********* اگر میخواهید از موی افراد، به راز درونشان پی ببرید ... بخوانید ********

  • نویسنده موضوع kyana
  • تاریخ شروع

kyana

کاربر ویژه
"بازنشسته"



انگار شناختن آدمها کار سختی هم نیست. از نوع کفشی که میپوشند بگیرید تا شیوه راه رفتن و ایستادنشان، همگی میتوانند ویژگیهای شخصیتیشان را آشکار کنند. محققان میگویند، حتی ویژگیهای ظاهری که خود افراد در داشتنشان دستی ندارند، از قبیل نوع و جنس مو هم میتواند در این زمینه راهگشا باشد. آنها معتقدند با نگاه کردن به جنس موی افراد و حتی رنگ طبیعی مویشان و مدلی که خودشان انتخاب کردهاند، میتوانید ریز و درشت شخصیتشان را آشکار کنید. از نظر پژوهشگران، موهای آدمها میتواند نگاهی که به خود و دیگران دارند را آشکار کند. پس قبل از قضاوت در مورد هر کسی، به موهایش نگاه کنید.


ra4-1824.jpg


1. موهای فرفری کسانی كه دارای اینگونه موها هستند، افرادی خلاق و روشنفکریاند که زیاد به قضاوتهای دیگران اهمیتی نمیدهند و به سبک خودشان زندگی میکنند. این افراد برنامههای بلندپروازانهای برای زندگیشان دارند و گمان میکنند موهایشان برگ برندهای برای جلب توجه دیگران هستند. البته گاهی کسانی که چنین شخصیتی دارند، بهطور طبیعی موهای فر ندارند و به دلیل آنکه ظاهرشان را با شخصیت درونیشان هماهنگ کنند، موهای خود را فر میکنند.


2. موی چتری این دسته از افراد دوست دارند توجه را به خود جلب کنند. مهم نیست موهای آنها بلند است یا کوتاه، اندازه موها هرچه که باشد، چتری کردن جلوی مو میتواند توجه دیگران را به سمت آنها هدایت کند، زیرا افراد خواسته یا ناخواسته با نگاه کردن به آنها به چشمهایشان خیره میشوند و برقراری ارتباط چشمی، دریچهای برای شروع یک ارتباط نزدیکتر است. این آدمها به زیبایی طبیعی معتقدند و از آشنایی با آدمهای تازه خوشحال میشوند. البته آنها این نظر را در مورد کسانی میدهند که چتریهای صاف دارند، نه کسانی که بهخاطر مدل موی کوتاهشان مجبورند موهای خود را در پیشانی بریزند.


3. کچلهای مرتب مردهایی که بیش از حد به موهایشان میرسند و در کنار موهای آراستهشان، کفش و لباسی آراسته هم دارند، میخواهند موقعیت و پایگاه اجتماعیشان را به رخ دیگران بکشند یا به خاطر شغلشان فخر بفروشند. بررسیها نشان میدهد، مردهایی که کممو یا نیمه طاس هستند اما معدود تارهای باقیمانده روی سر خود را با دقت و وسواس شانه میزنند، آدمهای خودخواهی هستند که به نگاه دیگران در مورد خودشان اهمیت زیادی میدهند. البته آنها این نظر را در مورد کسانی میدهند که به شکل افراطی به موهایشان میرسند، نه کسانی که تنها میخواهند آراسته و تمیز باشند.

4. موی کوتاه محققان میگویند صاحبان موهای کوتاه، آدمهای محافظهکاری هستند که میتوانند خودشان را با محیط اطرافشان تطبیق دهند. البته آنها معتقدند موهای بیش از حد کوتاه میتواند تمایل افراد به ورزش کردن یا کارهای نظامی را نشان دهد یا از بیماری فرد خبر دهد. چراکه در این سه گروه، افراد ترجیح میدهند موهایی کوتاه داشته باشند. پس اگر فردی با موهای کوتاه را دیدید، اول در شیوه زندگی و شرایطش به دنبال دلیل انتخاب این مدل بگردید و بعد برچسب محافظهکار بودن را روی او بچسبانید.


5. موهای خاکستری از نظر پژوهشگران نه تنها مدلهای مختلف مو، بلکه رنگ مو هم میتواند شخصیت افراد را پیشبینی کند و به ما در برقراری رابطه با آنها کمک کند. تحقیقات دیگری هم میگوید زنانی که بهطور طبیعی، موهایشان به سمت خاکستری شدن میرود، خودشان را همانطور که هستند قبول دارند. آنها از شخصیت و شیوه زندگیشان راضیاند و دوست دارند خود را به همان شکلی که هستند به دیگران نشان دهند. این آدمها روی تصمیمات و رفتارهایشان پرده نمیگذارند و از خودسانسوری بیزارند.

ra4-1825.jpg


6. موهای به هم ریخته
آدمهای بیخیالی که به آسانی ناراحت نمیشوند و تنشهای روزمره کمترین اثر را رویشان دارد، چنین موهایی دارند. البته بسیاری از کسانی که موهای به هم ریخته دارند، دوست دارند با مدهای عجیب و غریب روز پیش بروند. درست است که در چشم دیگران ممکن است خنده دار به نظر برسند، اما از طرف دیگر، جذاب و فریبنده هم هستند. از نگاه دیگر، آدمهای بیقیدی که برای هیچ چیز احترام قائل نیستند، معمولا موهایی ژولیده و کثیف دارند و آخرین باری که به ظاهر موهایشان رسیدهاند را به یاد نمیآورند. پژوهشگران میگویند، اگر آنها به بیماری یا مشکل خاصی مبتلا نباشند، احتمالا بهخاطر کاهلیشان چنین ظاهری را پیدا میکنند



7. مجعد اینگونه افراد دوست دارند همیشه دوست داشتنی به نظر برسند. آنها هم از نظر خودشان و هم از نظر دیگران، افرادی زیبا و بیخیالی هستند که بودن در کنارشان سرگرم کننده و جذاب است. موهای مجعد مخصوص آدمهای مدرن است که دوست دارند بیهمتا به نظر برسند. صاحبان این موها در یک زمان دوست دارند کنترل همه چیز را به دست بگیرند و در همان زمان از اینکه همه چیز را رها کنند و بیخیال آن شوند هم نمیترسند. پس در ارتباط با آنها کمی محتاطتر عمل کنید تا قربانی تصمیمات ناگهانیشان نشوید.



8. موهای صاف موی صاف یعنی جدیت؛ آدمهایی که چنین موهایی دارند، در زندگیشان یک خط ثابت را انتخاب كرده و از این شاخه به آن شاخه پریدن پرهیز میكنند و یك شاخه را با جدیت ادامه میدهند. آنها دوست دارند همانطور که هستند به نظر برسند. چنین آدمهایی در کارشان هم متخصص هستند و از پس چالشهای زندگیشان به خوبی برمیآیند. این آدمها اگر مسئولیتی را قبول کنند، تمام تلاششان را برای انجام دادنش میکنند و شما میتوانید به متعهد بودنشان اطمینان داشته باشید.



9. نیمه مصری(جلو بلند و پشت کوتاه) اینگونه افراد، آدمهای ساده و بیشیله و پیلهای هستند که به نظر دیگران اهمیتی نمیدهندو نمیگذارند کسی در کارشان دخالت کند. زنانی که این مدل مو را انتخاب میکنند، در زندگی سبک و سیاق خود را در پیش میگیرند و نمیگذارند که وابستگی به دیگران، زندگیشان را نابود کند. آنها میتوانند در زندگی روی خطی که در نظر گرفتهاند حرکت کنند و با قدرت و استقلال عمل میکنند.



10. موهای تیز تیزی (پر مانند) موهای کوتاهی که این ظاهر را دارند، متعلق به آدمهای مدرنی هستند که نسبت به زندگی اشتیاق زیادی دارند و سرزندهاند. اینگونه افراد، آدمها با اعتماد به نفسی هستند و گاهی با رفتارهایشان دیگران را هیجان زده و متعجب میکنند. امروزه زنان زیادی موهایشان را به این شکل آرایش میکنند و انگار میخواهند از این طریق مدروز بودنشان را نشان دهند.


11. موهای بلند زنانی که چنین موهای دارند، شخصیتی آرام دارند، مودبند و البته تا حدودی عجیب و غریب به نظر میرسند. اما در کنار همه این صفات، آنها آدمهای مطیعی هستند که میگذارند دیگران در موردشان تصمیم بگیرند. موی بلند برای زنان در اغلب فرهنگها نشانه زیبایی است. به همین دلیل محققان میگویند زنان بالای 40 سالی که موهایشان را بلند میکنند، دوست دارند جوانی از دست رفتهشان را به دست بیاورند و مثل قبل زیبا به نظر برسند. در واقع آنها میخواهند در مقابل پیری ایستادگی کنند.



منبع:سیب سبز/سلامت نیوز


 
بالا