روش زجرآور ونزوئلایی ها برای لاغری +عکس

پرستو

داره دوست میشه
"منجی دوازدهمی"
مجله مهر: زنان ونزوئلا این روزها تمایل زیادی به رژيمهای و روشهای مختلف برای لاغر شدن پیدا کردهاند اما رایج شدن یک روش عجیب و غریب برای وزن کم کردن در این کشور نظر رسانهها را به خود جلب کرده است.



کار و بار کسانی که یک روش عجیب و زجرآور برای لاغری به ونزوئلا آوردهاند این روزها حسابی گرفته است. قضیه از این قرار است که موسسههای زیبایی برای کسانی که میخواهند لاغر شوند کاری میکنند که غذاخوردن برایشان سخت و غیر ممکن شود! در این روش یک قطعه پلاستیکی طی یک عمل سرپایی روی زبان فرد بخیه زده میشود؛ قطعهای که که خوردن غذاهای جامد را آنقدر زجر آور میکند که فرد ترجیح میدهد قید غذا خوردن را بزند!


کسانی که از این روش استفاده کردهاند میگویند درد و زجر خوردن غذا آنقدر زیاد است که حاضر نیستند لب به هیچ غذای جامدی بزنند. به همین خاطر کسانی که از این روش که به «وصله سحرآمیز» مشهور شده استفاده کردهاند خیلی سریع وزنشان کم میشود و به همین خاطر اطرافیان آنها هم به فکر استفاده از این روش میافتند. به صورت میانگین با بخیه این تکه پلاستیکی فرد در هر ماه ۱۳ کیلوگرم وزن کم میکند؛ وزن کم کردنی که میتواند به قیمت از دست رفتن سلامت فرد تمام شود. برجستگیهایی روی این تکه که از پلیمر خاصی ساخته شده که حرکت آن روی زبان با استفاده از غذاهای خشک درد زیادی را به وجود میآورد.

171840_999.jpg


پزشکان به صورت جدی درباره استفاده از چنین روشهایی هشدار دادهاند. نرسیدن مواد غذایی کافی به بدن مشکلات جدی برای کسانی که از این روش استفاده میکنند به وجود میآورد که میتواند تا آخر عمر زندگی این افراد را دچار مشکل کند. استفاده فرد تنها از مایعات آسیبهای جدی به بدن و سیستم عصبی وارد میکند که ممکن است قابل درمان نباشد.

171841_785.jpg


اثر روانی این روش به نوعی است که حتی پس از جدا کردن تکه پلاستیکی هم افراد میل خود به غذاهای جامد را به خاطر ترس درد از دست میدهند. گروهی از افراد استفاده کننده از این روش هم در حرف زدن خود دچار مشکل شدهاند که موسسههای ارائه کننده آن را از آثار جانبی این روش توصیف کرده اند! این روش در ابتدا توسط یک جراح زیبایی در آمریکا به وجود آمد و توسط او در سال ۲۰۰۹ ثبت شد. در آمریکا اما از این روش به هیچ عنوان استقبال نشد و حالا در ونزوئلا با هزینه ۱۵۰ دلار کسانی که حاضرند به هر قیمتی وزنشان کم شود برای آن صف میکشند.
 
بالا