ارائه مجوز ایجاد "مرکز ترک الکل" توسط بهزیستی

مجنون الحسین

کاربر فعال
"بازنشسته"
[h=2]ارائه مجوز ایجاد "مرکز ترک الکل" توسط بهزیستی[/h]
مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی از ارائه مجوز برای ایجاد "مرکز ترک الکل" برای گروههای متقاضی خبر داد و گفت: این مجوز توسط سازمان بهزیستی صادر میشود.

فرید براتی سده در گفتوگو با خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به مصوبه کمیته ملی مقابله با مصرف مشروبات الکلی که ذیل شورای اجتماعی وزارت کشور فعالیت میکند، اظهار کرد: طبق بخشنامه مجوز مرکز ترک الکل نیز همانند مرکز ترک اعتیاد به سازمان بهزیستی واگذار شده است.

وی در مورد این مصوبه گفت: در این مصوبه آمده است چنانچه افراد مصرفکننده الکل که هماکنون ترک کردهاند میتوانند گروههای الکلیک ناشناس تشکیل دهند و تحت عنوان گروههای «همتا» برای ترک سایر افراد مصرفکننده الکل اقدام کنند.

مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی افزود: این گروهها با مراجعه به استانداریهای هر استان میتوانند تقاضای مجوز کنند و استانداری نیز پس از استعلامهای لازم مجوز گروههای الکلیک ناشناس را برای برگزاری جلسات صادر میکند.

براتیسده در مورد نحوه فعالیت این گروهها خاطرنشان کرد: این گروهها تنها میتوانند جلسه داشته باشند و دارای مراکز بستری و کمپهای اقامتی نیستند و این در حالی است که نظارت تخصصی بر این گروهها بر عهده سازمان بهزیستی خواهد بود که در این مصوبه نیز به آن اشاره شده است.

وی همچنین با بیان اینکه همین گروههای الکلیک ناشناس میتوانند کمپهای ترک الکل ایجاد کنند، اظهار کرد: تاکنون مراکز ترک الکل در کشور نداشتهایم و از این پس گروهها میتوانند برای دریافت مجوز ایجاد مراکز ترک الکل اقدام کنند.

وی ادامه داد: گروههای الکلیک ناشناس تحت عنوان گروههای همتا فعالیت میکنند و میتوانند همانند گروههای ترک اعتیاد فعالیت داشته باشند.

مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی همچنین به امکان ایجاد مکانی در مرکز اقامتی ترک اعتیاد برای ترک افراد مصرف کننده الکل اشاره کرد و گفت: در حال بررسی هستیم که بتوانیم طی ضوابط و شرایط خاص افرادی که به ترک الکل تمایل دارند در مراکز ترک اعتیاد پذیرش کنیم که این موضوع پس از بررسیهای لازم اعلام خواهد شد.


منبع

 
بالا