صحیفه سجادیه(به صورت بخش بخش)

ایرانی اسلامی

کاربر حرفه ای
"کاربر *ویژه*"
ستایش برای خداست که خود را به ما شناسانید, و شیوه ی سپاسگزاری از خود را به ما اموخت. و درهای علم به پروردگاری اش را به روی ما گشود. و ما را به اخلاص ورزیدن در توحید خود رهنمون ساخت. و از شک و ناباوری نگاه داشت. ستایش که با ان در حلقه ستایشگرانش در اییم. و به یاری ان پیشی گیریم از همه انان که در طلب خشنودی و بخشایش او پیش افتاده اند. ادامه دارد...:bye1:
 

ایرانی اسلامی

کاربر حرفه ای
"کاربر *ویژه*"
بخش چهارم ترجمه دعای اول صحیفه سجادیه
ستایشی که به سبب ان تیرگی های برزخ بر ما اشکار, و راه رستاخیز هموار شود و در روزی که هر کس به سزای خود برسد و بر کسی ستم نرود و در روزی که هیچ دوستی به کار دوست خود نیاید و هیچ کس به یاری دیگری نشتابد, ما در پیشگاه گواهان(فرشتگان,پیامبران و امامان :S (31):)بلند مرتبه شویم.ستایشی نوشته شده در کارنامه ما که تا اعلی علیین بالا رود و فرشتگان مقرب خدا بر ان گواهی دهند.ادامه دارد...
:bye1:
 

ایرانی اسلامی

کاربر حرفه ای
"کاربر *ویژه*"
بخش پنجم صحیفه سجادیه
ستایشی که در روز خیره شدن چشم ها از ترس قیامت,دیدگان ما بدان روشنی می گیرد و انگاه که عده ای سیه روی گردند ما بدان رو سپید شویم.ستایشی که ما را از اتش دردناک خدا برهاند و در کنار بخشش همواره اش بنشاند.ستایشی که ما را با فرشتگان مقرب او همنشین سازد,و در سرای جاویدی که پیوسته باقی است, و در جایگاه پرنعمتی که هرگز دگرگون نشود,ما را با پیامبرانی که فرستاده همدوش و هم نفس گرداند.ستایش برای خداست او که زیبایی های افرینش را برای ما برگزید و روزی های پاک و نیکو را به سوی ما روانت گردانید و ما را بر همه ی افریدگان برتری بخشید و بر انان چیرگی داد. پس اینک هر افریده ای به توانایی او فرمانبردار ماست.و به یاری او در اطاعت ما ناچار
.ادامه دارد...
32186747465130682628.jpg
 

ایرانی اسلامی

کاربر حرفه ای
"کاربر *ویژه*"
بخش ششم خطبه 1 صحیفه سجادیه
ستایش برای خداست که در نیاز را,جز به درگاه خویش,از همه سو بر ما بست.حالا چگونه سپاس او را بگزاریم؟کی توانیم از عهده ی شکرش به در اییم؟نه,کی توانیم؟ ستایش برای خداست او که در پیکر ما ابزارهایی برای گشودن و بستن اندام ها نهاد.و ما را از نیروی زندگی بهره مندی داد. و اندام هایی برای کار و تلاش در ما پدید اورد و از خوردنی های پاک و گوارا روزی مان کرد و با فضل و بخشش خود ما را توانگر ساخت.و با نعمت خویش ما را سرمایه مان بخشید.انگاه ما را به کارهایی فرمان داد تا فرمانبرداریمان را بسنجد و از کارهایی نهی فرمود تا سپاس گزاریمان را بیازماید.پس از ان چون از فرمانش سرپیچیدیم و بر مرکب نافرمانی اش نشستیم در کیفر دادن ما عجله نکرد و در انتقام گرفتن از ما شتاب نورزید,بلکه از سر بزرگواری,با رحمت خود با ما مدارا کرد و از روی بردباری,با مهربانی مهلتمان داد و بازگشت ما را به انتظار نشست.
ادامه دارد...
daneshnameh-large.jpg
 

ایرانی اسلامی

کاربر حرفه ای
"کاربر *ویژه*"
بخش هفتم دعای اول صحیفه سجادیه
ستایش برای خداست که ما را به راه توبه رهنمون گردید و از احسان او بود که ما بدان راه افتادیم و اگر از نعمت های او به همین یک نعمت بسنده کنیم باز هم نعمت دادنش نیکو,احسانش در حق ما بس بزرگ, و بخشش او از شمار بیرون است.ایین خداوندی اش در پذیرش توبه پیشینیان اینگونه نبود هر چه را تاب ان نداشتیم از عهده ی ما برداشت و جز به اندازه توانمان تکلیف نفرمود و ما را جز به کارهای اسان وا نداشت و برای هیچ یک از ما بهانه ای باقی نگذاشت.اینک,از ما نگون بخت ان کس است که نافرمانی خدا کند, و نیک بخت ان کس که به او روی اورد.
​ادامه دارد...
 

ایرانی اسلامی

کاربر حرفه ای
"کاربر *ویژه*"
بخش هشتم دعای اول صحیفه سجادیه
ستایش برای خداست به هر زبانی که نزدیک ترین فرشتگانش و گرامی ترین افریدگانش و پسندیده ترین ستایشگرانش او را بدان می ستایند.ستایشی برتر از هر ستایش دیگر.به همان اندازه که پروردگار ما,خود,از همه ی افریدگانش برتر است.پس به جای هر نعمتی که بر ما و همه ی بندگان درگذشته و زنده ی خود ارزانی داشته است, و به شمار تمام انچه در علم بی پایان او گنجد و به جای هر یک از نعمتهایش ,او را سپاس می گوییم.
​ادامه دارد...
 

ایرانی اسلامی

کاربر حرفه ای
"کاربر *ویژه*"
بخش نهم ترجمه دعای اول صحیفه سجادیه
شکر و سپاس چندین برابر و بی اغاز و انجام تا هنگامه ی رستاخیز ستایشی که بی اندازه است و به شمار در نیاید و پایان نپذیرد و در ان هیچ گسستی نباشد.ستایشی که وسیله ای برای رسیدن به فرمانبرداری و بخشایش او,و راهی به بهشت و پناهگاهی در برابر انتقام و اسایشی از خشم و پشتیبانی برای فرمانبرداری و بازدارنده ای از نافرمانی و مددکاری بر انجام دادن فرموده های او باشد.ستایشی که با ان در جرگه ی دوستداران نیک بخت او دراییم, و در صف کسانی باشیم که با شمشیرهای دشمنانش به شهادت رسیده اند. بی شک او سرپرست مومنان و نیکو خصال است.​پایان دعای اول
 

ایرانی اسلامی

کاربر حرفه ای
"کاربر *ویژه*"
ترجمه دعای دوم صحیفه سجادیه صلوات و درود بر محمد(ص) و خاندانش
ستایش برای خداست که بر ما منت نهاد و پیامبر خود حضرت محمد(ص) را به سوی ما فرستاد نه به سوی امت های پیشین و مردمان گذشته.با قدرتی که در هیچ کاری هر چند بزرگ در نماند و هیچ چیز را هر چند کوچک فرو نگذارد.پس ما را واپسین افریدگان خود قرار داد و بر خداناباوران گواه گردانید و به احسان خویش بر انان که اندک شمار بودند فزونی بخشید.ادامه دارد...
 

ایرانی اسلامی

کاربر حرفه ای
"کاربر *ویژه*"
ادامه دعای دوم صحیفه سجادیه(بخش دوم)
خدایا اینک بر محمد که امانت دار وحی تو بود وبرگزیده ی افریدگان تو و مخلص در میان بندگان توست,درود فرست.او که پیشوای رحمت و قافله سالار نیکی و کلید گنجینه های برکت است.زیرا او در انجام دادن فرمان تو خود را به رنج افکند. و جسمش را در راه تو هدف تیر های بلا گردانید, و در فراخواندن مردمان به دین تو,اشکارا با خویشانش درافتاد. و برای خشنودی تو با خاندان خود به پیکار برخاست و از بستگانش برید تا دین تو را زنده بدارد و نزدیکان را به دلیل انکار کردنشان از خود براند و دوران را بر اثر پذیرفتنشان به خود نزدیک ساخت و در راه تو با بیگانگان دوستی ورزید و با خویشان دشمنی و خویشتن را در رساندن پیغام تو خسته کرد و برای اینکه مردم را به ایین تو دعوت کند رنج ها برد و خود را به اندرز دادن دعوت شدگان به کار گماشت.
​ادامه دارد...
 

ایرانی اسلامی

کاربر حرفه ای
"کاربر *ویژه*"
بسم الله الرحمن الرحیم
و راهی دیار غربت شد و زادگاه و خانواده و سرزمینی را که به ان انس گرفته بود, یکجا رها کرد تا دین تو را پیروزی و سربلندی بخشد و از تو خواست که در برابر کافران او را یاری کنی.سرانجام انچه را در حق دشمنان تو خواسته بود, یکسر به دست اورد و تمام انچه را درباره دوستانت اندیشیده بود,دریافت نمود.با کافران جنگید,در حالیکه با یاری تو خواهان پیروزی بود و با نیروی تو بر ناتوانی خویش چیرگی می جست.با انان در دل خانه هاشان به جنگ پرداخت و ناگاه در میان منزل هاشان بر انان تاخت تا انکه فرمان تو اشکار گردید و کلمه تو برتری یافت.((گرچه مشرکان را خوش نیامد.))
 
بالا