*** شیعــــــه و سنـــــی بـــرادرند ***

گمنام

ناظر کل
پرسنل مدیریت
"ناظر کل"
پاسخ : شیعه و سنی برادرند

[h=3] پیامبر اکرم(ص) پایه گذار اصلی اتحاد:
[/h] رهبران دينى به خصوص رسول الله(ص) و حضرت علی(ع) يشترين تلاش را در ايجاد وحدت و تشكل امت اسلامى داشتند. در زمان رسول الله(ص) حضرت با متشكل ساختن نيروهاى مسلمان موفق شد يك امت واحده و متحد و همسو بسازد. كه كمتر می توان براى آن نمونه يافت. در عهد رسول الله (ص) در ميان گروه‏ ها و قوميت‏هاى مختلف مانند اوس خزرج و مهاجر و انصار همواره زمينه چالش‏هاى فروان پديد می آمد و چه بسا عرصه‏دهاى فتنه را پديدار مى‏نمود. ليكن رسول الله (ص) با تلاش مدبرانه خويش فتنه‏ ها را خاموش می کرد و گرايش‏ ها را با هم پيوند می ‏داد .
 

گمنام

ناظر کل
پرسنل مدیریت
"ناظر کل"
پاسخ : شیعه و سنی برادرند

پیامبر اكرم (ص) فرموده اند:

"المسلمون ید على من سواهم"

تمام مسلمانان مانند یک دست در برابر بیگانگان متحد هستند

 

گمنام

ناظر کل
پرسنل مدیریت
"ناظر کل"
پاسخ : شیعه و سنی برادرند

پیامبر اسلام(ص):

اثنان خیر من واحد وثلاثة خیر من اثنین واربعة خیر من ثلاثة فعلیکم بالجماعة فانّ یدالله مع الجماعة ولم یجمع الله عز وجلّ امّتی الاّ علی هدی واعلموا انّ کلّ شاطن من النار

دو نفر، از یک نفر بهترند. سه نفر، از دو نفر بهترند و چهار نفر از سه نفر بهترند. بر شما باد که با جماعت باشید، چرا که دست خدا با جماعت است. خداوند امت من را صرفاً بر هدایت جمع کرده است و بدانید هر کس از حق دور است، مقامش در آتش است.
 

گمنام

ناظر کل
پرسنل مدیریت
"ناظر کل"
پاسخ : شیعه و سنی برادرند


قال الامام علي - عليه السلام - : ألخلاف يهدم الرأي.




«نهج البلاغه ـ حكمت 215»



امام علي - عليه السلام - فرمود: اختلاف، بنياد «انديشه درست» را درهم مي‏ريزد.






 

Lord

کاربر جدید
"منجی دوازدهمی"
پاسخ : شیعه و سنی برادرند

امام علی ( علیه السلام) فرمود:

خدا یکی، پیامبر یکی، و کتاب یکی است. آیا آنها را خداوند به اختلاف و دو دستگی فرمان داده و او را اطاعت می کنند؟ یا آنها را از اختلاف نهی کرده و فرمانش را سرپیچی می کنند؟
نهج البلاغه، خطبه .18
 

گمنام

ناظر کل
پرسنل مدیریت
"ناظر کل"
پاسخ : شیعه و سنی برادرند


وحدت امت اسلامي ،از اصول مورد تأكيد پيامبر اعظم (ص)بوده است.از منظر آن حضرت اقتدار مسلمانان در پرتوي وحدت مي باشد . وحدت امت اسلامي از از راهبردهاي بنيادين واساسي اقتدار امت اسلامي در تمام اعصار وقرون است ؛ پيامبرخاتم (ص)براي تحقق بخشيدن وحدت اسلامي در ميان جامعة آن زمان ، تلاش هاي فراوان نموده اند به گونه اي كه اقتدار وعزت نوپاي جامعة اسلامي عصر رسالت ، برايند وحدت وراهكارهاي ارائه شده ازسوي پيامبر اعظم (ص)بوده است .

از آن جاي كه پيامبر اعظم (ص)اسوة كامل زندگي است الگو قرار دادن سيرة آن حضرت، كارآمد ترين راهكارها را براي مسلمانان امروزه در جهت تحقق وحدت اسلامي ارائه مي نمايد.
 

گمنام

ناظر کل
پرسنل مدیریت
"ناظر کل"
پاسخ : شیعه و سنی برادرند

قال الامام علي - عليه السلام - : .. فانظروا كيف كانوا حيث كانت الاملاء مجتمعة و الاهواء مؤتلفة و القلوب معتدلة و الايدي مترادفة، و السيوف متناصرة و البصائر نافذة و العزائم واحدة ألم يكونوا أربابا في أقطار الأرضين و ملوكا علي رقاب العالمين. فانظروا إلي ما صاروا اليه في اخر أمورهم حين وقعت الفرقة و تشتت الألفة و اختلفت الكلمة و الأفئدة و تشعبوا مختلفين و تفرقوا متحاربين قد خلع الله عنهم لباس كرامته و سلبهم غضارة نعمته و بقي قصص أخبارهم فيكم عبرا للمعتبرين.


«نهج البلاغه، خطبه 192»


امام علي - عليه السلام - فرمود: پس بنگريد، چگونه بودند «قوم بني اسرائيل» زماني كه جمعيتها گرد آمده، و انديشه‏ها با هم و دلها يكسان و دستها ياور هم و شمشيرها كمك يكديگر و بينش‏ها ژرف و تصميمات يكي بود، آيا در اطراف زمين بزرگ و بر جهانيان حاكم نبودند؟ پس بنگريد به آخر كارشان «قوم بني اسرائيل» آن هنگام كه بين آنها تفرقه افتاد، و مهرباني و الفتها بهم خورد و سخنها و دلها مختلف و گروه گروه شدند و بجان هم افتادند و پراكنده گشتند و با هم جنگيدند، پس خداوند، لباس عزت را از تن آنها بركند و فراواني نعمتش را از آنها گرفت و آنچه باقي مانده، سرگذشت آنان است تا مايه عبرت عبرت گيرندگان باشد.
 

گمنام

ناظر کل
پرسنل مدیریت
"ناظر کل"

خداوند در قرآن اختلاف و فرقه گرايي را از ويژگيهاي مشركان شمرده و تأكيد كرده كه مسلمانان نبايد چنين ويژگي داشته باشند :«و از مشركان نباشيد كه دين خود را

پراكنده ساختند و به دسته‏ها و گروه‏ها تقسيم شدند! و (عجب اينكه) هر گروهى به آنچه نزد آنهاست (دلبسته و) دلخوشند!!
»[سوره روم بخشي از آيه 30 و 31]
 

گمنام

ناظر کل
پرسنل مدیریت
"ناظر کل"

هر جامعه بشري ممكن است بر سر مسايل كوچك و بزرگ اختلافات ي پيش آيد كه طبيعت اجتماعات بشري است. جامعه اسلامي نيز از اين اصل مستثنا نيست و ممكن است اختلافات قومي و قبيله اي يا مذهبي ميان آنان روي دهد.

در چنين مواردي قرآن كريم به عموم مسلمانان دستور داده كه براي صلح و آشتي بپاخيزند و البته از ديدگاه قرآن هرگونه صلحي بايد بر پايه عدالت باشد :« و هر گاه دو گروه از مؤمنان با هم به نزاع و جنگ پردازند، آنها را آشتى دهيد و اگر يكى از آن دو بر ديگرى تجاوز كند، با گروه متجاوز پيكار كنيد تا به فرمان خدا بازگردد و هر گاه بازگشت (و زمينه صلح فراهم شد)، در ميان آن دو به عدالت صلح برقرار سازيد و عدالت پيشه كنيد كه خداوند عدالت پيشگان را دوست مى‏دارد»[سوره حجرات/9]

بنابراين عموم مسلمانان وظيفه دارند براي ريشه كن كردن نزاعهاي ميان گروههاي مسلمان تلاش كنند. خداوند در بيان علت و فلسفه اين دستور الهي مي فرمايد: «مؤمنان برادر يكديگرند پس ميان برادران خود صلح و آشتى دهيد و تقواى الهى پيشه كنيد، باشد كه مشمول رحمت او شويد»[سوره حجرات/10]
 
بالا