غرضی: با شهید بهشتی اختلاف داشتم

مجنون الحسین

کاربر فعال
"بازنشسته"
[h=2]غرضی: با شهید بهشتی اختلاف داشتم
[/h]
کاندیدای ریاست جمهوری یازدهم گفت: فکر نمیکردم تاییدصلاحیت بشوم. من برای خودم این قضیه را حل کردهبودم که اگر تایید نشوم یک نظام اسلامی من را تایید نکرده.


سید محمد غرضی که سابقه وزارت نفت در دولت دفاع مقدس و پست و تلگراف و تلفن را در دولت سازندگی دارد، سالها از میدانهای سیاسی دور بود و حالا بهگفته خودش به حسب احساس تکلیف و برای پایاندادن به نابسامانیها پا به عرصه رقابت نهاده.


سیدمحمد غرضی کاندیدای ریاست جمهوری یازدهم در گفتگو با روزنامه شرق به تشریح برنامه های خود پرداخت.


گزیده این گفتگو را در ادامه می خوانید:


* من دیدم کشور و جامعه به دلیل مسایل اقتصادی، سیاسی و اجتماعی در یک بحران طولی و عرضی قرار گرفته و گفتم حالا که شرایط سخت است موقع آمدن است چون در شرایط آسان هر کسی میتواند کار کند.




*احساس نمیکنم رقبایم به غیراز روش گذشته بتوانند عمل کنند و به روش جدیدی روی بیاورند، چون خود اینها محصول روشهای گذشته هستند. برای همین وقتی از من پرسیدند که به نفع کسی کنار میروم یا نه؟ من گفتم که نفعی در این عزیزان نمیبینم تا کنارهگیری کنم.


*من هرگز با هیچکس همدم نبودم. روزنامهنگارها به دلیل سیاست کارشان اشخاص را به گروههای مختلف متصل میکنند، مثلا از اول میگفتند که این با طیف راست است و چون با عسگراولادی نشست و برخاست دارند، پس با آنهاست اما نه؛ من اصلا با عسگراولادی کاری ندارم.


*من با مرحومبهشتی از قبل از انقلاب کار میکردم. ایشان بعد از انقلاب از من خواست که در حزب (جمهوری اسلامی) کار کنم. من گفتم به دلیل گرایش شما به حزب با شما کار نمیکنم. در جلسهای من ضد تحزب صحبت کرده بودم که ایشان برای من پیغام فرستادند و گفتند که شما ضد تحزب هستید، میترسید و ضد حزب صحبت میکنید و من جواب دادم بله من با حزب مخالف هستم. ما از اول هم دچار چالش بودیم.حتی قبل از انقلاب.چون من کار تفنگداری و تیراندازی میکردم و ایشان کار فرهنگی میکردند. ما از دو طیفی بودیم که نسبت به بعضی چیزها مثل رابطه با آمریکا باور متفاوتی داشتیم.


*اصلا من اصولگراها را به عنوان آدمهای سیاسی در این کشور قبول ندارم چون آنها جامعه را بخشی نگاه میکنند.


*فکر نمیکردم تاییدصلاحیت بشوم. من برای خودم این قضیه را حل کردهبودم که اگر تایید نشوم یک نظام اسلامی من را تایید نکرده.


*من هنوز رسانهها را عامل صالح تشخیص نمیدهم و از آنها میترسم .


* من «آرمان» و «کیهان» را که تند و تیز است میخرم و فقط تیتر آن را یک نگاه میاندازم و میفهمم در مملکت چه خبر است؛ یعنی روزنامههای نیشدار را میخوانم و میفهمم که چه سیاستی دارند.


*برنامه هستهای ایران فنی نیست، سیاسی است. ما رفتیم دکانی باز کردیم دو تا چیز درست کردیم و آمریکاییها میگویند شما بمباتم میسازید و ما میگوییم نه و آنها میگویند قبل از اینکه بمب اتم درست کنی باید بزنیم ما میگوییم ببخشیندا، اما ما اجازه این کار را به شما نمیدهیم.

 
بالا