تهذیب نفس مهمترین ویژگی منتظران حضرت مهدی (عج) است

~(neda)~

کاربر فعال
"بازنشسته"
[h=1][/h] نماینده مقام معظم رهبری و تولیت مسجد جمکران گفت: تهذیب اخلاق، عمل صالح و گفتار نیکو از مهم ترین ویژگی های منتظران حضرت مهدی (عج) است. به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت الله ابوالقاسم وافی در پنجمین همایش خادمان منتظر که در مهدیه مسجد مقدس جمکران برگزار شد با اشاره به وظیفه خطیر خادمین این مکان مقدس در پذیرایی و خدمت رسانی به زائران و نمازگزاران نیمه شعبان اظهار کرد: آنچه خادمین مسجد مقدس جمکران و به طور کلی خادمین امام عصر (عج) را متمایز می کند تهذیب نفس، اخلاق و سیره ای برگرفته از قرآن و اهل بیت (ع) است.

وی ادامه داد: خادمین برای بهتر زیستن و عمل کردن باید به آیات قرآن تأسی کرده و با عمل به آن ها مسیر زندگی خود را پیدا و در آن مسیر حرکت کنند.
تولیت مسجد مقدس جمکران افزود: عزت و عظمت مطلق از آن خداوند است و این صفت ارزشمند را خداوند به پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) عطا کرده است و ما به عنوان خادمین این درگاه مقدس باید در دو زمینه گفتار و عمل به درستی انجام وظیفه کنیم تا در این مسیر قرار بگیریم.
وافی با بیان اینکه گفتار بیهوده و بی جا و اعتقاد خالی از باور، انسان را از مسیر عزت دور می کند، ادامه داد: عملی که صالح نباشد عزت و کمال انسان را کاهش می دهد، عمل صالح و گفتار خوب دو ویژگی برجسته و لازم انسان مؤمن است، البته همه ما خواهان عزت هستیم ولی راه رسیدن به عزت را گم کرده ایم.
وی ادامه داد: پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) همراه با قرآن بهترین الگوهای انسان برای رسیدن به عزت و عظمت هستند.
عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در دعای ندبه از حضرت مهدی (عج) به عنوان بنده مهذب خداوند یاد می کنیم و باید بدانیم که آشنایی و خدمت به انسان مهذب انسان را یک گام به تهذیب نزدیک تر می کند.
وافی در پایان انتظار فرج را وظیفه اصلی منتظران حضرت ولی عصر (عج) دانست و خاطرنشان کرد: ثواب منتظران همانند ثواب شهدای بدر است، زیرا در حریم حضرت بقیة الله (عج) قرار داشتن به انسان کمک می کند تا دین خود را به خوبی حفظ کرده و به سرمنزل مقصود برسد.


فارس
 
بالا