"مقررات جديد کشتي اعلام شد"

!!~Pouya~!!

کاربر ویژه
"بازنشسته"
[h=1]مقررات جديد کشتي اعلام شد[/h]
[h=2] کميته داوران فدراسيون کشتي، مقررات جديد داوري را اعلام کرد.[/h]
00944068.jpg

اين مقررات به شرح زير است:

* مقررات جديد داوري ارسال شده از سوي فيلا به تاريخ ماه ژوئن سال 2013

کميته داوران با همکاري دپارتمان تحقيقات و آموزش اين کميته، تجزيه و تحليل اوليه سرفصل هاي اصلاح شده تازهترين مقررات داوري فدراسيون بين المللي کشتي (فيلا) را به اطلاع مربيان، کشتي گيران و داوران ميرساند.

لذا طبيعي است ترجمه و تشريح کامل و بند به بند مقررات جديد پس از تکميل متعاقبا به اطلاع جامعه محترم کشتي خواهد رسيد.

سرفصل هاي مقررات که اخيرا در کنگره فوقالعاده فيلا در مسکو به تصويب رسيده و اصلاح نيز شده است، در 4 مورد پررنگتر است که به طور خلاصه به اطلاع علاقهمندان، مربيان، کشتيگيران، داوران و کارشناسان اهل قلم ميرسد.

1- تغيير زمان به 2 تايم 3 دقيقهاي

2- اعلام برنده با احتساب مجموع امتيازات کسب شده در 2 تايم

3- تفاوت قانون اخطار و امتياز جريمه در رشته فرنگي و آزاد

4- امتياز تعيين شده براي خاک کردن حريف

* خلاصه توضيحات:

1. زمان مسابقه براي ردههاي بزرگسالان و جوانان 2 تايم 3 دقيقهاي با 30 ثانيه استراحت است.

2. زمان مسابقه براي ردههاي نوجوانان و نونهالان 2 تايم 2 دقيقهاي با 30 ثانيه استراحت است.

3. کشتيگيري که در مجموع امتيازات دو تايم برتري داشته باشد به عنوان فرد پيروز معرفي ميشود.

4. در هر کشتي (آزاد و فرنگي) اگر اختلاف امتياز به 7 برسد کشتي قطع خواهد شد و فردي که به 7 امتياز اختلاف رسيده است، به عنوان برنده معرفي ميشود.

5. کشتيگيري که يک فن 5 امتيازي و يا 2 فن 3 امتيازي در يک تايم اجرا کند، پيروز خواهد شد. (کشتي زماني قطع خواهد شد که داوران اين امتيازات را تائيد کنند)

6. اگر کشتيگيري در اجراي فن ناموفق باشد و بدون هيچ تحرکي از سوي حريفش در خاک او قرار گيرد، هيچ امتيازي داده نخواهد شد و کشتي بايد قطع شده و کشتي در سرپا ادامه يابد.

7. در هر کشتي (آزاد و فرنگي) کشتيگيري که حريفش را خاک کرد، 2 امتياز به دست خواهد آورد.

8. کشتيگيري که با فرار از فن و به بيرون از تشک برود؛ 2 امتياز از دست خواهد داد.

* قوانين اخطار در کشتي آزاد:

1. اگر 3 داور به اين نتيجهبرسند که يکي از کشتيگيران دفاعي است سر بر روي سينه مي گذارد يا انگشتان حريف را ميگيرد، هل ميدهد و همچنين ضربه به سر و صورت حريف ميزند داور وسط در تذکر اول کلمه "Attention" را به کار ميبرد. اگر کشتيگير کم کار به همين صورت ادامه دهد، داور وسط در تذکر دوم کشتي را قطع ميکند و 30 ثانيه زمان به کشتيگير کم کار داده ميشود تا امتياز بگيرد در واقع اين زمان شروع ميشود براي کشتيگير کم کار و آگاهي ميدهد به مربي و تماشاگران در غير اين صورت در پايان 30 ثانيه امتياز از دست خواهد داد و يک اخطار نيز براي او ثبت ميشود، اما چنانچه هر کدام از کشتيگيران در اين تايم 30 ثانيه پوئن بدست بياورند پوئن و جريمه وقت 30 ثانيه باطل خواهد شد.

2. اگر در پايان 2 دقيقه هيچ امتيازي رد و بدل نشود و قبل از آن هم کشتيگيران اخطار نگرفته باشند، داور بايد يک کشتيگير را به عنوان کم کار معرفي کند و سپس قانون فوق مبني بر امتياز گرفتن کشتيگير کم کار در 30 ثانيه اجرا خواهد شد که با اين شرايط در کشتي آزاد مسابقه هرگز به وقت اضافه و يا بيرون آوردن گوي از کيسه و کلينچ کشيده نخواهد شد.

3. کشتيگيري که 3 اخطاره شود، بازنده خواهد شد.

* قوانين اخطار در کشتي فرنگي:

- اخطار اول به کشتيگير کم کار شفاهي است که اين تذکر بايد توسط داور وسط به رئيس تشک و هيئت ژوري اعلام شود.

- در اخطار دوم، کشتيگير مهاجم انتخاب خواهد کرد که کشتي در خاک ادامه پيدا کند و يا در سرپا (در حالت خاک کشتيگير مهاجم ميتواند انتخاب کند که در پشت حريفش قرار گيرد يا از بغل اقدام به ليفت کردن حريفش کند به کشتي گير مدافع اخطار (CAUTION) تعلق خواهد گرفت.

- در اخطار سوم، يک امتياز به کشتيگير مهاجم داده خواهد شد و کشتيگير مهاجم تصميم خواهد گرفت تا کشتي در خاک ادامه پيدا کند يا در سرپا.

- در اخطار چهارم، کشتي قطع خواهد شد و کشتيگير مهاجم به پيروزي با امتياز برتر فني ميرسد.

- اگر يک کشتي با نتيجه صفر بر صفر به پايان برسد، کشتيگيري که براي آخرين بار اخطار کم کاري گرفته است، بازنده خواهد شد. (کشتي هيچ گاه بدون ردوبدل شدن امتياز و اخطار به پايان نخواهد رسيد، چرا که به داوران توصيه شده است که پس از يک دقيقه کشتيگير کم کار را مشخص کرده و به او اخطار دهند.)

در چلنج (اعتراض مربي) که بسيار حساس و سختگيرانه شد و در مقررات تاکيد شد مربي نبايد از روي صندلي خود بلند شود و بايد حداکثر ظرف 5 ثانيه نسبت به رأي داده شد بعد از ثبت در اسکوربرد اعتراض خود را با پرتاب شيء مکعبي شکل به وسط تشک اعلام نمايد.

تبصره: در يک مورد، اعتراض زماني قابل قبول است که وقت تمام شده و امتياز بر روي اسکوربرد ثبت نگرديده باشد که پس از ثبت بر روي اسکوربرد مربي ميتواند چلنج نمايد.



ورزش3
 
بالا