عجیب ترین ابرهای جهان! + تصاویر

پرستو

داره دوست میشه
"منجی دوازدهمی"
ه گزارش بولتن نیوز به نقل از خبرآنلاین، برای بسیاری از ساکنان شهرهای بزرگ دیدن اشکال مختلفی که ابر می سازد به دلیل تراکم ساختمانها و آلودگی هوا ممکن نیست.
اما برای خیال پردازان و البته دانشمندان که برای دیدن ابرها فضاهای بازتری را می جویند دیدن اشکال غریب ابر هم لذت بخش است و هم دلیل خوبی برای پژو هش های آب و هوایی
گاه اشکال تشکیل شده توسط ابرها آنقدر عجیبند که انسان را به یاد قارچ اتمی ویا یک لوله عظیم می اندازند. در ادامه نگاهی داریم به چند تا از عجیب ترین ابرهای تشکیل شده
ابر کلوین - هلموتز
این ابر زیبا که مانند موجهای توفنده اقیانوس به نظر می رسند به نام دو فیزیکدان آلمانی و انگلیسی به نام های هرمان فون هلموتز و لرد کلوین معروف شده و حاصل مواجهه دولایه متفاوت هوا با یکدیگر است که یکی سریعتر از دیگری حرکت می کند.

1.jpg


ابرهای سیروس اشعه ای
ابرهای سیروس معمولا در بلندترین و سردترین نقطه جو در نقاط گرمسیریتشکیل می شوند و در پنج نوع متفاوت طبقه بندی می شوند که ابرهای اشعه ای یکی از عجیب ترین آنها هستند نکته جالب این است که این ابرها در حالی که با هم موازیند اما همگرابه نظر می رسند.

2.jpg


ابر نیلوفری
ابر نیلوفر یا شکوه صبحگاهی یکی دیگر از پدیده نادر است و به همان اندازه هم چشمگیر است. این رول ابر در پایین لایه جوی پیش از طوفان رخ می دهد و اغلب در شمال استرالیا مشاهده شده است. شکوه صبح همچنین در آلمان، مرکزایالات متحده ،انگلیس و شرق روسیه مشاهده شده است.آنها می توانید ۱۰۰۰ کیلومتر طول داشته باشند. با وجود بیش از ۷۰ سال مطالعه توسط دانشمندان این پدیده شگفت انگیز جوی تا کنون به وضوح درک نشده است.

3.jpg


ابرهای ماماتوس
این نوع ابرها واقعا شکلهای عجیبی را به وجود می آورند. این پدیده جوی گاه صورت وحشت آوری به خود می گیرد علی الخصوص اینکه همراه با رعد و برق شدید رخ می دهند. جریان همرفت و رانش هوای سرو باعث پف کردن ابر به سمت پایین می شود.

4.jpg


ابر یوفو
این ابرها که بر اثرجاذبه زمین به وجود می آید یکی از زیباترین و نادرترین ابرهاست این ابر را به راحتی می توان با یک اثر فرازمینی از یک بشقاب پرنده در فیلمهای تخیلی اشتباه گرفت.

5.jpg


ابر ژاک کاستیو
این ابر با اشکال وحشت آورش نشانگر خشونت و هرج ومرج است

6.jpg


تشکیل چنین ابرهایی در هنگام طلوع یا غروب با رنگهای عجیبی توام می شود که گاه می تواند شبیه یک تابلوی نقاشی البته از نوع سورئال آن باشد.
 
بالا