*** شیعــــــه و سنـــــی بـــرادرند ***

گمنام

ناظر کل
پرسنل مدیریت
"ناظر کل"

آنچه مسلم است برای تحقق این مهم اسلامی باید هر دو مذهب شیعه و سنی (البته مراد از وحدت شیعه و اهل سنت، وحدت با جریان انحرافی وهابیت نیست چرا که اساسا این نحله صرفا جریان منحط فکری بوده و خود از عوامل موثر در ایجاد تفرقه بوده است) به طور حقیقی و اراده جدی در صدد حل این مساله باشند و در این راستا قدمهای موثری برداشته شود. امری که به شهادت قطعی تاریخ در طول حیات فکری شیعه، مورد اهتمام عالمان و فقیهان و اندیشمندان تشیع بوده است.
البته باید مراقب افراط و تفریط ها هم بود، یعنی وحدت با حفظ پایبندی به اصول مشهور و مسلم تاریخی و عقیدتی.
 

شیخ رجبعلی

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"
متاسفانه توی دنیای حاضر اختلافات و کشمکشی که در بین مسلمانان( علی الظاهر مسلمان ) وجود دارد در بین هیچ یک از ادیان دیگر دیده نمیشه .
شاید با مطرح کردن وحدت ظاهری اندکی در بین برخی از علما دو گروه نزدیکی های ایجاد شده ولیکن عملا تغییری بوجود نیامده چرا که تفکرات تغییر نداشته است . و مطمئنا وحدت هیچگاه بدون نزدیکی افکار و اراء محقق نمیشود.
 

گمنام

ناظر کل
پرسنل مدیریت
"ناظر کل"
www.bahjat.ir_images__.jpg







تمام نقشه ها و كارهای كفّار برای تفرقه بين مسلمان ها است: «فَرِّقْ، تَسُدْ»؛ (جدايی بينداز و آقايی كن).

با همين تفرقه و جدايی بين ملّتها و دولتها و ايجاد مرز بين آنها و هر ملّتی را در برابر ديگری اجنبی قلمداد نمودن بود كه نگذاشتند بين ايران و عثمانی اتّحاد نظامی در برابر كفّار (از جمله بريتانيا) تشكيل شود.

با اين كه خدا و رسول و ائمه ی طاهرين ـ عليهم السّلام ـ هر چه به ما فرمودند: با هم باشيد. وحدت خود را حفظ كنيد. از هم جدا و متفرق نشويد، مواظب باشيد بيگانه در بين شما رخنه نكند، با كفّار مخلوط نشويد، با آنها همپيمان نشويد، اينها بر ضرر دين و دنيای شما هستند؛ ولی ما به فرمودههای آنها گوش نكرديم و آخر ديديم، آنچه را كه نبايد ببينيم.


......

در محضر بهجت، ج2، ص231

 

گمنام

ناظر کل
پرسنل مدیریت
"ناظر کل"

منظور از وحدت مسلمانان اینه که همه مسلمانان با وجود دیدگاهها وسلیقه های متفاوت، در برابر دشمنان مشترک یکدست و هماهنگ و منسجم عمل کنن. وحدت به معنای کنار گذاشتن مذاهب و آرای آن و ایجاد مذهب جدید نیست. از دیدگاه قرآن، ضرورت و اهمیت اتحاد، از اساسی ترین مسائل اجتماعی و دینی مسلمانان هست.
هدف واحد در سایه پرستش خدایی واحد هست. هشدار قرآن به پیامد اختلاف، چنگ زدن به ریسمان الهی و...، از بارزترین موارد تأکید قرآن بر وحدته.

اختلاف، ضعف و ناتوانی در برابر دشمنان و از دست دادن ابهت و عظمت و... رو در پی داره.


:gol:
 

شیخ رجبعلی

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"
پاسخ : شیعه و سنی برادرند




درود بر دوست عزیز، گمنام
این حرفو خیلی قبول دارم، امروز یه مهمون داشتیم که ایشون از اهل سنت هستند.در مورد شناخت شیعه ازشون پرسیدم اما متاسفانه یه جوابای ناج.ر تحویل گرفتم، چیزایی از شیعه گفت که من خشکم زد و متوجه شدم که شناخت اصلا ندارن. شناخت خیلی مهمه...



متاسفانه روش عملکرد مسئولین کشورها در جهان اسلام جز بدبینی چیزی به بار نمیاره
الان متاسفانه نفرت بین جامعه اسلامی خیلی بدتر هم شده و چاره کارش هم مسئولین همه کشورها هستن
چه ایران باشه و چه عربستانو..
بعلاوه نقش کشورهای دیگر برای ماهیگیری از این فضای آشفته است مثل انگلیــــس و روسیـــــــــــه و امریکا و اسرائل و....
که کشورها را روبروی هم قرار میدن و فقط حفظ منافع خودشون مهمه و متاسفانه نبود سیاست درست کشورهای اسلامی
مثل داستان سفارت عربستان و اعدام رهبر شیعیان... که از عدم توانایی ارتباط کشورها نتیجه میگیره
 
بالا