهبى است كه رابطه هدايت الهى را ميان خدا و خلق براى هميشه نگهداشته است و به طور مستمر و پيوسته، ولايت را زنده و پا برجا مى‏ دارد.
مذهب يهود، نبوّت را كه رابطه‏ اى است واقعى ميان خدا و عالم انسانى، در حضرت كليم ختم كرده و پس از آن به نبوت حضرت مسيح و حضرت محمد(ص) اذعان ننموده و رابطه مزبور را قطع مى‏ كند. همچنين مسيحيان در حضرت مسيح متوقف شده اند. اهل سنت از مسمانان نيز در حضرت محمد(ص) توقف كرده و با ختم نبوّت در ايشان، ديگر رابطه ‏اى ميان خالق و مخلوق، موجود نمى ‏دانند. تنها مذهب تشيّع است كه «نبوّت» را با حضرت محمّد(ص) ختم شده مى ‏داند، ولى «ولايت» را كه همان رابطه هدايت و تكميل مى ‏باشد، بعد از آن حضرت و براى هميشه زنده مى ‏داند.(2) ، (3)
ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
1: آيت الله مكارم، ناصر، مهدى انقلابى بزرگ، چاپ دوم، قم، مطبوعاتى هدف، ص 255 -256.
2: سالنامه 2 مكتب تشيّع (مصاحبات استاد علامه طباطبايى با پروفسور هانرى كربن درباره شيعه) 1330 ه". ش، ص .20
3: گرد آوری از کتاب: سیره پیشوایان، مهدی پیشوائی، ص 721.

 

ایرانی اسلامی

کاربر حرفه ای
"کاربر *ویژه*"
من یک نظر دارم این غیبت یک امتحانه برای همه انسان ها که ببینیم می تونیم ایمانمون رو حفظ کنیم یا نه؟:bye1:
 

nazanin

کاربر با تجربه
"کاربر *ویژه*"
من یک نظر دارم این غیبت یک امتحانه برای همه انسان ها که ببینیم می تونیم ایمانمون رو حفظ کنیم یا نه؟:bye1:

به نظر من آمادگي پذيرش اكثريت از سوي انسانها ((به واسطه ي گمراه شدن)) به وجود نيامده است :53:
 

ایرانی اسلامی

کاربر حرفه ای
"کاربر *ویژه*"

nazanin

کاربر با تجربه
"کاربر *ویژه*"
بالا