اثبات وجود حضرت مهدی (عج)

  • نویسنده موضوع green
  • تاریخ شروع

montazer

ناظر کل
پرسنل مدیریت
"ناظر کل"
سلام
ببینید من همنطور هم که قبلا اشاره کردم قرآن رو به عنوان یک منبع تحریف نشده میپذریم
و به روایات اعتنا نمیکنم چون به نظرم اگه تمام روایات صحیح بودند در حال حاضر اتحاد جامعه اسلامی اینگونه نبود.
کتاب های پیشین خداوند توسط بشر دچار تغییر شدند چه برسد به پیام و روایات پیامبران. گرچه بحث قرآن از تمامی اینها جداست.
در مورد آیه ای که معرفی کردید نمیدونم چی بگم
خداوند با من در قرآن با زبان خودم صحبت کرده به سادگی
خداوند به من میگه نیکی کن راستگو باش لبخند بزن و من پاداشش رو به تو میدم و .....
حالا نمیدنم چرا باید اسم ۵ تن معصومین (ع) به صورت رمزی در این آیات نهفته بشه. چرا ؟ چرا خدایی که همه چیز و به سادگی گفته ....
تفسیر این ایه رو به کلی رد میکنم.
در مورد سوال دومتون هم که همینطور که قبلا عرض کردم منبع ما قرآنی هست که خداوند بر مواطبت بر اون در آیات صحبت کردند.

علیک السلام:53:
ببنید داداش شما قبلا هم گفتین که فقط قران....ولی خودتون هم گفتین که همه چیز رو تو قرآن نمیشد بگه...
من دارم قدم به قدم پیش میام که مشکلی اگه هست برطرف بشه
وقتی بنده در موردپیامبر(صلی الله علیه و آله) عصمت اثبات میکنم با اون چیزایی که نمیشه ردش کرد که همون آیات باشن شما میرین شاخه دیگه.....
بالاخره یا پیامبر معصومه و هر چی میگه حقه یا معصوم نیست؟؟!!!
اینکه میفرمایید حداوند با زبان ساده صحبت کرده......عمومیت نداره.....شما چجوری میتونید 4رکعت خوندن نماز رو از قرآن بگین؟؟؟
بالاخره باید نماز خوند ولی چجوری؟؟؟کجای قرآن هست؟؟؟
اعمال زیاد داریم که انجام میدیم و بدستور پیامبر (که او از خودش چیزی نمیگفت و هر چی میگفت وحی بود)اون اعمال انجام میشه.....اینا رو میشه بفرمایید کجای قرآن هست؟

اینایی که شما ازقرآن مثال زدین همش اخلاقیات بود.....اخلاقیات اگر فقط در قرآن باشه که میشه فقط کتاب اخلاق..ولی شما در پستهای ابتدایی گفتین کتابی هست برای سعدت بشر....این کتاب سعادت باید همه جانبه باشه تا شخص سعادتمند بشه.

ببینید دوست من....اگر بخوایین خوب روشن بشه باید صبور باشین و همون بحث رو ادامه بدین....از عصمت شروع کردیم به جاهایی هم رسیدیم...
اگر بگیم پیامبر(صلی الله علیه و آله) معصوم نیست با اصول عقلی و ایات متناقضه...اگر بگیم معصوم هست پس گفتار و رفتار پیامبر (صلی الله علیه و آله)میشه برای ما دلیل شرعی و حجت.....

جدای از این میرسیم به آیات قران و شما میخواهید از ایات قرآن روشن بشه.....
آیا نباید پیامبر(صلی الله علیه آله) روشن کننده قرآن باشه؟شما قبول داشتین و نوشتین که مفسرین با عقل خودشون قرآن رو تفسیر میکنند..حالا پیامبر که این ایات از زبان او به مردم گفته شده میتونه تفسیر ایات رو بگه؟؟؟
دوست عزیزم
برای ایاتی که در مورد اهلبیت (:S (31):) نازل شده:چند نکته میگم:

  • خیلی از مسائل در دین داریم که فقط عنوانش در قران اومده وتوضیحش با پیامبر (صلی الله علیه و آله)بود.....مثلا نماز...حج...روزه....خمس....زکات.....و غیره
  • خدا در قران میفرماید انا نحن نزلنا الذکر و انا له لحافظون...ما قران رو نازل کردیم و حفظش هم میکنیم......شما با مطالعه تاریخ این سوال رو از تاریخ بپرسین که اون کسانی که بعد از پیامبر واقعه به عظمت غدیر رو زیر پا گذاشتند...سفارشات پیامبر نسیت به دخترش رو زیر پا گذاشتند و دختر پیامبر رو شهید کردند....آیا نمیتونستند چند ایه که اشاره واضح به امام و نام آنها داشته باشه ، در بیارن؟؟؟؟ خدا گفته حفظ میکنم...و اسباب حفظ کردن قران از دست دشمنان یکی از راهاش همینه......در این زمینه توضیح خیلی میشه داد که اگر مایل باشین میتونیم بحث کنیم.
  • حدود 300 ایه اشاره به ولایت پعد از پیامبر برای امیرالمومنین داره....این ایه اگه ساده هم بخواهیم از کنارشون رد بشیم نمیشه انکار شون کرد که در مورد امیرالمومنینه.....
  • عصمت انبیاءو معصوم بودن پیامبر مکررا به مردم گوشزد شدهکه مبادا کسی به پیامبر تهمت از خود در آورده ای بزنه......
امید وارم همینجوری که بنده وقت میزارم و براتون مینویسم شما هم وقت بزارین و برامون سوالات و اون چیزای که باعث شبهه شده رو بدون تعصب بگین.

اخرین نکته اینکه.....دوستان بزرگوار انجمن منجی دوازدهم به هیچ وجه به شما برچسبی نمیزنن و دوستدار ادمایی مث شما هستند که بدون شیله پیله حرفشون رو میزنن که اگر جز این بود الان شما پستهای مکرر رو میدید....
در پناه حضرت احدیت باشین.
:53:





 

abshar

کاربر با تجربه
"کاربر *ویژه*"

سلام و عرض ادب حضور جناب گرین و جناب منتظر .

ابتدا ممنونم از شما که طرح بحث کردین .. چون تو این مقولات اصلا جای اغماض نیست و بهتره که تمام سعیمونو بکار بگیریم تا مساله برامون روشن شه

ببینید بخش مقدماتی بحث رو جناب منتظر با شما داشتند .. این مباحث کلیدیه ! یعنی اگر شما با قسمتهایی ازون مشکل مبنایی داشته باشین عملا ادامه ی بحث کمی دشوار خواهد بود ..

ما چند پیش فرض داریم .. خواهشم اینه که اولا بادقت دنبال بفرمائین و ثانیا هر کدوم از پیش فرض ها رو که نپذیرفتین همونجا توقف کنیم !

1. قرآن ، آخرین فرمایشات خداوند متعال برای راه و رسم زندگی بشری ست
2. پیامبر اکرم ص واسطه ی دریافت آیات قرآن و ابلاغ اون ها به مردم هستند (سازو کار : وحی )
3. لازمه ی دریافت و ابلاغ آیات ، وجود صفت عصمت در پیامبر ص است .
4. از طرفی گفتار و رفتار ایشان نیز باید از صفت عصمت برخوردار باشد وگرنه با رسالت ایشان منافات خواهد داشت .( رسالت پیامبر : ابلاغ دستورات الهی به مردم با ویژگی امانت داری )
5. واقعه غدیر ، انتصاب علنی حضرت علی ع به عنوان ولی امر مسلمین پس از پیامبر ص است .
6. بدلیل ادامه ی مسیر پیامبر ص ، افراد جانشین وی نیز باید از صفت عصمت برخوردار باشند وگرنه رسالت شناسایی دین اسلام به مردم با مشکل مواجه است .
7. آیا میتوانیم عصمت امام علی ع را بپذیریم اما به تعیین امام بعد از خودشان تردید داشته باشیم ؟؟


لطفا تا همین جا اگر سوالی هست یا فرمایشی دارین مطرح بفرمائین .
:53:

 

green

کاربر تازه وارد
"منجی دوازدهمی"
سلام و سپاس

اول سعی میکنم سوالات آقای منتظر رو تکمیل کنم.

داداش من به صورت منطقی فکر میکنم و جواب میدم در مورد بحث عصمت پیامبر (ص) :

اینطور که شما می فرمایید خداوند نیرویی به نام عصمت به پیامبر دادند
خب آیا پیامبر توانایی انجام گناه را داشتند یا نداشتند ؟ ( لطفا شفاف جواب بدید)

كسى كه معصوم است، مجبور به انجام ندادن گناه نيست؛ بلكه در عين حال، قدرت بر انجام گناه را دارد؛ اما به لطف و توفيق خداوند از انجام آن خوددارى مىكند.

به نظر من این نوشته پارادوکس هست. دوست ندارم بحث رو باز کنم اما میدونید که علم بازی با جملات علم بزرگ و عجیبی هست.
قسمت اول و دوم جمله با هم تضاد دارند.

لطف و توفیق خداوند >>> یک صفت نصبی هست خب باید تعریف بشه تا بتونیم در مورد جمله تصمیم بگیریم.

یه مثال : آیا جمله زیر صحیح است یا خیر :
خداوند میتواند سنگی را خلق کند که خودش نتواند آن را بلند کند.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

در مورد عصمت پیامبر نظر بنده این هست که پیامبر (ص) خودشون با تقوا و پرهیزگار بودند و عاری از گناه و خداوند به واسطه آگاهی و دانشی که به ایشون دادن٫ پیامبر به درجه عصمت رسیدند.
ولی هنوز نمیتونم بپذیرم که پیامبر از جانب خداوند دارای صفتی شدند که با داشتن اون صفت معصوم شدند و گناه انجام نمی دادند.
و در کل در تقوا پرهیزگاری و عصمت پیامبر شکی نیست.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

اگر بگیم معصوم هست پس گفتار و رفتار پیامبر (صلی الله علیه و آله)میشه برای ما دلیل شرعی و حجت.....
چگونه ؟ آیا ما به منبع تحریف نشده ای دسترسی داریم ؟
اگر که گفتار پیامبر تحریف نشده بود الان این همه شاخه اسلامی وجود نداشت. و همچنین از کجا معلوم که شیعیان یر حق باشند . با اینکه ما در اقلیت هستیم .
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

- آیا نمیتونستند چند آیه واضح که اشاره به امام و نام آنها در داشته در بیارن ؟؟؟؟
در مورد بند دوم من متوجه نشدم شما منظورتون اینه که آیات قرآن تحریف شده ؟
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

در مورد آیات مربوط به امیر المومنین همه این آیات با تفاسیر به این حضرت ختم شده ان. و آیه شفافی نیست
همونطور که میبینیم جامعه فعلی ما اینقدر دم از علی میزنند که از پیامبر نمیزنند .
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
تشکر فراوان از منتظر عزیز
 

montazer

ناظر کل
پرسنل مدیریت
"ناظر کل"
سلام و سپاس
اول سعی میکنم سوالات آقای منتظر رو تکمیل کنم.
داداش من به صورت منطقی فکر میکنم و جواب میدم در مورد بحث عصمت پیامبر (ص) :
اینطور که شما می فرمایید خداوند نیرویی به نام عصمت به پیامبر دادند
خب آیا پیامبر توانایی انجام گناه را داشتند یا نداشتند ؟ ( لطفا شفاف جواب بدید)
كسى كه معصوم است، مجبور به انجام ندادن گناه نيست؛ بلكه در عين حال، قدرت بر انجام گناه را دارد؛ اما به لطف و توفيق خداوند از انجام آن خوددارى مىكند.
به نظر من این نوشته پارادوکس هست. دوست ندارم بحث رو باز کنم اما میدونید که علم بازی با جملات علم بزرگ و عجیبی هست.
قسمت اول و دوم جمله با هم تضاد دارند.
لطف و توفیق خداوند >>> یک صفت نصبی هست خب باید تعریف بشه تا بتونیم در مورد جمله تصمیم بگیریم.
مثال : آیا جمله زیر صحیح است یا خیر :
خداوند میتواند سنگی را خلق کند که خودش نتواند آن را بلند کند.

علیک السلام:53:
در مورد عصمت باز هم شمارا ارجاع میدهم به پست 19 پ
اما اون متنی که بنده آوردم از علامه بود و قطعا اگر کسانی که منکر عصمت هستند میتوانستند به کلام ایشون این اشکال شما رو وارد کنند قطعا میکردند ..اشتباه شما ناشی از اینه که این دو جمله رو متناقض نما حساب کردین در صورتی که ادامه جمله رو نخوندین توجه کنید:

كسى كه معصوم است، مجبور به انجام ندادن گناه نيست؛ بلكه در عين حال، قدرت بر انجام گناه را دارد؛ اما به لطف و توفيق خداوند از انجام آن خوددارى مىكند. همانند ما كه از برخى گناهان؛ مثل برهنه رفتن به خيابان و... معصوم هستيم، با اين كه مىتوانيم و قدرت بر انجام را داريم.
ما انسانها هم از انجام بعضی مسائل عصمت رو داریم ولی به صورت نسبی.
اونچیزی که گفتین در مورد خلق سنگ و نتوانستن و .....اموری محال و .....میشود که بحثش به نظر من با بحث عصمت تباین داره(بی ربط است)
 

montazer

ناظر کل
پرسنل مدیریت
"ناظر کل"
در مورد عصمت پیامبر نظر بنده این هست که پیامبر (ص) خودشون با تقوا و پرهیزگار بودند و عاری از گناه و خداوند به واسطه آگاهی و دانشی که به ایشون دادن٫ پیامبر به درجه عصمت رسیدند.
ولی هنوز نمیتونم بپذیرم که پیامبر از جانب خداوند دارای صفتی شدند که با داشتن اون صفت معصوم شدند و گناه انجام نمی دادند.
و در کل در تقوا پرهیزگاری و عصمت پیامبر شکی نیست
مگر خدا در قرآن نفرمود هر چه در اسمان و زمین است از آنِ خداست؟
بله درسته پیامبر (صلی الله علیه و آله)خودشون با تقوا و پرهیزکار بودند که این صفت رو خدا عنایت کردند.
اینکه میفرمایین نمیتونم بپذیرم یعنی میشه پیامبری که فرستاده شده از طرف خداست بدون اذتن او داریای صفتی باشه؟؟با اینکه اون ایات رو که در پستهای قبل آوردم شاهد مدعای ماست......و. البته دلایلی که اورده شد و متاسفانه دقت نکردین.

و در کل در تقوا پرهیزگاری و عصمت پیامبر شکی نیست.
اگر عصمت رو تا اینجا قبول کردین کار ما تا بدینجا در مورد عصمت تمام میشه هر چند در جزئیات اختلافی هست ولی حالا کار این عصمت چیه؟؟
بگیم پیامبر معصوم هست و تمام؟؟؟

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
اگر بگیم معصوم هست پس گفتار و رفتار پیامبر (صلی الله علیه و آله)میشه برای ما دلیل شرعی و حجت.....
چگونه ؟ آیا ما به منبع تحریف نشده ای دسترسی داریم ؟
اگر که گفتار پیامبر تحریف نشده بود الان این همه شاخه اسلامی وجود نداشت. و همچنین از کجا معلوم که شیعیان یر حق باشند . با اینکه ما در اقلیت هستیم .
بله منبع تحریف نشده داریم اگر ارائه بدهم قبول میکنین؟
میدونید کجای کار مسلمونا اشتباه بزرگ مسلمونا شد؟؟؟
همونجایی که گفتند حَسبُنا کتاب الله....
وقتی گفتند کتاب خدا ما را بس است این شد بزرگترین رخنه بین مسلمونا...
پیامبر(صلی الله علیه و اله) هنوز در قید جیات بسر میبرندولی یه عده از همون موقع فقط دنبال قرآن بودند
قرآنی که باید مفسرش پیامبری باشه که این ایات بر زبانش جاری شده...
اگر بگیم گفتار پیامبر همگی تحریف شده و اینهمه شاخه اسلامی رو دلیلی برای مدعای خودمون قرار بدیم از سر عدم علم محسوب میشه.....
در مورد بر حق بودن شیعیان هم میرسیم و به موقع بحث میکنیم
اگر بگیم گفتار پیغمبر قبول نیست و احادیث پیامبر(صلی الله علیه و آله)رد بشه چگونه شما نماز میخونید؟
احکامتون رو چطور انجام میدین؟
کجای قرآن آمده نماز صبح 2 رکعت و به این وحهی که الان خونده میشه؟؟/

حتی مسیحیان و یهودیان قول و فعل پیامبرشون رو با اینکه تضادهای روشنی داره قبول دارند چطور میشه آخرین پیامبر رو احادیثش رو رد کرد؟ چون مثلا مواردی دیده شده که جعل حدیث کردند؟
شما اگر دندوناتون یکیش یا دوتاش خراب شد همه رو میکشید و میزارید کنار؟؟؟

برادر من عصمت پیامبر(صلی الله علیه و آله)رو تا اونجایی قوبل کردین که شکی در عصمتشون ندارین خب این درست.
دلیل نپذیرفتن روایات پیامبر رو هم توضیح دادم و در صورت لزوم باز هم توضیح خواهم داد.....
بفرمایید اکنون رفتار..و قول پیامبر نزد شما چگونه است؟
ضمن اینکه سوالات پستی که ایات آورده شد و در مورد قرآن بود جواب ندادین....بهر حال باید بدونیم خدا برا چی قرآن رو آورده؟؟





 

montazer

ناظر کل
پرسنل مدیریت
"ناظر کل"
و همچنین از کجا معلوم که شیعیان یر حق باشند . با اینکه ما در اقلیت هستیم

اقلیت دلیل بر نا حق بودن نیست....قران رو اگر بخونید جاهایی در مورد اکثر یت فرموده ..اکثرهم لایعلمون....لا یعقلون...چرا اکثر نفی شده؟؟
حالا بگذریم این حرفتون دلیل نمیشه..نه عرفی نه منطقی نه علمی...نه تجربی.

آیا نمیتونستند چند آیه واضح که اشاره به امام و نام آنها در داشته در بیارن ؟؟؟؟
در مورد بند دوم من متوجه نشدم شما منظورتون اینه که آیات قرآن تحریف شده ؟

در این مورد قبلا توضیح داده شد که حکمت مسئله واضح و روشن است ...لازم به ذکر است علت رو عرض نکردم بلکه حکمت رو گرفتم....
علت با حکمت تفاوتهایی دارند که مراجعه کنید تا مشخص بشه....اما چیزی که بنده نوشتم این بود:

خدا در قران میفرماید انا نحن نزلنا الذکر و انا له لحافظون...ما قران رو نازل کردیم و حفظش هم میکنیم......شما با مطالعه تاریخ این سوال رو از تاریخ بپرسین که اون کسانی که بعد از پیامبر واقعه به عظمت غدیر رو زیر پا گذاشتند...سفارشات پیامبر نسیت به دخترش رو زیر پا گذاشتند و دختر پیامبر رو شهید کردند....آیا نمیتونستند چند ایه که اشاره واضح به امام و نام آنها داشته باشه ، در بیارن؟؟؟؟ خدا گفته حفظ میکنم...و اسباب حفظ کردن قران از دست دشمنان یکی از راهاش همینه......در این زمینه توضیح خیلی میشه داد که اگر مایل باشین میتونیم بحث کنیم.
منظور واضحه که حکمتی نهفته است و اونی که به ذهن من میرسه اینه که خدا فرموده ما قرآن رو حفظ میکنیم و نمیزاریم ازش کم و زیاد کنند.....و یکی از راههای حفظ کردنش اینه که همه چی واضح نباشه که راحت بتونن دربیارن و محو کنند همچنان که دختر پیامبر که پاره تن پیامبر رو کشتند.....و مابقی جملات....

در مورد آیات مربوط به امیر المومنین همه این آیات با تفاسیر به این حضرت ختم شده ان. و آیه شفافی نیست
همونطور که میبینیم جامعه فعلی ما اینقدر دم از علی میزنند که از پیامبر نمیزنند .
تشکر فراوان از منتظر عزیز
جامعه فعلی که بنده میبینم چنین نیست که شما میگین....مگه چطوریه اونجا که شما هستین؟؟
ممنون از شما
:53:


برای اینکه ابهامات موجود رفع بشه منتظر شما هستم دوست عزیز:53:
 

green

کاربر تازه وارد
"منجی دوازدهمی"
علیک السلام:53:
در مورد عصمت باز هم شمارا ارجاع میدهم به پست 19 پ
اما اون متنی که بنده آوردم از علامه بود و قطعا اگر کسانی که منکر عصمت هستند میتوانستند به کلام ایشون این اشکال شما رو وارد کنند قطعا میکردند ..اشتباه شما ناشی از اینه که این دو جمله رو متناقض نما حساب کردین در صورتی که ادامه جمله رو نخوندین توجه کنید:


كسى كه معصوم است، مجبور به انجام ندادن گناه نيست؛ بلكه در عين حال، قدرت بر انجام گناه را دارد؛ اما به لطف و توفيق خداوند از انجام آن خوددارى مىكند. همانند ما كه از برخى گناهان؛ مثل برهنه رفتن به خيابان و... معصوم هستيم، با اين كه مىتوانيم و قدرت بر انجام را داريم.

ما انسانها هم از انجام بعضی مسائل عصمت رو داریم ولی به صورت نسبی.
اونچیزی که گفتین در مورد خلق سنگ و نتوانستن و .....اموری محال و .....میشود که بحثش به نظر من با بحث عصمت تباین داره(بی ربط است)

با سلام به منتظر عزیز
و سپاس فراوان

من جمله رو کامل خونده بودم.
ببینید دوست من مثال هایی که ایشون زدند به نظر من بی ریط هست چرا چون من برهنه نمیرم بیرون و معصوم هستم درسته . اما این مثال چه ربطی به توفیق خداوند داره.
اگر عصمت پیامبر در تمام موارد مثل عصمت من در برهنه نرفتن در خیابان هست بله من این عصمت رو میپذیرم.

مشکل من با جایی ست که من با نیرویی از طرف خداوند برهنه به بیرون نرم . حالا مهم نیست که توانایی داشته باشم یا نه. به نظرم اینجا دیگه من معصوم نیستم. ( البته در این بخش)

البته در اینجا هم باز میگم مشکل من با این جملات هست وگرنه عزمت علامه طباطبایی مثال زدنیست.

ادامه رو به علت نیاز به وقت بیشتر انشالا به زودی ...
 

montazer

ناظر کل
پرسنل مدیریت
"ناظر کل"
با سلام به منتظر عزیز
و سپاس فراوان
من جمله رو کامل خونده بودم.
ببینید دوست من مثال هایی که ایشون زدند به نظر من بی ریط هست چرا چون من برهنه نمیرم بیرون و معصوم هستم درسته . اما این مثال چه ربطی به توفیق خداوند داره.
اگر عصمت پیامبر در تمام موارد مثل عصمت من در برهنه نرفتن در خیابان هست بله من این عصمت رو میپذیرم.
مشکل من با جایی ست که من با نیرویی از طرف خداوند برهنه به بیرون نرم . حالا مهم نیست که توانایی داشته باشم یا نه. به نظرم اینجا دیگه من معصوم نیستم. ( البته در این بخش)
البته در اینجا هم باز میگم مشکل من با این جملات هست وگرنه عزمت علامه طباطبایی مثال زدنیست.
ادامه رو به علت نیاز به وقت بیشتر انشالا به زودی ...
علیک السلام دوست عزیز
عصمت یعنی معصوم از خطا و اشتباه....پیامبر معصوم یعنی پیامبری که گناه نمیکنه......اینکه خدا در وجود پیامبر حالتی ایجاد کنه که عاقبت بد گناه و بدی گناه رو متوجه بشه و بدونه و حس کنه که گناه مثل ظرف کثافتی هست که از خیائثه و نباید طرفش بره منافاتی با این نداره که بگیم خود شخص پیامبر با تقوا بوده و بدست آورده که البته در نهایت و در مرحله اثبات همش به یک مبدا منتهی میشه.که هر چه در آسمان و زمین است از آن خداست و خداست که در دل سنگ عذای کرمی رو میرسونه...و در دل دریا ماهی ای رو بی نصیب نمیگذاره.....
هر چه که هست از آن خداست و عصمت و مقامهایی که پیامبر(صلی الله علیه و آله )داره همگی رو خدا داده...جتی اگر قبول کنیم که اکتسابی هست و خود پیامبر(صلی الله)کسب کرده خب باید از کجا کسب کنه ایا غیر از اینه که خدا باید بده؟؟؟؟

مگر همین صفات و مقامات رو خدا نمیده؟؟؟
آیاتش هم هست.

در هر صورت اونچیزی که ما دنبالشیم ثابت میشه......یعنی ثابت میشه که پیامبر(صلی الله علیه و آله) معصوم هستندو شما قبول دارین همین برای ادامه بحث کافی هست. و البته در معانی ای که در مورد عصمت گفته شده عنایتی داشته باشین.


چشم دوست من
صبر میکنم تا بقیه رو سر فرصت تشریف بیارین و هر جاش مشکل داشت بگین.....چرا که شاید بیان و قلم بنده بد بیان کرده باشه و طبیعیه که شما نقاط مبهم رو باقی نگذارید.

ممنونم از شما:53:
 
بالا