جانوری که همه فکر می کردند منقرض شده!

پرستو

داره دوست میشه
"منجی دوازدهمی"
ایسنا: «قورباغه نقشدار هولا» که اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت (IUCN) در سال 1996 میلادی گونه آن را منقرض شده اعلام کرد دوباره در تنها زیستگاهش یعنی تالابهای «دره هولا» مشاهده شده است.



در سال 1996 میلادی برای اولینبار این جانور دوزیست از سوی IUCN به عنوان گونه منقرض شده معرفی شد. در آن زمان این تصمیم بر پایه قطعیترین دادههای علمی موجود اتخاذ شد. از آن زمان به بعد دیگر هیچ اثری از این گونه یافت نشد چون تنها زیستگاه آن یعنی تالابهای «دره هولا» در شمال سرزمینهای اشغالی در سال 1955 میلادی کاملا خشک شده بود.


اما در اکتبر سال 2011 میلادی یک گروه از کارشناسان گشت طبیعت یک قورباغه نر بالغ از این گونه را پیدا کردند. در تحقیقات بیشتر 10 نمونه دیگر از گونه قورباغههای نقشدار هولا که زمانی تصور میشد نسل آنها منقرض شده نیز کشف شد.


به نقل از لایوساینس، کارشناسان حیاتوحش خبر بازگشت مجدد این گونه ارزشمند و کمیاب به حیاتوحش را در مجله تخصصی «نیچر کامیونیکیشن» منتشر کردهاند.


این کارشناسان همچنین دو سال پیش به این نتیجه رسیدند که قورباغه نقشدار هولا در واقع آخرین بازمانده از قورباغههای نوع «Latonia» است که نسل آنها مدتهای طولانی است نابود شده است.


171753_118.jpg
 
بالا