********** تفاوت هایی جالب بین خانم ها و آقایان که باعث خوشحالی خانم ها می شود ***********

  • نویسنده موضوع kyana
  • تاریخ شروع

kyana

کاربر ویژه
"بازنشسته"




توانایی زنان در مهارکردن استرس، به آنها اجازه میدهد که با یک دست چند هندوانه بردارند. محققان معتقدند زن ها طبیعتی آرام دارند.



با استرس بهتر کنار میآیند
زنان میگویند مغز مردها تک بعدی است، اما خانم ها میتوانند در یک لحظه به مسائل بیشماری فکر کنند. محققان هم این ادعا را تایید میکنند و میگویند توانایی زنان در مهارکردن استرس، به آنها اجازه میدهد که با یک دست چند هندوانه بردارند. محققان معتقدند زن ها طبیعتی آرام دارند، زودتر و راحت تر استرس های محیط را مهار میکنند و در مدیریت خود تواناترند.

به گزارش دیلی میل، بررسی های پژوهشگران هم نشان میدهد هورمون استروژن، به زنها کمک میکند تا اثر احساسات منفی را بر مغزشان کمتر کنند. از طرف دیگر، زن ها میتوانند درست در لحظه فاجعه، به دنبال راهی برای خلاص شدن از آن بگردند، درحالی که مردها درست در لحظه های حساس زندگیشان، در مشکلات غرق میشوند و قدرت بیرون آمدن از آن را از دست میدهند.


راننده های با احتیاطتری هستند
حتما برای شما هم پیش آمده که به خاطر زن بودنتان در خیابانهای شهر مورد سرزنش قرار بگیرید و به خاطر فشار نگاه مردهای راننده، از پس پارک کردن در یک خیابان شلوغ برنیایید.

اما محققان میگویند بهتر است هنگام مواجه شدن با چنین فشاری، به قابلیت قبلیتان در مهارکردن استرس متوسل شوید و این نگاه ها را نادیده بگیرید؛ چراکه پژوهش ها ثابت کردهاند که زنان «لااقل در محدوده شهر» راننده های بهتری هستند. به نوشته تودی نیوز، محققان میگویند، زنها، به ویژه آنهایی که در سنین 17تا25 سالگی به دنیای راننده ها پا میگذارند یک سر و گردن از مردها راننده ترند، سریعتر اما مطمئنتر میرانند، آدرس را بهتر پیدا میکنند و در شرایط ناگهانی، به موقع ترمز میگیرند.پس به رانندگی خودتان اعتماد داشته باشید و از طعن و کنایه های مردهای اطرافتان نترسید.


مدیران تواناتری هستند
درحالی که بسیاری از سازمان ها، برای استخدام کارمندان زن محدودیت هایی را در نظر میگیرند، محققان میگویند که این محدودیت ها، دلیل شکست شرکت های مردسالارند. چرا که براساس یافته های آنها، زنان در مدیریت کسب و کار از مردها تواناتر هستند.

به نوشته فوربس، پژوهشگران میگویند زنان در مقایسه با مردها در شرایط یکسان از بخش های بیشتری از مغز خود استفاده میکنند و با انعطاف بیشتری فکر میکنند. گرچه آمار و بررسیهای مختلف نشان میدهد که زنان با تجربه در محدوده سنی 50 تا 70 سالگی مدیران بهتری هستند، اما محققان به صاحبان شرکتها توصیه میکنند در تیمشان نیروهایی از هر دو جنس داشته باشند و به زنان خلاق و چند بعدی، اجازه مدیریت این نیروها را بدهند.


توانایی زن ها تنها به رهبری ادارات محدود نمیشود ؛محققان میگویند زنها گذشته از نشان دادن راه درست در دنیای اقتصاد، حتی در خیابان هم بهترین و کوتاهترین راه را به گمشده ها معرفی میکنند. درحالی که مردها هنگام پاسخ دادن به عابرهای گمشده، گیج میشوند و فورا اولین مسیری را که به ذهنشان میآید بیان میکنند اما زن ها پس از شنیدن چنین سوال هایی، کمی فکر میکنند و با کمک ذهن تحلیلگر خود، بهترین نشانی را به گمشده ها معرفی میکنند.


حافظه بهتری دارند
از همسرتان بخواهید این ادعای محققان را بخواند:« زنان به ندرت آنچه را که میبینند و میشنوند فراموش میکنند». گرچه بهتربودن حافظه یک مزیت زنانه است اما چنین قابلیتی، میتواند گاهی دعواهای زناشویی به ظاهر تمام شده را به بحران هایی ابدی تبدیل کند.


به گزارش ساینس دیلی، پژوهشگران میگویند نه تنها زنان 5 درصد بهتر از مردها چهره ها را به خاطر می سپارند، بلکه در یادآوری اطلاعات 9/5 مرتبه کمتر از مردها اشتباه میکنند.

محققان میگویند حافظه جادویی زن هاست که باعث میشود کمتر از همسران فراموشکارشان و یا لااقل دیرتر از آنها به بیماری آلزایمر دچار شوند. شاید به همین دلیل است که مردها همسرانشان را به کینه توزی متهم میکنند و انتظار دارند همسرانشان هم بعد از تنش های زندگی مشترک، مثل خودشان فراموشکار باشند.

 

kyana

کاربر ویژه
"بازنشسته"

بهتر می بینند و می شنوند
شما و همسرتان بر سر رنگ یک پیراهن توافق ندارید؟ خود را مقصر ندانید.

پژوهش ها نشان می دهد که مردها رنگ ها را خوب نمی بینند. محققان معتقدند مردها در تمایز تفاوت های ظریف سایه های زرد، سبز و آبی با مشکل روبه رو هستند؛ مثلا آقایان فرق زیادی بین رنگ صورتی و گلبهی احساس نمیکنند. اما ناتوانی در تشخیص درست رنگها، تنها مشکل حواس مردانه نیست. چراکه به گزارش دیلی میل، بررسی ها ثابت کرده است که مردها به خوبی زنان نمی شنوند و طعم و بو را هم به درستی همسرانشان تشخیص نمی دهند.


البته با وجود این یافته ها، باز هم نباید از مردها ناامید شد، چراکه محققان دریافته اند که مردان در شناسایی جزییات دقیق در تصاویر متحرک مهارت بیشتری دارند و این قابلیتشان را در زمان مشاهده فوتبال در تلویزیون مورد استفاده قرار میدهند.


عادلانه تر تصمیم میگیرند
اگر در رابطه با همسرتان به مشکلی برخورده اید و به دنبال فردی مطمئن برای قضاوت کردن می گردید، از میان خانم ها چنین داوری را پیدا کنید. چراکه به نوشته ساینس دیلی، محققان ثابت کردهاند که زنان عادلانه تر از مردها قضاوت میکنند.


بررسی های پژوهشگران در بنگاه های اقتصادی نشان میدهد که مردها برای قضاوت کردن، بیشتر به قوانین، مقررات و روشهای سنتی متوسل میشوند؛ درحالیکه زنان خودشان را به این معیارهای کلیشه ای محدود نمی کنند و در هر موقعیت، با توجه به شرایطی که در آن قرار دارند، قضاوت کرده و تصمیم میگیرند.

پس از یک مرد انتظار نداشته باشید که پیشفرض های ثابت ذهنش را کنار بگذارد و مشکل خاص شما را با راه حلی تازه برطرف کند.


درد را بهتر تحمل می کنند
اغلب ما گمان می کنیم مردها در تحمل درد تواناترند و به خاطر حفظ ظاهر قدرتمندشان هم که شده، درد را بروز نمیدهند.
اما محققان در بررسی هایشان خلاف این فرضیه را ثابت کرده اند. به گزارش وب ام دی، آنها میگویند تنها یک زن میتواند درست در روزی که دندانش را جراحی کرده، به تکالیف بچه ها رسیدگی کند و با وجود دردهای بدنی بعد زایمان، از کودکش مراقبت کند.


پژوهشگران میگویند زنان درد را راحت تر تحمل میکنند و یا لااقل در یک دوره از زندگیشان، توانایی بیشتری برای مهار کردن دردهایشان دارند.

البته توانایی خارق العاده زنان تنها به تحمل دردهای جسمانی محدود نمیشود، بلکه آنها درد عشق را هم آسان تر تحمل میکنند. درحالی که زن ها گمان میکنند با مردهای آهنین و بیاحساس روبه رو هستند، محققان نظر دیگری دارند.


آنها معتقدند مردها روزهای عاشقانه را دیرتر فراموش میکنند و با ضربه های احساسی دیرتر کنار میآیند. از نظر پژوهشگران، مردها بعد از طلاق به راحتی یک زن زندگی خود را بازسازی نمی کنند و شاید به همین دلیل است که با عجله کردن در ازدواج مجدد، برای تسکین دردشان تلاش میکنند.


دوستان بهتری هستند
به احتمال بسیار زیاد این دوست یک خانم خواهد بود.
پژوهشگران دانشگاه منچستر میگویند زنان رکورددار دوستی های طولانی هستند و رابطه های عمیق تری را هم میسازند. بررسی ها نشان میدهد که زن ها از دوستانشان بیشتر حمایت میکنند و در روزهای خوشی و ناخوشی، در کنار آنها می مانند. از نظر محققان جنس رابطه در دوستیهای زنانه و مردانه کاملا متفاوت است و نه تنها عمق بیشتری دارد، بلکه عقلانی تر هم هست.


برای زنان مهم نیست که در شهری کوچک در کنار دوستانشان زندگی کنند یا اینکه کیلومترها از آنها فاصله بگیرند، بلکه آنها در هر زمان و هر مکانی به دوستانشان وفادار میمانند و روابطشان را حفظ میکنند.



منبع : hamshahrionline.ir

بیتوته

 
بالا