بررسي حالات صعود براي کره ، ايران و ازبکستان

!!~Pouya~!!

کاربر ویژه
"بازنشسته"
کدام دو تيم رستگار ميشوند؟
بررسي حالات صعود براي کره ، ايران و ازبکستان


در حالي که دور نهايي مقدماتي جام جهاني به هفته پاياني خود رسيده سه تيم ايران، کره جنوبي و ازبکستان شانس صعود دارند و ديدار هاي هفته پاياني بسيار حساس خواهد بود.
00027445.jpg

پيروزي ايران و کره جنوبي، کلاف پيچيده گروه دوم رقابتها را باز کرد. به گزارش ايسنا ، ازبکستان که ميتوانست با پيروزي مقابل کره براي نخستين بار صعودش به جام جهاني را جشن بگيرد، حالا ديگر سرنوشتش در اختيار خودش نيست. در ادامه وضعيت صعود هر يک از تيمها را بررسي خواهيم کرد.

* در بازيهاي سه شنبه چه نتايجي رقم خورد؟

تيم ملي ايران پس از پيروزي روحيه بخش در دوحه مقابل قطر، در تهران نيز لبنان را با 4 گل شکست داد تا با اين شش امتياز شانس صعود خود را بالا ببرد. کره جنوبي نيز در خانه با يک گل ازبکستان را شکست داد و تا حد زيادي صعودش را مسجل کرد.

* احتمالات صعود

در روز پاياني رقابتها، چهار تيم ايران، کره جنوبي، ازبکستان و قطر بازي خواهند داشت. لبنان نيز که با شکست مقابل ايران به کارش پايان داد. ايران با کره بازي ميکند و ازبکستان در خانه پذيراي تيم حذف شده قطر است.

*شرايط صعود ايران

با پيروزي ايران مقابل کره جنوبي، شاگردان کيروش به عنوان تيم نخست راهي جام جهاني ميشوند. در صورت تساوي ايران و کره جنوبي، مليپوشان ايران با اين يک امتياز نيز مستقيما راهي جام جهاني ميشوند، مشروط بر اين که ازبکستان نتواند بيش از سه گل به قطر بزند. ايران حتي با باخت مقابل کره هم ميتواند بليت برزيل را رزرو کند، منوط بر اين که قطر بتواند در بازي آخر با ازبکستان از اين تيم حداقل يک امتياز بگيرد.

* شرايط صعود کره جنوبي

چشمباداميهاي قرمزپوش تا حد زيادي صعود خود را مسجل کردهاند. برد يا مساوي مقابل ايران اين تيم را صدرنشين گروه خواهد کرد. اما حتي باخت هم ميتواند باعث صعود آنها شود، چرا که تفاضل اين تيم بسيار بالاست (7+) و ازبکستان بايد در بازي با قطر 6 اختلاف تفاضل گل با کره را جبران کند که کار بسيار دشواري است. به همين دليل صعود کره تا حد زيادي قطعي شده است.

* شرايط صعود ازبکستان

تيمي که ميتوانست با گرفتن سه امتياز بازي سه شنبه مقابل کره جنوبي يک هفته مانده به پايان رقابتها صعودش را قطعي کند، حالا کارش به اما و اگر کشيده و براي صعود مستقيم شانس بسيار کمتري نسبت به ايران و کره جنوبي دارد. هر نتيجهاي جز برد مقابل قطر باعث از دست رفتن صعود مستقيم شده و حضور آنها را در پليآف سبب ميشود، اما حتي برد هم ممکن است براي ازبکها کافي نباشد. چرا که برد کمگل با توجه به تفاضل گل کم اين تيم (1+) سودي نخواهد داشت (مگر ايران به کره ببازد). اگر ايران با کره جنوبي مساوي کند، ازبکستان با زدن 4 گل به قطر صعود ميکند. اگر ايران کره را شکست دهد، ازبکها بايد از 4 گل نيز بيشتر بزنند چرا که 6 تفاضل گل از کره عقبترند. تنها در صورت شکست ايران است که ازبکستان با هر پيروزي ميتواند جشن صعود بگيرد.

رقابتهاي هفته پاياني سه شنبه آينده برگزار خواهد شد.

جدول گروه B :

00944899.jpg



ورزش3
 
بالا