میگرن و عملكرد مغز

زینب

کاربر حرفه ای
"بازنشسته"
مروزه در حدود 30 میلیون امریكایی به میگرن مبتلا هستند و زنان بیشتر از مردان به این بیماری مبتلا هستند كه میتواند گاه منجر به افسردگی یا حتی سكته قبلی شود.

تحقیقات جدید خبرهای امیدواركنندهیی برای زنانی كه مبتلا به میگرناند، دارد: ارتباطی میان میگرن و سردردهای شدید با زوال شناختی جنون وجود ندارد. این تحقیقات در كلینیك زنان بوستون روی 6300 زن بالای 45 سال انجام گرفته، كه به شكل داوطلبانه در این آزمایشها شركت كردهاند و به چهار گروه مختلف طبقهبندی شدهاند. زنانی با سابقه میگرن در گذشته، بدون سابقه ابتلا به این بیماری و زنانی كه هنگام ابتلا به سردردهای میگرنی ابتدا نور یا هالهیی را مشاهده میكنند.


این گروهها در فاصله دو سال به مدت سه بار مورد آزمایش قرار گرفتند و نتایج كه در تاریخ هشتم آگوست در مجله British Medical به چاپ رسیده نشان میدهد بین میگرن و مشكلات شناختی هیچ رابطه معناداری وجود ندارد. پاملا ریس، از بیمارستان زنان بوستون و مدیر این تحقیقات، میگوید: در مقایسه با زنانی كه سابقه میگرن ندارند، زنانی كه هر از گاهی به سردردهای شدید مبتلا میشوند هیچ گونه مشكلات در درك یا شناخت و عملكرد مغز مشاهده نكردهایم.

امروزه در حدود 30 میلیون امریكایی به میگرن مبتلا هستند و زنان بیشتر از مردان به این بیماری مبتلا هستند كه میتواند گاه منجر به افسردگی یا حتی سكته قبلی شود. اما خوشبختانه این سردردها در عملكرد شناختی مغز تاثیری نمیگذارند.

در عین حال ما به ارتباطهایی میان میگرن و ژنتیك پی بردهایم كه به زودی نتایج آن را نیز منتشر میكنیم. از جمله اینكه ژنی كه در مبتلایان به میگرن وجود دارد گاه میتواند تغییراتی در ژنهای دیگری كه منجر به بیماری صرع میشود، ایجاد كند.
منبع : Salamatnews.com
 
بالا