تاثیر شگفت انگیز نماز بر امواج مغناطیسی بدن

آسمان

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"
امروزه علم ثابت كرده است كه نماز و امواج بدن انسان روی هم تأثيرات شگفتی دارند.


به نقل از سايت i.s.i، «هارولد بور» از دانشگاه ييل برای اولينبار با انجام يك آزمايش ساده، به وجود ميدان مغناطيسی در اطراف موجود زنده پی برد.


او با توجه به يك مولد الكتريكی كه در آهنربا در داخل سيمپيچ دوران میدهد و جريان توليد میكند، او سمندری را در يك ظرف آبنمك قرار داد و ظرف را به دور سمندر چرخاند.


الكترودهايی كه در اين ظرف وجود داشتند و به يك گالوانومتر حساس متصل شده بودند، يك جريان متناوب را نشان میدادند. زمانی كه بور اين آزمايش را بدون سمندر انجام داد، گالوانومتر هيچ جريانی را نشان نداد.


اين بدان معنا بود كه در اطراف موجود زنده ميدانی وجود دارد كه خاصيت مغناطيسی هم دارد. بور اين وسيله را بر روی دانشجويان داوطلب خود امتحان كرد و مشاهده كرد كه اين ميدان در بدن انسان هم وجود دارد و كاملا تابع رويدادهای اساسی زيستشناختی بدن است. او اين ميدان را حياتی ناميد چون هرگاه حيات از بين برود، ميدان حياتی هم از بين میرود. به گونهای كه يك سمندر مرده كه در دستگاه بود هيچ پتانسيلی به وجود نمیآورد.


 

آسمان

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"
پاسخ : تاثیر شگفت انگیز نماز بر امواج مغناطیسی بدن

تشكيل ميدان مغناطيسی بدن


همانگونه كه میدانيد، در بدن ما ميليونها عصب وجود دارد كه كار انتقال پيام در بدن ما به وسيله تحريك الكتريكی اين عصبها صورت میگيرد.


در اثر بارش بار در اطراف آنها در بدن ما يك ميدان تشكيل میشود و ميدان بدن ما در اثر فعاليت همزمان ميليونها عصب به وجود میآيد.





امواج مغزی


امواج مغزی: دستگاه موجنگار مغز چهار نوع منحنی از امواج مغزی را ارائه میدهند كه عبارتند از: آْلفا، بتا، دلتا و تتا. ريتمهای دلتا كندترين امواج مغزی را با تناوب از يك تا سه دور در ثانيه بوده و اغلب در خواب عميق ظاهر میشوند.


به نظر میرسد كه ريتمهای تتا كه دارای تناوب چهار تا هفت دور در ثانيه است به خلق و خوی بستگی داشته باشد.


ريتمهای آلفا از هشت تا 12 دور در ثانيه، در اوقات تفكر، تامل آزاد رخ داده و در صورت تمركز حواس و توجه قطع میشوند و بالاخره ريتمهای بتا با تناوب 13 الی 22 دور در ثانيه، ظاهرا منحصر به نواحی جلوئی مغز، يعنی جايی كه فعاليتهای پيچيده مغزی رخ میدهد هستند.


امواج آلفا امواج بسيار مهمی هستند كه به وسيله هانسبرگر آلمانی كشف شدند و به گفته وی با نوعی هوشياری و خودآگاهی معطوف به درون ظاهر میشوند و تغييرات فيزيولوژی مهمی در بدن ايجاد میكنند مثل تمركز و يادگيری.


 

آسمان

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"
پاسخ : تاثیر شگفت انگیز نماز بر امواج مغناطیسی بدن

ميدان مغناطيسی بدن و امواج مغزی در معرض خطر


حتما تا به حال درباره خطرات گوشیهای موبايل يا زندگی در نزديكی نيروگاههای برق چيزهايی شنيدهايد. بنابر تحقيقات پروفسور لای امواج مغناطيسی كه از نيروگاهای برق يا وسايل برقی مثل سشوار و ريشتراش برقی و...ساتع میشود به دی ان ای سلولهای مغزی آسيب میرساند و قابليت ترميم را در آنها از بين میبرد.


ميدانهای مغناطيسی خارجی علاوه بر آسيب به دی ان ای مغز اثر منفی ديگری به بدن دارند. اين ميدانها باعث اختلال در ميدان مغناطيسی طبيعی بدن میشوند. همانطور كه میدانيد نزديك به 70%از بدن مارا آب فراگرفته و مولكولهای آب به صورت دو قطبی هستند و زمانیكه ما در معرض يك ميدان مغناطيسی خارجی قرار میگيريم، اين مولكولها در جهت آن ميدان قرار میگيرند و اين پديده باعث میشود نظم ميدان مغناطيسی ما به هم بريزد.


علاوه بر عوامل خارجی يكسری عوامل داخلی نيز وجود دارند كه باعث میشوند اختلال در ميدان بدن ايجاد شود. مهمترين آنها بارهای الكتريكی هستند كه هنگام بارش بار در عصب در اطراف آن به وجود میآيند و به صورت الكتريسيته ساكن در بافتهای بدن ذخيره میشوند و ميدانی كه در اطراف اين بارها به وجود میآيند در ميدان بدن ايجاد خلل میكنند.


اين بارها به خصوص در نقاطی كه تراكم اعصاب بيشتر است ذخيره میشوند و به دليل اين كه هم تراكم زيادی دارند و هم در نزديكی عصبهای بيشتر و مهمتری قرار دارند برای بدن به شدت مضر هستند. از جمله اين نقاط ناحيه سر و دستها و قسمت مچ پا به پايين است و در بين اين سه قسمت، سر اهميت ويژهای دارد چون بارهای ذخيره شده در آن علاوه بر ايجاد خلل در ميدان مغناطيسی مغز باعث اغتشاش در امواج مغزی نيز میشوند.


به ظاهر ما روزانه تنها دقايقی را در معرض ميدان مغناطيسی هستيم. مثل موبايل يا سشوار و غيره. اما در طول دوران زندگی خود در معرض ميدانی بسيار قوی هستيم و آن ميدان مغناطيسی زمين است.


عوامل داخلی اغتشاش در ميدان بدن ما هم فعاليتهای حياتی و اجتنابناپذيری هستند كه در تمام طول عمر ما در جريان هستند پس چگونه میتوان باعث خلل اين اثرات سو كه باعث اختلال در بدن ما و بيماریهايی مثل سرطان میشوند را خنثی كرد؟


در اينجاست كه بايد گفت خداوند راهحل تمام اين سئوالات را در يك عمل ساده كه امكان آن برای همه افراد وجود دارد و بيش از چند دقيقه هم وقت نمیبرد و هيچ ضرری هم ندارد به انسان هديه داده و آن نماز است.


 

آسمان

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"
پاسخ : تاثیر شگفت انگیز نماز بر امواج مغناطیسی بدن


نماز و ميدان مغناطيسی


آنگونه كه از تصاوير به دست آمده از ميدان مغناطيسی زمين پيداست، به طور شگفتانگيزی اگر انسان در هر نقطه از زمين رو به قبله بايستد، ميدان مغناطيسی بدنش بر ميدان مغناطيسی زمين منطبق میگردد و در مدتی كه در نماز است ميدان بدنش منظم میشود.


يكی از نكات بسيار جالبی كه پروفسور بور به آن دست يافته بود اين بود كه دريافته بود كه در بدن تمام دانشجويان مؤنث ماهی يكبار تغيير ولتاژ شديد ايجاد میشود و ميدان بدن به منظمترين حالت خود میرسد و شايد به همين دليل است كه زنان نيازی ندارند در اين مدت نماز بخوانند.


اخيرا هم كشف شده است كه قلب زنان منظمتر و قویتر از مردان میزند و دليل آن همين تغيير ولتاژ است.





نماز و بارهای الكتريكی


همانطور كه قبلا اشاره شد بارهای زائدی كه در اثر تحريكات الكتريكی اعصاب به وجود میآيند هم برای ميدان بدن و هم بر امواج مغزی اثر سوء دارند و اين اثرات در نواحی كه اعصاب در آن تحرك بيشتری دارند، خطرات جدیتری ايجاد میكنند و بايد هرچه سريعتر از آن نواحی دور شوند.


به طرز حيرتآوری میبينيم كه اين نواحی دقيقا نواحی هستند كه در وضو شسته میشوند و بنابر تحقيقات صورت گرفته بهترين راه دفع اين بارهای زائد استفاده از يك ماده رساناست كه سريعترين و ارزانترين و بیضررترين ماده برای اين كار آب است و جالب اينجاست كه آب هرچه خالصتر باشد سريعتر بارهای ساكن را از بدن ما به اطراف گسيل میدهد و هيچ مايعی مثل آب خالصی كه در وضو به انسان سفارش شده اين اثر را ندارد.





نماز و امواج مغزی


با دفع بارهای زائد بدن در وضو امواج مغزی در ايدهآلترين حالت قرار میگيرند. علاوه بر آن حالت تمركزی


كه در هنگام نماز در انسان به وجود میآيد، تشعشع امواج آلفا را به اندازه قابل توجهی بالا میبرد و توانايی مغز را در توليد اين امواج زياد میكند.




منبع:خبرگزاری قرآنی ایران
 

!Erf@n!

کاربر با تجربه
"بازنشسته"
پاسخ : تاثیر شگفت انگیز نماز بر امواج مغناطیسی بدن

و این ثابت میکنه که هرچیزی خدا برای ما مثل دارو تجویز میکنه.........حکمتی بزرگ در آن نهفته هست!!!!!!!
 
بالا