5 دلیل محکم برای اثبات وجود خداوند...!!!

!Erf@n!

کاربر با تجربه
"بازنشسته"

آیا تاکنون به این فکر کردهاید کسی شواهدی برای اثبات وجود خداوند به شما نشان دهد؟ بدون هیچ حکم و اجباری مبنی بر اینکه، «شما باید ایمان داشته باشید»، در این مقاله سعی کردهایم با ارائه چند دلیل وجود خدا را اثبات کنیم.
اما قبل از شروع به این نکته توجه کنید، وقتی در مورد امکان وجود خدا صحبت میکنیم، کتب آسمانی میگویند، افرادی وجود دارند که شواهد محکمی برای اثبات وجود خدا دیدهاند، اما حقیقت خدا را انکار کردهاند، از سوی دیگر او به کسانی که میخواهند بدانند آیا خدایی وجود دارد، میگوید: «اگر مرا جستجو کنید، خواهید یافت؛ وقتی که مرا با تمام قلبتان جستجو کنید، مرا پیدا میکنید». قبل از پرداختن به حقایقی در مورد وجود خدا از خودتان بپرسید، اگر خدا وجود داشته باشد، آیا میخواهم او را بشناسم؟ در اینجا چند دلیل برای اثبات وجود خداوند ارائه شده است:

1- آیا خدا وجود دارد؟ پیچیدگی سیاره ما وجود یک خالق توانا را نشان میدهد که نه تنها جهان ما را خلق کرده، بلکه آن را تا به امروز پا برجا نگه داشته است، نمونههای بسیاری از مخلوقات خدا میتوان ذکر کرد، اما ما به چند نمونه اکتفا میکنیم:


زمین... اندازه آن دقیق است، اندازه زمین و جاذبه آن باعث ایجاد لایه نازکی اطراف آن میشود که بیشتر آن نیتروژن و اکسیژن است و فقط تا 50 مایل بالاتر از سطح زمین را تحت پوشش قرار میدهد، اگر زمین کوچکتر بود، امکان وجود اتمسفر غیر ممکن بود، مانند سیاره تیر، اگر زمین بزرگتر بود، اتمسفر فاقد هیدروژن میشد، مانند سیاره مشتری. زمین تنها سیارهای است که اتمسفری با ترکیب درست گازها دارد که حیات را برای انسانها، حیوانات و گیاهان ممکن میسازد.



زمین در فاصله مناسبی از خورشید قرار گرفته است، به نوسانات دمایی که بدن ما به سختی میتواند تحمل کند، توجه کنید منفی 30 درجه تا مثبت 120 درجه، اگر زمین کمی دورتر از خورشید بود، همه ما یخ میزدیم، اگر کمی جلوتر بود میسوختیم، حتی انحراف کوچکی در موقعیت زمین نسبت به خورشید زندگی روی زمین را غیر ممکن میسازد. زمین این فاصله با خورشید را زمانی که با سرعت 67000 مایل در ساعت دور آن میچرخد، حفظ میکند، همچنین همزمان دور محور خود نیز میشود و باعث میشود، سطح زمین هر روز به درستی گرم و سرد شود.
ماه به دلیل کشش گرانشی آن اندازه و فاصله مناسبی از زمین دارد. ماه باعث جزر و مد و حرکت اقیانوسها میشود، بنابراین آب اقیانوسها راکد نمیماند، اما در عین حال آب اقیانوسهای بزرگ بر روی قارهها سرازیر نمیشود.
 

!Erf@n!

کاربر با تجربه
"بازنشسته"


آب... بیرنگ، بیبو و بدون طعم و مزه است و هیچ موجود زندهای نمیتواند بدون آن زندگی کند. بیشتر بدن انسانها، گیاهان و حیوانات از آب تشکیل شده است، (تقریباً دو سوم بدن انسان آب است)، در ادامه به این موضوع میپردازیم که چرا ویژگیهای آب آن را برای حیات ما مناسب کرده است:
آب نقطه جوش و انجماد بالایی دارد، آب به ما اجازه میدهد که در محیطی که نوسان درجه حرارت وجود دارد، زندگی کنیم و دمای بدن ما روی 98.6 درجه ثابت نگه میدارد. آب کشش سطحی بینظیری دارد، بنابراین میتواند در گیاهان بر خلاف جاذبه بالا برود و این ماده حیات بخش و همچنین مواد مغذی به نوک بلندترین درختان برسند.



نود و هفت درصد آب جهان در اقیانوسها قرار دارد، اما در کره زمین، سیستمی طراحی شده که نمک را از آب جدا میکند و سپس آن آب را در سراسر سیاره زمین پراکنده میسازد. فرآیند تبخیر آب اقیانوسها را میگیرد و نمک را بر جای میگذارد، ابرهایی را ایجاد میکند که به آسانی به وسیله باد جا به جا میشوند و آب را برای انسانها، گیاهان و جانوران در سراسر سیاره به ارمغان میآورند، این سیستم پالایش است که امکان زندگی روی زمین را فراهم میکند، سیستمی که آب را احیا و قابل استفاده مجدد میکند.



 

!Erf@n!

کاربر با تجربه
"بازنشسته"



مغز انسان... همزمان اطلاعات بسیار زیادی را پردازش میکند، مغز شما تمام رنگها و چیزهایی که میبینید را درک میکند، دمای اطراف شما، فشار گامهای شما بر زمین، صداهای اطراف، خشکی دهانتان، حتی بافت و جنس کیبوردتان. مغز احساسات شما، افکار و خاطرات شما را نگهداری و پردازش میکند. همزمان مغز فعالیتهای مداوم بدن شما مانند الگوی تنفس، حرکت پلک، گرسنگی و حرکات ماهیچهها را کنترل میکند.





مغز انسان بیش از یک میلیون پیام را در ثانیه منتقل میکند. مغز اهمیت این اطلاعات را میسنجد و اطلاعات غیر ضروری را جدا میکند. عملکرد مغز متفاوت از سایر اندامها است. هوش شما، توانایی در استدلال، احساسات، رویا پردازی و تدبیر، عمل کردن و ارتباط با دیگران توسط مغزتان انجام میشود.
 

!Erf@n!

کاربر با تجربه
"بازنشسته"


چشمها... هفت میلیون رنگ را تشخیص میدهند، به صورت خودکار متمرکز میشوند و همزمان 1.5 میلیون پیام را ارسال میکنند، فرضیه تکامل روی تغییر و تحولات در موجودات زنده موجود تمرکز میکند. هنوز فرضیه تکامل به تنهایی نمیتواند مبدا اولیه مغز یا چشم و یا به وجود آمدن موجودات زنده از ماده بیجان را به صورت کامل توضیح دهد.
 

!Erf@n!

کاربر با تجربه
"بازنشسته"

2. آیا خدا وجود دارد؟ جهان مبدأی دارد- علت آن چیست؟



دانشمندان معتقدند که جهان در نتیجه یک انفجار عظیم نور و انرژی به وجود آمده است، که آن را «بیگ بنگ» مینامند. این انفجار مبدأ هر چیزی است که اکنون وجود دارد: آغاز جهان، مبدأ فضا و حتی مبدأ اولیه خود زمان. جهان همیشه وجود نداشته است، جهان آغازی دارد... چه چیز باعث آن شد؟ دانشمندان هیچ توضیحی برای انفجار ناگهانی نور و ماده ندارند.
 

!Erf@n!

کاربر با تجربه
"بازنشسته"

3. آیا خدا وجود دارد؟ جهان با قانونهای طبیعی یکسانی در جریان است. چرا؟


ممکن است بیشتر چیزهای زندگی در تغییر باشد، اما به چیزهایی توجه کنید که هیچگاه تغییر نمیکنند: جاذبه زمین همیشه وجود دارد، فنجان داغ چای روی میز سرد میشود، زمین طی 24 ساعت دور خود میگردد و سرعت نور چه روی زمین و چه در کهکشانهای دور تغییری نمیکند، چه چیز باعث میشود، قوانین طبیعت هیچگاه تغییر نکنند؟ چرا جهان این چنین منظم و پایا است؟ بزرگترین دانشمندان تحت تاثیر اعجاب آن قرار گرفتهاند، هیچ ضرورت منطقی برای جهان وجود ندارد که از قوانین پیروی کند، چه رسد به پیروی از قوانین ریاضیات، این شگفتی نشأت گرفته از این حقیقت است که جهان مجبور به حرکت در این مسیر نیست، آسان است جهانی را تصور کنیم که در آن شرایط به صورت غیر قابل پیشبینی لحظه به لحظه تغییر میکنند یا حتی جهانی که چیزها ناگهان به وجود میآیند و ناگهان از بین میروند.
 

!Erf@n!

کاربر با تجربه
"بازنشسته"

4. آیا خدا وجود دارد؟

کد dna عملکرد سلولها را برنامهریزی میکند، تمام دستورالعملها، آموزشها، تعلیمات از روی قصد و نیت هستند، کسی که دستورالعملی مینویسد هدفی دارد، آیا میدانستید که در هر سلول بدن ما یک کد دستورالعمل با جزئیات کامل وجود دارد، مانند یک برنامه کامپیوتری کوچک؟ احتمالًا میدانید یک برنامه کامپیوتری از صفر و یک ایجاد شده است مانند این 110010101011000، روشی که آنها کنار هم گذاشته میشوند به کامپیوتر میگوید چه کند، کد dna در هر یک از سلولها خیلی شبیه به هم هستند و از چهار ماده شیمیایی ساخته شده که دانشمندان به صورت مختصر a ،t ،g ،c مینامند، آنها به این صورت در سلولها کنار هم چیده شدهاند، cgtgatcgcatgc، سه میلیارد از این حروف در هر سلول انسان وجود دارد!

 

!Erf@n!

کاربر با تجربه
"بازنشسته"

5. آیا خداوند وجود دارد؟


میدانیم که خدا وجود دارد، زیرا او در طلب ماست، او به صورت مداوم به دنبال این است که ما به سوی او بازگردیم. من زمانی منکر خدا بودم و مانند بسیاری از بیدینان، اعتقاد مردم به خدا مرا بسیار آزار میداد، چرا یک ملحد باید وقت و توجه و انرژی زیادی را صرف انکار موضوعی کند که خودش اعتقادی به وجود آن ندارد؟ اما من نفهمیدم دلیل اینکه موضوع خدا این قدر ذهن مرا درگیر کرده، این است که خدا این چنین میخواهد. سرانجام فهمیدم که خدا میخواهد شناخته شود. او ما را با این هدف خلق کرده که او را بشناسیم، او در اطراف ما شواهد زیادی برای اثبات وجودش قرار داده و پرسش و جستجو در مورد وجودش را قبل از ما بوجود آورده است. مانند وقتی که من نمیتوانستم از تفکر در مورد امکان وجود خدا بگریزم، در حقیقت روزی که تصمیم گرفتم وجود خدا را قبول کنم، معبود من با این جمله شروع کرد که «بسیار خوب، تو برنده شدی...» ممکن است دلیل اصلی این که کافران توسط مؤمنین آزرده میشوند، این باشد که خدا به طور جدی به دنبال آنها است.




منبع:فارس نیوز
 
بالا