سرماخوردگی درمان نشده،باعث تب رماتیسمی میشود

پرستو

داره دوست میشه
"منجی دوازدهمی"
بولتن نیوز ، دبیر انجمن کودکان ایران ادامه داد: بزرگترین علامت این بیماری همان تب است که به دنبال گلودرد چرکی کودک به وجود میآید.


رئیس انجمن عفونی کودکان ایران گفت: به دنبال سرماخوردگی، میکروب در داخل حلق کودک باقی میماند که با ایجاد گلودرد چرکی، عفونت را وارد حلق میکند که اگر این عفونت درمان نشود و کودک بر اثر ابتلا به آن، آنتیبیوتیک مصرف نکند و پنی سیلین تزریق نشود؛ عفونت حاصله میتواند منجر به تب رماتیسمی شود.


استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: این عفونت میتواند داخل قلب، مفاصل و پوست شود و باعث درگیریهای قلبی، مفصلی و پوستی توأم با تب شود.


بلور ساز تصریح کرد: بعد از اینکه میکروب موجود در حلق، مفاصل را درگیر کرد؛ کودک هنگام بیدار شدن از خواب، متوجه میشود که قادر به راه رفتن نیست چرا که یک یا چند مفصل در اثر سم حاصل از این میکروب دچار تورم و آرتریت میشود که اگر این التهاب نیز درمان نشود در نهایت درگیری مفصلی به قلب کودک میریزد و باعث ناراحتی قلبی میشود.


رئیس انجمن عفونی کودکان ایران ادامه داد: تب رماتیسمی در ناحیه مفصل، مفاصل بزرگی مانند زانو، مچ دست و مچ پا را درگیر میکند.


رئیس انجمن عفونی کودکان ایران، ورود این عفونت به ناحیه قلب و درگیری دریچههای قلبی در اثر این بیماری را شایع دانست و افزود: تپش قلب، درد قلب و حالت سنگینی در ناحیه قلب از علائم دیگر درگیری قلب کودک به تب رماتیسمی است.
 
بالا