25 آبان سالروز تشییع پیکر 370 شهید در شهر شهید پرور اصفهان

*mohsen*

کاربر جدید
"منجی دوازدهمی"
25 آبان سالروز تشییع پیکر 370 شهید در شهر شهید پرور اصفهان
در کجای دنیا میتوانید جایی را مثل اصفهان پیدا کنید همین چند روز پیش فقط در شهر اصفهان حدود 370 شهید را تشیع کردند

638d1352965962-80414691-3470330.jpg



[FONT=&amp]عملیات محرم از سلسله عملیاتهای بزرگ سپاهیان اسلام در طول دفاع مقدس میباشد که [/FONT][FONT=&amp]با رمز"یا زینب" [/FONT][FONT=&amp]برای خارج کردن عین خوش – دهلران به طول 100 کیلومتر از زیر دید دشمن و تأمین امنیت شهرهای موسیان ، دهلران و پادگان عین خوش اژیر ودهکدههای اطراف آن صورت گرفت[/FONT][FONT=&amp].
[/FONT][FONT=&amp]همچنین در این عملیات جاده ارتباطی طیب – علی غربی و جاده نظامیبغداد[/FONT][FONT=&amp] – [/FONT][FONT=&amp]عماره به خطر افتاد . در این عملیات هم مثل تمام عملیاتهای موفق ، سپاهیان جان برکف اسلام ، به تمام اهداف از پیش تعیین شده دست یافتند[/FONT][FONT=&amp].
[/FONT][FONT=&amp]همچنین در این عملیات سلسله جبال حمرین ،قلههای 390 ،318 ،400 ،290 ،298 ، و قسمتی از مرز به طول 50 کیلومتر را و منابع فنی موسیان و بیات وحوضچهای نفنی زبیدات و تلمبهخانه وحدود 70 حقه چاه نفتی را به تصرف خود در آورند[/FONT][FONT=&amp].
[/FONT][FONT=&amp]وسعت مناطق آزاد شده در این عملیات عبارت است از : بیش از 550 کیلومتر مربع از اراضی میهن اسلامیایران آزاد، وبیش از 300 کیلومتر از خاک عراق در نوار مرزی به تصرف رزمندگان اسلام در آمد.همچنین در این عملیات 260 دستگاه تانک و نفربرزرهی،320 دستگاه خودرو،چندین قبضه توپ سبک وسنگین ،چند انبار مهمات و انواع سلاحهای سبک و 10 فروند هواپیما منهدم شدند[/FONT][FONT=&amp].
[/FONT][FONT=&amp]یگانهای منهدم شده دشمن در عملیات محرم عبارتند از : تیپهای 606، 413 ،703 ،[/FONT][FONT=&amp]505[/FONT][FONT=&amp] ، [/FONT][FONT=&amp]42[/FONT][FONT=&amp]، [/FONT][FONT=&amp]423[/FONT][FONT=&amp] ،تیپ 42زرهی، تیپ 60زرهی ، تیپ 17 زرهی، تیپ 24 مکانزه ،گردان 2 نیروهای مخصوص ، 5 گردان کاندویی، گردان تانک التحریر و گردان تانک صدام در انی عملیات منهدم ، و بیش از 7 هزار نفر کشته و3400 نفر اسیر شدند[/FONT][FONT=&amp].
[/FONT][FONT=&amp]غنایم بدست آمده در این عملیات شامل یش از 150 دستگاه تانک و نفربرزرهی، 51 قبضه تفنگ 106 م.م ،انواع توپهای ضد هوایی و خمپارهانداز ،بیش از 250 دستگاه خودرو وچندین دستگاه موشک انداز مالیوتکا بود.[/FONT]

[FONT=&amp]طی عملیات محرم در سال 61 پیکر 370 نفر شهید در روز 25 آبان از میدان امام تا گلستان شهدای اصفهان بردستان مردم شهید پرور این شهر تشییع شد، روز حماسهآفرینی که امام خمینی راجع به آن فرمودند: در کجای دنیا میتوانید جایی را مثل اصفهان پیدا کنید همین چند روز پیش فقط در شهر اصفهان حدود 370 شهید را تشیع کردند
یادشان گرامی و راهشان پر رهرو باد.[/FONT]

 

*mohsen*

کاربر جدید
"منجی دوازدهمی"
بیانات مقام معظم رهبری در دیدار مردم اصفهان در(سالروز 25 آبان1361 ) سال 1389

25 آبان 1361؛ تشييع پيكرهاى مطهر 370 شهيد استان اصفهان


smpl.jpg


من لازم ميدانم در همين زمينه - مناقب اصفهان، مناقب مردم اصفهان - چند جملهاى عرض كنم؛ اينها شناسنامهى اين مردم مؤمن و غيرتمند و ايستادهى پاى كار به حساب مىآيد. مردم اصفهان در يك روز سيصد و هفتاد شهيد را تشييع كردند، خم به ابرو نياوردند؛ بماند كه همان روز اعزام به جبهه داشتند، پشتيبانى داشتند و حركت كردند؛ اين خيلى مهم است. همان طور كه فرمودند، امام از اين حركت اصفهان تجليل كردند. در آبان سال 61 كه در يك روز سيصد و هفتاد شهيد در اصفهان تشييع شد، تعداد شهداى اصفهان در همان ماه بيش از هزار نفر است. هزار و اندى شهيد در يك ماه! خوب، چه كسى شهيد ميشود؟ آن كسى كه در ميدان است، در ميدان خطر است، پيشرو است.

قبل از انقلاب اصفهان در قضاياى مختلف حضور نمايانى داشت، در قضاياى انقلاب هم همين جور، در جنگ تحميلى هم همين جور. يگانهاى نظامى مستقر در اصفهان، چه آنچه كه متعلق به سپاه پاسداران انقلاب اسلامى بود؛ لشكر امامحسين با مركزيت اصفهان، لشكر نجف با مركزيت نجفآباد، تيپ قمر بنىهاشم، و چه آنچه كه مربوط به ارتش بود؛ پايگاه هشتم شكارى كه مركز تحرك عظيمى بود و من از نزديك كار آن پايگاه را در اصفهان ديده بودم - رحمت خدا بر شهيد بابائى - و چه مركز توپخانه در اصفهان؛ مجموعهى اين نقاط خيلى معنا پيدا ميكند. نتيجه اين ميشود كه بعد از انقلاب، در عرض جنگ تحميلى هشتساله و بعد از جنگ تحميلى هشتساله، در ميدانهائى كه براى كشور ميدانهاى حساسى بوده است، اصفهانىها جزو پيشروان محسوب ميشدهاند؛ در رتبهى رشد و توسعهى كشور، در مسائل علمى كشور. برخى از گرههاى كور ما در نيروهاى مسلح، در مراكز علمى و تحقيقاتى اصفهان باز شد. اينها افتخار است، نه براى به خود باليدن؛ بلكه به معناى پى بردن به هويت خود، به استعداد درونى خود و بر اساس اين زمينه، حركت كردن و به پيش رفتن.

در جنگ هشت ساله، همه ميدانند و اشاره هم كردند؛ اصفهانىها با اين يگانهاى گوناگون، در خطوط مقدم كار ميكردند. خوب، اين براى همه معلوم است. آنچه كه براى خيلىها معلوم نيست، نقش انسانهاى گمنام و بىادعائى است كه در طول اين سالها در زمينهى پشتيبانىها فعاليت كردند؛ زنانى كه در خانه بودند، بازاريانى كه در كسب و پيشهى بازار بودند، افرادى كه در دستگاههاى ادارى مشغول فعاليت بودند، جهادگرانى كه انواع و اقسام خدمات را به جبهه ميرساندند. از اينها شهيدداده هم داريم؛ كسانى كه شهيد شدند يا شهيد دادند، ادعائى هم نداشتند و ندارند، اسمشان هم جائى نيست؛ اما در آسمانها مشهورند، در ملأ اعلى شناخته شدهاند. در محاسبهى الهى، كوچكترين كارها گم نميشود. اين همه كاروان كمكرسانى از اصفهان، اين همتها، اين انگيزهها، آن وقت خانوادهى اين شهيدان. شهدا يك لحظه سختى را درك كردند و پرواز كردند؛ آنها كه رنجى ندارند - «لاخوف عليهم و لاهم يحزنون» - مسئله، مسئلهى خانوادههاست؛ پدرها، مادرها، همسرها، فرزندها، برادران و خواهران، داغديدهها؛ اينها صبر كردند، اينها افتخار كردند. خانوادههائى در اصفهان هستند كه سه شهيد دادند؛ خانوادههائى كه يك پسر داشتند، همان پسر را دادند؛ ابراهيمهاى زمان؛ اينهاست كه هويت يك ملت را ميسازد، اينهاست كه يك ملت را به عزت ميرساند.
 
بالا