***********عاشقی با چشمان بسته*************

  • نویسنده موضوع kyana
  • تاریخ شروع

kyana

کاربر ویژه
"بازنشسته"


[h=2][/h]

هنوز مهر عقدنامه خشک نشده که مهر طلاق روی آن می نشیند. این سرنوشت دختران و پسران زیادی است که این روزها دور و بر خودمان می بینیم. خیلی از آنها ازدواج های عاشقانه ای داشته اند که هیچ وقت فکر نمی کردند به طلاق برسد.

روانشناسان می گویند احتمال طلاق در رابطه هایی که با دوستی شروع می شود بیشتر است. نه صرفا به خاطر این که دوستی و شناخت قبل از ازدواج چیزی خلاف عرف و شرع است. بلکه به جز این، یک عامل دیگر هم در جدایی این زوج ها تاثیر دارد. هیجانات غلیظ و عاشقانه دوران آشنایی و واقعیت هایی که بعدها در زندگی به چشم می آیند.

واقعیت این است که در دوره دوستی و آشنایی پیش از ازدواج، احساس بر عقل غلبه دارد و اکثر جوانان درگیر رابطه عاطفی خود میشوند که این موضوع سدی در برابر شناخت دختر و پسر از یکدیگر خواهد بود و به جای شناخت درست از هم فقط به وصال و با هم بودن فکر میکنند بنابراین بعد از ازدواج و زمانی که افراد به زندگی وارد میشوند به تدریج نواقص یکدیگر را بزرگ میبینند و این موضوع در نهایت منجر به سردی عاطفی و طلاق خواهد شد.

اما این تنها مشکل و ضرر دوستی های قبل از ازدواج نیست. ترس از افشای ارتباطهای گذشته در رأس این ترسها قرار دارد، این موضوع یکی از مهمترین مشکلاتی است که در دوستیهای خیابانی که به ازدواج نمی انجامد وجود دارد. بدگمانی نسبت به همسر نیز در مرحله بعدی قرار دارد.

اعتمادی که می میرد

در دوستیهای خیابانی سوءظن نسبت به همسر به وفور دیده شده است، زیرا کسانی که با افراد متعددی ارتباط دارند هنگام ازدواج نسبت به همه دخترها بدگمان هستند که اضطراب و ناآرامی بر زندگی آنان حاکم میشود. تنوع طلبی نیز آسیب بعدی است و میتوان آن را از دیگر ضررهای اینگونه دوستیها دانست، به طوری که مردانی که با زنان متعددی ارتباط دوستی دارند تنوع طلب میشوند بنابراین به یک نفر در زندگی خود قانع نمی شوند. بدگمانی از یک طرف و تنوع طلبی از طرف دیگر باعث بروز جر و بحث بین زوجها میشود.

دوستی قبل از ازدواج با هجوم احساسات عاشقانه، چشم شما را به واقعیت می بندد. به طوری که شما احساسهای خوب را برای زندگی کافی می بینید و دیگر به پیش شرطهایی مانند همکفو بودن، سنخیت خانوادهها و تناسب فرهنگی هیچ توجهی ندارید.

گذشته مهم است

بیشتر کسانی که درگیر رابطه دوستی میشوند در ابتدا معتقدند گذشته طرف مقابل مهم نیست؛ افراد به مرور زمان تغییر میکنند و امکان رشد برای همه وجود دارد. اما نباید بگوییم گذشته افراد نقش مهمی در زندگی آینده آنان ندارد. زیرا گاهی رفتارهای اشتباه به گذشته ختم نمیشود و نتایج آن تا سالها باقی میماند. تفکر اشتباه بعد، این است که طرف مقابلم را تغییر میدهم؛ جوانان این را باید در نظر داشته باشند که هیچ کس نمیتواند دیگری را تغییر دهد مگر آنکه خود فرد، خواستار تغییر باشد. همچنین اکثر جوانان معتقدند که رابطه آنان با دیگران متفاوت است، در حالی که چنین نیست.

منبع: تبیان
 

ایرانی اسلامی

کاربر حرفه ای
"کاربر *ویژه*"
موافقم این ازدواج ها به طلاق ختم میشه:bye1:
 
بالا