رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی واجب است

مفردمذکرغائب

کاربر فعال
"بازنشسته"
picbig_jpg_201392912424188_8.jpg


کاظم مجتبايي فرمانده انتظامي استان قم ، احمد اميرآبادي فراهاني نماينده مردم قم و همچنين نماينده شهردار قم با حضور در محل بنياد بين المللي علوم وحياني اسراء با حضرت آيت الله جوادي آملي ديدار و گفتگو کردند. به گزارش خبرنگار اسراء نيوز: اين ديدار در راستاي پيگيري پيشنهاد حضرت آيت الله جوادي املي در راستاي انجام کار فرهنگي گسترده در زمينه کاهش حجم تصادفات و حوادث رانندگي به خصوص در ميان موتورسواران و توزيع کلاه کاسکت رايگاه در ميان آنها توسط مسئولان شهر قم انجام پذيرفت.

حضرت آيت الله جوادي آملي در اين ديدار با اشاره به نقش جهل علمي و جهالت عملي در بروز تصادفات و حوادث و سوانح رانندگي فرمودند:
انسان بايد بداند که بزرگترين دشمن او جهل علمي و جهالت عملي خود اوست که او را دائما تهديد مي کند. و بزرگترين عامل بروز تصادفات رانندگي و رعايت نکردن قوانين راهنمايي و رانندگي همين مساله است.

ايشان با بيان فتوايي مهم تاکيد کردند:
رعايت قوانين راهنمايي و رانندگي در نظام اسلامي واجب است.

معظم له در ادامه خواستار حمايت و پوشش گسترده رسانه اي از فعاليت هاي فرهنگي به خصوص فرهنگ سازي براي رعايت قوانين راهنمايي و رانندگي توسط همه اقشار شدند.

حضرت آيت الله جوادي آملي خاطر نشان کردند. بايد اين نکته را مورد توجه قرار داد که فرهنگ سازي نيازمند يک حرکت مستمر و دائمي است و با حرکت هاي موقت نمي توان اين امر را به ثمر رساند.

در اين ديدار اميرآبادي با اشاره به جلسه هماهنگي با شهرداري کلان شهر قم و نيروي انتظامي گفت:
در خصوص برگزاري همايش و توزيع بيش از 5000 کلاه کاسکت در ميان موتور سواران قمي به صورت رايگان با شهرداري و نيروي انتظامي در راستاي اجرايي کردن پيشنهاد خردمندانه حضرت آيت الله جوادي آملي به توافق رسيده ايم که اين توافق به زودي اجرايي خواهد شد.

فرمانده نيروي انتظامي استان قم نيز در سخناني اذعان داشت يکي از آسيب هايي که در شهر قم در معرض تبديل شدن يک تهديد است مساله موتورسواران مي باشد.

به نظر مي رسد يک حرکت جمعي توسط دستگاه هاي فرهنگي و اجرايي و انتظامي لازم است که باید این حرکت در زير سايه ديدگاه ها و نصايح بزرگاني چون حضرتعالي انجام گيرد

وي با اشاره به استقبال از پيشنهاد حضرت آيت الله جوادي آملي توسط دستگاه هاي مسئول بیان داشت: اين حرکت يکي از مجموعه اقداماتي است که بايد صورت بگيرد و این حرکت باید به صورت اخلاقي انجام بگيرد چراکه فرهنگ را اخلاق مي سازد.

منبع: بنیاد بین المللی وحیانی اسرا
 
بالا