*********** 7 درد دل شوهرانه ***********

kyana

کاربر ویژه
"بازنشسته"




za4-434.jpg


وقتی به او میگویید مثلا لامپ را عوض کن یا در کابینت را تعمیر کن، از نظر او این کار محدودیت زمانی خاصی ندارد و هر وقت بتواند آن را انجام میدهد. اما اگر بگویید فلان کار را تا قبل از دوشنبه که مهمان داریم انجام بده حتما با کمال میل وقت می گذارد.






همسر شما یک آدم فضایی از مریخ یا ونوس نیست که نتوانید او را بفهمید یا کشفش کنید. فقط کافی است حرف هایش را بشنوید و خواسته ها و انتظاراتش را بدانید. موضوع این است که شما در روابط روزمره و ساده خود با پیچیدگی هایی مواجه می شوید که شما را متعجب می کند. ماجرا از اینجا آب میخورد که زن ها و مردها برای برقراری ارتباط با یکدیگر، روش های مختلفی را برمی گزینند. از نظر زنان ارتباطات برای رابطه برقرار کردن است اما برای مردان ارتباطات به هدف تبادل اطلاعات انجام میشود. همه آن پیچیدگی ها با دانستن چند موضوع ساده قابل حل است. کافی است حرف های شوهرتان را بشنوید. او با شما حرف هایی دارد.


یک تشکر خشک و خالی به جایی برنمی خورد


شاید با خودتان بگویید من که هر کاری از دستم برآید انجام میدهم و توجه زیادی از خودم نشان میدهم. باید بدانید که شوهرتان در این مورد مثل شما فکر نمیکند. وقتی او کارهای هر چند کوچکی مثل بیرون بردن آشغال ها و شستن ظرف های میوه را انجام می دهد، اگر یک تشکر کوچک از شما بشنود، خیلی شادمانه تر و باانگیزه بیشتری آن کار را می کند. او هم مثل شما نیاز به تحسین و تمجید دارد.


هر از گاهی یک تشکر خشک و خالی خیلی چیزها را عوض میکند و احساس تحسین شما را به او منتقل میکند.

به جای شانه هایی برای اشک ریختن، پیشنهادهای خوبی برایت دارم
وقتی از سر کار به خانه برمی گردید و شروع به حرف زدن در مورد رئیس پرتوقعتان میکنید از نظر او شما در واقع دارید مشورت و راهنمایی میگیرید، نه اینکه فقط به دنبال یک گوش شنوا می گردید. به خاطر همین است که او شروع می کند به راه حل پیشنهاد دادن. احتمالا این کار او برای شما نشانه خوبی نباشد و اجازه ندهید حرفش را بزند و حتی از او انتقاد کنید که مگر من خودم نمی توانم مشکلم را حل کنم.


در حالی که این کار نشانه اهمیت دادن او به شماست. او می خواهد کمکی کرده باشد، چون برایش مهم هستید.


اگر میخواهی کاری در یک زمان خاص انجام شود، به من بگو


حتما برایتان پیش آمده که کار ساده ای را از همسرتان خواسته اید اما در زمان خود انجام نشده است.


وقتی به او می گویید مثلا لامپ را عوض کن یا در کابینت را تعمیر کن، از نظر او این کار محدودیت زمانی خاصی ندارد و هر وقت بتواند آن را انجام میدهد. اما اگر بگویید فلان کار را تا قبل از دوشنبه که مهمان داریم انجام بده حتما با کمال میل وقت میگذارد.



 

kyana

کاربر ویژه
"بازنشسته"
مستقیما به من بگو چه چیزی آزارت میدهد


از زمان زندگی انسان در غار، بعضی رفتارهای زنان برای مردان گیج کننده بوده است. آنها تعجب می کنند که چرا شما به جای اینکه بگویید من از فلان کار تو ناراحتم، دندان هایتان را به هم قفل میکنید و می گویید من خوبم. موضوع این است که آنها به مدد آه کشیدن ها و محکم قدم زدن های شما متوجه میشوند که یک جای کار می لنگد اما نمیدانند موضوع چیست. البته شما به نوعی دارید ارتباط برقرار می کنید و حرفی را منتقل می کنید ولی به یک شیوه ناسالم و غیرصحیح. کلید حل مشکل این است که مستقیما بگویید من از اینکه تو آمدی خانه و رفتی سراغ کامپیوتر ناراحتم. این حرف خیلی بهتر از یک عصبانیت منفعلانه است.


لطفا از من نپرس که در این لباس چطوری به نظر میرسی

اول از همه اینکه هیچ جواب مشخصی برای این سوال وجود ندارد که این دامن، من را چاق نشان میدهد یا نه؟ در بیشتر مواقع شما در حالی این نوع سوالات را میپرسید که خودتان به نتیجه رسیدهاید و تصمیمتان را گرفته اید. او میداند که تنها گزینه اش تایید شماست، نه نظر شخصی خود او.


ای کاش فکر نمی کردی با هم بودن همیشه یعنی حرف زدن


هر دوی شما به خانه برگشته اید، بچه ها را خوابانده اید و نشسته اید پای تلویزیون. آیا این به نظر شما یعنی با هم بودن. واقعیت این است که برای همسرتان بله، این یعنی با هم بودن. حتی اگر هیچ حرفی بین شما رد و بدل نشود این سکوت و تنها حضور شما برای او یعنی نزدیکی. از نظر او برای ارتباط برقرار کردن با شما نیاز نیست حتما حرف بزند. بنابراین هر از گاهی دستانش را در دست بگیرید و بفشارید. البته اگر دلتان می خواهد حرف بزنید این کار را بکنید اما این سکوت را با هیچ، یکی نکنید.


رابطه زناشویی یعنی صمیمیت
گاهی خانم ها فکر میکنند همسرشان زیاده از حد به روابط زناشویی اهمیت میدهد؛ در حالی که تمایل مردان به روابط زناشویی با همسرشان نشانه تمایل آنها به ایجاد صمیمیت است. وقتی شما همسرتان را پس میزنید او نگران عملکرد خود میشود و فکر میکند حتما مشکلی در کار است. بهتر است درباره این موضوع با هم حرف بزنید و به توافق دو نفره ای برسید که هر دوی شما را راضی کند.


منبع:persianv.com


 
بالا