با نیش زنبور از شر این بیماری ها خلاص شوید!

زینب

کاربر حرفه ای
"بازنشسته"
برترین ها: زنبوردرمانی یکی از شیوههای طبیعی درمان در جهان است که از سالهای بسیار دور در میان مردم یونان و چین متداول بوده و امروزه نیز به دلیل گسترش عوارض جانبی و آثار سوء داروهای شیمیایی به عنوان یکی از شیوههای درمانی کمخطر و غیرتهاجمی در اروپا و کشورهای آمریکایی شناخته میشود. در این شیوه درمانی که در سالهای اخیر در کشورمان، نیز رایج شده است، متخصصان زنبوردرمانی از زنبور و فرآوردهها و تولیدات آن مانند عسل، ژله رویال، گرده گل و موم برای درمان انواع بیماریها استفاده میکنند. متخصصان زنبوردرمانی موفقیت این شیوه را در درمان بسیاری از بیماریها از قبیل بیماریهای سیستم عصبی، ام.اس، زونا، روماتیسم، آرتریت و افسردگی به اثبات رساندهاند. این شیوه بیشک یکی از راههای درمان طبیعی است که بیمار را از مصرف داروهای شیمیایی و شیوههای درمانی طب رایج بینیاز میکند. برای آشنایی بیشتر با این شیوه درمانی با دکتر «بهنام کاویانیوحید» محقق و پژوهشگر زنبوردرمانی به گفتوگو نشستیم تا جزئیات بیشتری را در این زمینه به دست آوریم.

c53fab47b547.jpg



هر بیماری برای زنبوردرمانی مناسب نیست


درمانگران زنبوردرمانی برای ارائه این شیوه درمانی بیمارشان را مورد بررسی قرار میدهند و پس از معاینه بیمار و مطمئن شدن از ویژگیهای بدنی او برای پذیرش این شیوه درمانی، دست به کار میشوند. این درمانگران علاوه بر معاینه بیمار، شرح حال بیمار را میگیرند و درباره تغذیه او، عملکرد دستگاه گوارش و برنامه ورزشی روزانه وی اطلاعاتی را به دست می آورند و پس از مطلع شدن و مطمئن شدن از عملکرد مناسب دستگاه گوارش و برنامه ورزشی بیمار برای درمان او با شیوه زنبوردرمانی آماده می شوند. در عین حال آنها به بیمارانشان توصیه میکنند بعد از آغاز مراحل درمانی از قرار گرفتن در محیطهای استرسزا پرهیز کنند.

با نیش زنبور درمان شوید

درمانگران زنبوردرمانی، متناسب با نوع بیماری افراد از نیش زنبور، سم زنبور یا دیگر فرآوردههای زنبور عسل استفاده میکنند. این درمانگران تحت شرایطی خاص و کنترل شده با کمک نیش طبیعی زنبور عسل یا سم آن ، با تزریق سطحی وارد بدن میشود و برای درمان بیمار اقدام میکنند و سیستم ایمنی بدن او را تحریک کرده و به تنظیم و متعادل سازی عملکرد این سیستم کمک میکنند. در حقیقت آنها با کمک سم نیش زنبور به تولید آنتیبادیهایی در بدن اقدام میکنند که میتواند توانایی سیستم ایمنی بدن را بالا ببرد. به این ترتیب ، سیستم ایمنی بدن برای مبارزه با سم نیش زنبور و پیشگیری از نفوذ آن در بدن اقدام به مقابله میکند و با تحریک این سیستم، مقابله با دیگر بیماریها و اختلالهای موجود در بدن از قبیل ام.اس قوت میگیرد.


زنبوردرمانی؛ ام اس و آرتریت


زنبوردرمانی از جمله شیوههای درمانی طب مکمل است که در دهههای گذشته راهکارهای قابل تاملی را برای درمان و بهبود کیفیت زندگی افراد مبتلا به بیماری ام.اس در جهان ارائه کرده است. در سالهای آغازین دهه 90 طی نامهنگاریهایی که با یکی از درمانگران زنبوردرمانی با نام «ویلیام اسکات» در ایالات متحده داشتم با جزئیات جالبی درباره شیوه زنبوردرمانی و اثرات مفید آن بر درمان بیماری ام اس آشنا شدم. «اسکات» در نامههایش به این نکته اشاره کرد که زنبوردرمانی شیوه مناسبی برای درمان بیماران مبتلا به آرتریت، استئو آرتریت و ام اس است و میتواند نتایج چشمگیری را در روند درمان بیماری ارائه کند. او حتی نتایج برخی از تحقیقاتش را در این زمینه ارسال کرد و گفت با کمک زنبوردرمانی حتی میتواند دردهای ناشی از بیماری زنا، را به حداقل ممکن برساند.

تاثیر زنبورها در تسکین دردهای قاعدگی


در جهان، درمانگران و محققان زیادی درباره تاثیر زنبوردرمانی برای تسکین و بهبود دردهای قاعدگی و درمان نازایی مطالبی را به رشته تحریر در آوردهاند و از تاثیر زنبوردرمانی برای بهبود دردهای دوران قاعدگی، درمان نازایی و پیشگیری از بروز یائسگی زودرس صحبت کردهاند. آنها اگر چه تحقیقات مدون و وسیعی در زمینه آثار درمانی زنبوردرمانی ارائه ندادند اما در پروژههای درمانی خود به طور تجربی موفق به درمان و بهبود روند زندگی تعداد زیادی از مبتلایان به اماس و نازایی شدهاند. بسیاری از این درمانگران بر این باورند که تزریق زیرپوستی سم زنبور علاوه بر آنکه میتواند دردهای ناشی از دوران قاعدگی را تسکین ببخشد میتواند برخی از نازاییهایی که به دلیل عدم تخمکگذاری یا اختلال در تخمکگذاری زنان به وجود میآید را درمان کند.


درمان اختلالهای تنفسی با بره موم


علاوه بر عسل و سم زنبور عسل، فرآورده دیگری از زنبور عسل وجود دارد که از آن با نام «بره موم» یاد میکنند. این ماده که خاصیت ضدمیکروبی دارد میتواند در بهبود و درمان بیماریهای میکروبی و ویروسی از قبیل سرماخوردگیها، برخی از اختلالهای تنفسی، گلو درد و برخی از عفونتها موثر باشد. این محصول کندوی عسل در درمان بیماریهایی مانند سرماخوردگی، گلودرد و ناراحتیهای تنفسی تجویز میشود.


بازسازی اعصاب آسیبدیده با سمدرمانی


در شیوه زنبوردرمانی، درمانگر با کمک سم نیش زنبور که در جلسات درمانی از طریق نیش طبیعی زنبور یا تزریق سطحی به بیمارش ارائه میدهد، به ترمیم و بازسازی غلافهای میانی اعصاب که به دلیل بیماری دچار اختلال و اشکال شده، کمک میکند. در این حالت سم وارد شده به بدن با تحریک سیستم دفاعی و عصبی بدن به تسریع روند درمانی بیمار کمک میکند. در سال های گذشته بیماری مبتلا به ام اس داشتم که به دلیل پیشروی بیماری علاوه بر از دست دادن قدرت تکلم دچار ناشنوایی نیز شده بود. او با انتخاب شیوه زنبوردرمانی و دریافت نیش زنبور و تحریک اعصاب و ترمیم غلافهای میانی اعصاب آسیبدیده، بعد از 5 تا 6 جلسه درمانی توانست توانایی تکلم خود را به دست آورد.


توقف رشد سلولهای سرطانی


در بدن همه انسانها سیستمی وجود دارد که از آن با عنوان «مرگ برنامهریزی شده سلولی» یاد میکنیم. به این ترتیب که سلولهای بدن بعد از مدت زمانی مشخص به مرور ضعیف شده و از بین میروند و بر اساس برنامهای خاص از بدن دفع میشوند. اما اگر روند مرگ برنامهریزی شده سلولها دچار اختلال یا کندی شود این مسئله موجب ابتلا به سرطان میشود. تحقیقات جدیدی که در این زمینه انجام شده نشان می دهد سم نیش زنبور با تحریک روند مرگ سلولها و حذف به موقع آنها از بدن می تواند در پیشگیری از ابتلا به سرطانها در انسان پیشگیری کند. به این ترتیب با دریافت این سم میتوان از حذف به موقع سلولها مطمئن شد و احتمال ابتلا به سرطان را به صفر رساند.

تسریع روند درمان سرطان سینه با زنبوردرمانی


مطالعات مختلفی وجود دارد که در آن به تاثیر زنبوردرمانی در تسریع روند درمان سرطان مجاری سینه اشاره شده است. در این تحقیقات ذکر شده ، زنبوردرمانی شیوهای موفق است که میتواند مانع از تکثیر سلولهای سرطانی در این مجاری شود و به عنوان یک عامل شیمیدرمانی به بهبود روند درمان در بیمار کمک کند. این در حالی است که دریافت سم زنبور از طریق نیش زنبور یا تزریق سم این حشره میتواند طول عمر برخی از مبتلایان به سرطان به ویژه سرطان لنفسیتهای خونی را افزایش دهد و کیفیت زندگی این افراد را بهبود ببخشد.

این نکات را آویزه گوش کنید

پیش از تجربه شیوه درمانی زنبوردرمانی باید به نکات زیر عمل کنید. رعایت نكردن این نکات ممکن است خطر مرگ را برای شما به همراه داشته باشد.
مصرف داروها یا فرآوردههایی حاوی الکل مانند شربت دیفن هیدرامین و فرآوردههای حاوی الکل حتی برای ضدعفونی کردن موضع دریافت تزریق به بیمار توصیه نمیشود و همواره به درمانگران پیشنهاد میشود برای ضدعفونی کردن موضع تزریق از مواد مشابه دیگر استفاده کنند، زیرا سم نیش زنبور با الکل به هیچ وجه سازگاری ندارد.
در دوران بارداری و قاعدگی نباید برای درمان به شیوه زنبوردرمانی اقدام کرد.

این عوارض طبیعیاند

زنبوردرمانی عوارض درمانی دیگری نیز به دنبال دارد که بروز آنها در بدن چندان نگرانکننده نیست. به عنوان مثال افرادی که بعد از زنبوردرمانی دچار اختلال خواب، خارش، گرگرفتگی یا حالت تهوع میشوند نباید نگرانی چندانی داشته باشند، زیرا این علائم از جمله عوارضی است که در غالب بیماران پس از دریافت سم زنبور چه به صورت طبیعی و چه به صورت تزریقی دیده میشود و بعد از مدت زمان یك تا 2 روز از بین میرود یا توصیههای سادهای برای تسکین آنها وجود دارد که از میان آنها میتوان به تاثیر خمیر ماست و سدر برای کاهش میزان خارش بدن بعد از دریافت سم نیش زنبور اشاره کرد با استفاده از این خمیر میتوانید التهاب، خارش و قرمزی ناشی از این شیوه درمانی را به حداقل امکان برسانید.




این توصیه را جدی بگیرید


همه شیوههای درمانی چه در طب رایج و چه در طب مکمل با عوارض جانبی همراه هستند که متناسب با نوع و شیوه درمانی میزان این عوارض ممکن است به حداقل میزان خود برسد. شیوه زنبوردرمانی نیز یکی از این شیوههای طبیعی است که علاوه بر امتیازها و راهکارهای موثری که برای درمان بیماریها دارد، میتواند عوارض جانبیای را نیز برای بیمار به همراه داشته باشد. گاهی افرادی که زنبوردرمانی میکنند با حالتهایی مانند سرگیجه، افت فشار خون، اختلال در تنفس، تهوع و استفراغ شدید، اختلال در دید، برونریزیهای سطح پوست و بی حالی و غش رو به رو میشوند. به توصیه درمانگران و متخصصان زنبوردرمانی هر فردی که بعد از زنبوردرمانی دچار یکی از حالتهای زیر شد باید خود را در سریعترین زمان ممکن به پزشک برساند.

سایت برترینها
 
بالا