تلاش براي حذف رشته شيعه شناسي در الأزهر

ضحا

کاربر ویژه
"کاربر *ویژه*"
blank.gif

تلاش براي حذف رشته شيعه شناسي در الأزهر




ما علاوه بر مذاهب أربعه (حنفي، حنبلي، شافعي و مالکي)، برخي ديگر مذاهب را در اينجا تدريس مي کنيم زيرا وظيفه و مأموريت الأزهر تبليغ و نشر اسلام ميانه رو و معتدل است.
28884_MVSIID03_pic.jpg
شيخ "أحمد الطيب" رئيس دانشگاه الأزهر مصر، طي اظهاراتي از توطئه برخي اطراف براي حذف رشته هاي مذاهب مختلف اسلامي از جمله مذهب تشيع در اين دانشگاه خبر داد.

وي که در برنامه "افکار عمومي جهان عرب" در شبکه "دبي" سخن مي گفت در ادامه افزود: توطئه اي طراحي شده و در راه است. اين توطئه امت اسلامي را مورد هدف قرار داده است. بسياري از حوادثي که پشت پرده رخ مي دهد به گوش ما مي رسد. اين نوع توطئه ها قديمي شده و ديگر اثري ندارد.

رئيس دانشگاه الأزهر افزود: ما به عنوان اعراب بايد به وظيفه خود عمل کنيم. آنان در پي سوء استفاده از ناداني و فقر گروهي از مردم هستند تا با آنان بازي کنند. بايد بدانند که دانشگاه الأزهر مؤسسه اي است وابسته به امت. نبايد فراموش کرد که الأزهر از نظر جغرافيايي و موقعيتي در مصر قرار دارد از همين رو به قوانين مصر پايبند است، اما در واقعيت، وابسته به همه امت اسلامي است.

"أحمد الطيب" همچنين گفت: راز باقي ماندن دانشگاه الأزهر، عدم وابستگي به يک مذهب واحد است. در اين دانشگاه مذاهب مختلف اسلامي تدريس مي شود، نه يک مذهب. ما علاوه بر مذاهب أربعه (حنفي، حنبلي، شافعي و مالکي)، برخي ديگر مذاهب را در اينجا تدريس مي کنيم زيرا وظيفه و مأموريت الأزهر تبليغ و نشر اسلام ميانه رو و معتدل است.

گفتني است، رئيس دانشگاه الأزهر هيچ اشاره اي به افراد يا اطرافي که اين توطئه را طراحي کرده اند نکرد اما از اظهارات وي پيداست که چنين توطئه اي از سوي سلفي هاي وهابي طراحي شده تا تدريس مذاهب مختلف در الأزهر را متوقف کنند و اين دانشگاه را به يک مذهب واحد، محدود کنند.

از تحرکات و اقدامات يک سال اخير سلفي هاي مصر که از سوي رژيم وهابي آل سعود حمايت و پشتيباني مي شوند، پيداست که هدف اصلي آنان توقف تدريس مذهب اهل بيت عصمت و طهارت عليهم السلام در اين دانشگاه است.
 
بالا