انعکاس گسترده صحبت هاي کيروش درمورد چوي/پاسخ بی شرمانه مربی کره جنوبی به کی روش

!!~Pouya~!!

کاربر ویژه
"بازنشسته"

پرتغاليها معتقدند مربي ايران پاسخي محکم و منطقي داد
[h=1]انعکاس گسترده صحبت هاي کيروش درمورد چوي[/h]
[h=2] رسانههاي پرتغال واکنش کارلوس کيروش به ادعاهاي واهي سرمربي کرهجنوبي را به صورت گسترده انعکاس داده و در عمل از مربي هموطن خود حمايت کردند.[/h]
00941853.jpg

پس از آنکه تيم ملي کرهجنوبي سهشنبه شب در راه جام جهاني 2014 برزيل در سئول يک بر صفر مقابل ازبکستان برنده شد،سرمربي اين تيم عليه ايران حرفهاي تندي بر زبان آورد که با واقعيت همخواني نداشت.

به گزارش فارس،چويکانگ هي در جلسه خبري پس از بازي به خبرنگاران گفت: هنوز رفتار بد ايران را در بازي رفت به خاطر دارم. رفتارشان در آن بازي با ما خوب و در حد و اندازههاي يک ميزبان نبود. دوست دارم به تلافي آن رفتار تيم ايران را در بازي برگشت يعني جدال هفته آينده شکست دهيم.

وي در اين کنفرانس حتي حرفهاي توهينآميزي زد و اظهار داشت: صادقانه بگويم از ايران بيشتر از ازبکها بدم ميآيد. اميدوارم ازبکستان بتواند به جام جهاني راه يابد.

در پي انتشار اين اظهارات توهينآميز که با روح و اخلاق ورزشي همخواني نداشت، کارلوس کيروش، سرمربي پرتغالي تيم ايران نيز در کنفرانس خبري روز گذشته واکنش مناسبي نشان داد.

وي گفت: او مايه ننگ و شرم بازيکنان کره است، او مايه شرم و ننگ فوتبال کره جنوبي است. او به مربيان فوتبال و هواداران ايران احترام نميگذارد، او گلهمند است که در ايران برخورد خوبي با کره نشده است در حالي که ما بهترين امکانات را در اختيارشان گذاشتيم، وقتي 5 مرغ داريم اگر مقابل کسي که از گرسنگي رنج ميکشد يک بال قرار دهيم اين اتفاق معنايي ندارد اما اگر يک ران داريم و آن را با آن فرد تقسيم ميکنيم او بايد تشکر کند.

وي افزود: به عقيده من سرمربي کره حق دارد صحبت کند و نظرش را بگويد اما حق بياحترامي به فوتبال ايران را ندارد. آخرين کلام من اين است که او قبل از رسيدن کاروان ايران به کره بايد از هواداران و فوتبال ايران و همچنين هواداران کره عذرخواهي کند. مطمئنم او ديگر احترامي که بازيکنان کره برايش قائل بودند را ندارد. بسيار خوشحال هستم و ميخواهم قبل از ديدار مقابل کره جنوبي پيراهن ازبکستان را خريداري کنم و به او هديه بدهم.

پس از انتشار اين اظهارات، روزنامههاي ورزشي رکورد و آبولا، همچنين روزنامههاي مهم اين کشور همانند فيگوئرا، سوسياليستا، بارلونتا، کاميينا و دياروآوريو پاسخ کيروش به سرمربي کرهجنوبي را پاسخي منطقي، محکم و به جا دانستند.



ورزش3
 

!!~Pouya~!!

کاربر ویژه
"بازنشسته"





جام ورزشی، چوی کانگ هی که بلافاصله بعد از بازی تیم ملی کشورش با ازبکستان جنگ روانی علیه تیم ملی کشورمان را شروع کرده و گفته«ایران» را دوست ندارد و ترجیح می دهد ازبکستان به جام جهانی برود ، بعد از واکنش جسورانه کارلوس کروش سرمربی تیم ملی کشورمان در حمایت از مردم ایران ناچار شد تا حرف هایش را تصحیح کند. او که از سوی کروش متهم به خیانت به تیم ملی کشور خودش هم شده است در جمع خبرنگاران کره ای جنگ لفظی با کروش را ادامه داد و این بار خطاب به سرمربی تیم ملی کشورمان گفت:« نمی دانم چرا حرف های فوتبالی مرا با حرفهایی احساسی و سیاسی پاسخ می دهند. من هنوز هم می گویم بازی با ایران سخت است ، آنها همیشه برای برد می آیند چون تیم ملی ایران هستند یک حریف قدیمی. با این وجود ما بازی را می بریم.»


او در این حرف ها سعی کرده تا حرف هایش درباره اینکه از ایران« بدش» می آید را جبران کند. این تاکتیکی است که سردبیر بخش کره ای سایت بین المللی گل هم در پیش گرفته و در مصاحبه ای با بخش فارسی این سایت سعی کرده بگوید حرف های چوی کانگ هی به فارسی بد ترجمه شده و کارلوس کروش برای انتقاد از مربی کره عجله کرده است.

البته این مربی به کری هایش ادامه داده و در گفت و گوی جدیدش که سایت فدراسیون کره هم آن را منتشر کرده خطاب به کارلوس کروش گفته است:« شما که یک سرمربی بین المللی هستی! جام جهانی سال آینده را حتما تماشا می کنی اما از خانه ات در پرتغال و پای تلویزیون!»

او سعی کرده اینگونه بر کری هایش بیفزاید. چوی کانگ هی ، یکی از اعضای کادر فدراسیون کره است که در سال 1996 شکست تاریخی شان برابر ایران یعنی شکست 6 بر 2 را تجربه کردند. باختی که تا ابد در کارنامه فوتبالی شان می ماند. کارلوس کروش در اولین روز حضور تیم ملی در اولسان گفت به کانگ هی یک پیراهن ازبکستان را می دهد تا با این پیراهن روی نیمکت کره بنشیند. مربی ایران اما از بازیکنان و مردم کره به عنوان دوستانی مهربان و خوب یاد کرد اما می گوید سرمربی کره برای واژه ای که درباره ایرانی ها به کار برده باید عذرخواهی کند. کاری که مربی نه چندان موفق کره ای ها از آن سر باز می زند. ملی پوشان فوتبال ایران در صورت پیروزی برابر کره در اولسان تیم ملی کره را حتی در آستانه سقوط از جام جهانی قرار می دهند. این اتفاق اگرچه کاری بس دشوار است اما آنها همیشه نشان دادند برای دفاع از کیان ایرانی تا پای جان شان می جنگند.



خبرآنلاین


 
بالا