راه های از بین بردن آثار گناهان و جلب محبت الهی

نورا

کاربر ویژه
"کاربر *ویژه*"
[h=3]12- مصیبت ها و مشکلات[/h] ناراحتیها، مصایب، مشکلات و همّ و غمها: پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمود: «ساعات المهموم، ساعات الکفّارات».
[h=3][/h]
 

نورا

کاربر ویژه
"کاربر *ویژه*"
[h=3]14-13-طواف خانه خدا و خدمت به بندگان خدا و برآورده کردن و خواسته های مؤمنان.[/h] امام ششم (ع) فرمود: هر کس هفت شوط خانه خدا را طواف کند، خداوند شش هزار حسنه برای او بنویسد و شش هزار گناه از او بزداید و شش هزار درجه مقامش را بالا ببرد. روا ساختن حاجت مؤمن از یک طوالف بلکه ده طواف خانه خدا بهتر است. [h=3]15- جهاد در راه خدا:[/h] مردی نزد پیامبر صلی الله علیه و آله آمد و عرض کرد: ای رسول خدا! من به جهاد خیلی علاقه دارم و با جهاد نشاط پیدا می کنم. حضرت فرمود: پس جهاد در راه خدا کنی، زیرا اگر کشته شوی، نمرده ای بلکه زندهای و از سفره خاص خدا روزی می خوری و اگر در مسیر رفت و برگشت - در غیر میدان جنگ - بمیری، اجر و پاداش شما با خدا خواهد بود و اگر (به وطن و خانه ات) بازگشتی، از همه گناهان بازگشت می کنی و پاک میشوی، آن چنان که از مادر متولّد شوی.
 

نورا

کاربر ویژه
"کاربر *ویژه*"
[h=3]16- صله ارحام:[/h] اسحاق بن عمار می گوید: من مکرر این جمله را از امام صادق علیه السلام شنیدم که فرمود: «انّ صلة الرحم و البر لیهوّنان الحساب و یعصمان من الذّنوب؛ صله رحم و احسان و نیکی، حساب را آسان می کند و از گناهان نگه می دارند». [h=3]17- خوش اخلاقی:[/h] امام صادق علیه السلام فرمود: همان گونه که گرمای خورشید یخ را آب می کند، خوش اخلاقی گناه را آب می کند.

 

نورا

کاربر ویژه
"کاربر *ویژه*"
[h=3]18- راستگویی.[/h] [h=3]19- شکر نعمتهای خدا.[/h] [h=3]20- امانتداری و ادای امانت.[/h] [h=3]21- بر دیدار و ملاقات برادران دینی رفتن.[/h]

 

نورا

کاربر ویژه
"کاربر *ویژه*"
22- مصافحه کردن و دست دادن دو مؤمن با هم:
امام باقر علیه السلام فرمود: وقتی دو مؤمن به هم رسیدند و با هم دست دادند، همواره گناهان آن دو می ریزد، چنان که برگ از درخت می ریزد و تا زمانی که از هم جدا نشدهاند، خداوند به آنان نظر رحمت دارد.
 

نورا

کاربر ویژه
"کاربر *ویژه*"
[h=3]23- معانقه و در آغوش گرفتن مؤمن با نیت نزدیکی به خدا.[/h] [h=3]24- خدمت به پدر و مادر و مؤمنان کفاره گناهان کبیره است.[/h] [h=3]25- اطعام فقرا و دادن لباس به آنان.[/h] [h=3][/h]
 

نورا

کاربر ویژه
"کاربر *ویژه*"
[h=3]26-شوهر داری[/h] کار زن در خانه شوهر و انجام هر کاری که از شئونات زن می باشد، مثل حاملگی، زایمان، شیردادن و... کفاره گناهان می باشد. در حدیث آمده است که اگر زنی حتی یک لیوان آب به دست شوهرش بدهد، خداوند شصت گناه او را می آمرزد و شهری در بهشت برای او آماده می کند.
 

نورا

کاربر ویژه
"کاربر *ویژه*"
[h=3]27- کمک به همسر[/h] کار مرد در خانه و کمک کردن به همسر در امور خانه داری کفاره گناهان بزرگ است. [h=3]28- اطاعت از خدا[/h] مهمترین عاملی که سبب آمرزش گناهان می شود و محبّت الهی را همراه دارد، اطاعت همه جانبه و در تمامی امور اعم از عبادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و حکومتی است، چنان که عدم اطاعت از خدا موجب کفر می گردد.. «قل ان کنتم تحبّون اللَّه فاتبعونی یحببکم اللَّه و یغفر لکم ذنوبکم واللَّه غفور رحیم؛ بگو ای پیامبر! اگر خدا را دوست می دارید، مرا پیروی کنید، تا خدا شما را دوست داشته باشد و گناه شما را ببخشد که خداوند آمرزنده و مهربان است».
 

نورا

کاربر ویژه
"کاربر *ویژه*"
[h=3]29- صلوات بر محمد و آل محمد:[/h] امام رضا عیه السلام می فرماید: «من لم یقدر علی ما یکفّر به ذنوبه فلیکثر من الصلوة علی محمّد و آله فانّها تهدم الذّنوب هدما؛ کسی که توانایی بر چیزی که موجب محو و آمرزش گناهان او شود ندارد، پس بسیار بر محمّد و آلش صلوات بفرستد، چرا که صلوات گناهان را نابود و ریشه کن می کند».
 

نورا

کاربر ویژه
"کاربر *ویژه*"
[h=3]30- تلاوت قرآن:[/h] حضرت امام صادق علیه السلام فرمود: تلاوت هر آیه ای از آیات قرآن ده حسنه دارد و ده سیئه و گناه را محو نماید. اگر این تلاوت در شب یا روزهای ماه مبارک رمضان باشد، اثر آن هزار برابر می گردد. [h=3]31- روزه:[/h] پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمود: کسی که در ماه رمضان روزه می گیرد، در حالی که ایمان به خدا ارد و علاوه بر شکم، قلب و چشم و گوش و زبان او نیز در روزه باشد، خداوند روزهاش را قبول می کند و همه گناهان او را می آمرزد و می بخشد. [h=3][/h]
 
بالا