**** چند تمرین ساده برای تقویت مغز! ****

شروع موضوع توسط بنفشه صبح ‏29/05/2013 در انجمن مغز و اعصاب

  1.  
    بنفشه صبح

    بنفشه صبح خودمونی "منجی دوازدهمی"

    تاریخ عضویت:
    ‏22/11/2012
    ارسال ها:
    166
    تشکر شده:
    915
    تشکر کرده:
    442
    امتیاز:
    34
    شغل :
    کارمند
    محل سکونت:
    کنار دوستان

    نحوه آشنایی با انجمن:
    معرفی دوستان
    جنسیت:
    دختر خانم
    پیام کاربری:
    تا خدا هست دگر غصه چرا
    چند تمرین ساده برای تقویت مغز!
    [​IMG]

    اگر بتوانید چند کار را همزمان انجام دهید، تواناییهای ذهنیتان به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

    استفاده از مغز بدون وقفه در محل کار ادامه دارد، بنابراین برای مدیریت اطلاعات و فراموش نشدن جزئیات روزانه، انجام برخی تمرینات مغزی ضروری است. به همان ترتیب که فعالیتهای جسمی و ورزش عضلات را تقویت میکنند، تمرینهای ذهنی نیز، فعالیتهای مغزی را بهبود میبخشند.

    در ادامه برخی از برترین تمرینها برای تقویت مغز ذکر میشوند:

    تقویت حافظه کوتاهمدت

    تقویت حافظه کوتاهمدت به ذهن کمک میکند تا اطلاعات جدید سریعتر به خاطر سپرده و در نتیجه با سرعت بالا به کار گرفته شوند. این تمرین، زمان بسیار کمی در حد چند دقیقه در روز را به خود اختصاص میدهد.برای چند ثانیه فهرستی از چند کلمه تصادفی، مثل فهرست خرید را نگاه کنید و آنها را به خاطر بسپارید. سپس سعی کنید، آنها را به ترتیب از حفظ بگویید.

    افزایش توان برای کسب زمان

    سازماندهی امور، فعالیتهای غیر مفید و از دست رفتن زمان را رفع میکند، در نتیجه فرد زمان بیشتری در اختیار خواهد داشت. برای دستیابی به سازماندهی مفید، انجام وظایف با رعایت نظم و بنابر کارکردها ضروری است. از سوی دیگر تشخیص اولویتها نیز از اهمیت ویژهای برخوردار است. تمرین جالبی برای افزایش توان سازماندهی توصیه میشود، برای این تمرین باید محلهای را که برایتان آشناست، در ذهنتان تصور کنید و مکانهای مختلف مانند، خانهها و مغازهها را جابهجا کرده و به بهترین شکل ممکن سازماندهی کنید. این تمرین به شما اجازه میدهد تا در محل کارتان بتوانید امور را سازماندهی کنید و زمان کافی داشته باشید، به این ترتیب ذهنتان با آرامش بیشتر به فعالیت میپردازد.

    برای تصمیمگیریهایتان، استدلال کنید

    تصمیمگیری براساس عقل سلیم از اهمیت ویژهای برخوردار است، این شیوه نه تنها افراد را از خطرهای احتمالی دور میکند بلکه به تقویت قوه استدلال کمک میکند. استدلال کردن نیز به نوبه خود از برترین مهارتهایی است که مغز و ذهن را قوی و نیرومند میکند. بنابراین ذهنتان را به استدلال، شیوههای سازنده و منطقی عادت دهید. برای دستیابی به مهارت استدلال کردن، هر روز 5 دقیقه را برای کامل کردن سریهای عددی منطقی صرف کنید. این نوع از تمرینهای روانی به شما کمک میکند که به طور خودکار و براساس طرحهای منطقی استدلال کنید.

    تواناییهای مغزیتان را بشناسید

    برای به خاطر سپردن فعالیتهای روزانه، یک راه حل وجود دارد: هر روز موضوع جدید در زمینههای متنوع یاد بگیرید. یاد گرفتن نکات جدید، بدون اینکه نورونهای مغزی را خسته کند، به حفظ شدن فعالیتهای ذهنی منتهی میشود.این تمرین به مغزتان کمک خواهد کرد که همیشه با نشاط آماده یاد گرفتن بیشتر بماند. برای اینکه نکات جدیدی یاد بگیرید، هر روز چند دقیقه را در صفحات آموزشی اینترنت بگذرانید. در پایان مطالعه، اطلاعات کلیدی را جمعبندی کنید. به این ترتیب، نکات فراگرفته شده به شکلی پایدار در ذهنتان حفظ خواهند شد.

    سرزندگی ذهنتان را حفظ کنید

    فناوری همه جا حضور دارد و تمام کارمندها بیشتر زمان و روز خود را با آنها سپری میکنند. اگرچه این فناوریها به صرفهجویی در زمان منجر میشود اما به سرزندگی ذهن آسیب میزند. برای حل این مشکل، کافی است هر روز یک محاسبه ذهنی انجام دهید. به عنوان نخستین تمرین، بهترین کار این است که از ماشین حساب برای انجام حساب و کتابهای ساده خودداری کنید. به طور مثال برای حساب کردن سهم هر نفر از دوستان در رستوران، سریع تلفن همراهتان را به کار نیندازید.

    انجام چند فعالیت به طور همزمان

    اگر بتوانید چند کار را همزمان انجام دهید، تواناییهای ذهنیتان به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت. تکرار و تمرین از عوامل موفقیت در دستیابی به این شیوه است. به عنوان تمرین میتوانید از کار با نرمافزارها شروع کنید، برای این منظور باید سعی کنید از دکمههای میانبر استفاده کنید، باید این قابلیت را تا حدی در خود پرورش دهید که دیگر نیازی به موس نداشته باشید. این حرکت باعث میشود که بتوانید همزمان چند کار را در کنار هم و به موازات یکدیگر انجام دهید.

    برای بازدهی بالاتر، بیشتر تمرکز کنید

    اگر برای متمرکز شدن روی یک پرونده به اندازه کافی تمرکز ندارید، نباید نگران شوید. با این حال ممکن است برخی اطلاعات مهم را از قلم بیندازید و بازدهیتان آسیب ببیند. برای رفع این معضل باید تا حد ممکن جلوی اطلاعات مزاحم را بگیرید و اجازه ندهید سطح آگاهیتان افت کند. در این زمینه تمرین مناسبی وجود دارد، به طور منظم، ظرفیتهای تمرکزیتان را با استفاده از آزمون �#1575;ستروپ�بسنجید. این آزمون کوتاه، به شما کمک میکند که بهتر متمرکز شوید و اطلاعات ذهنیتان را مرتب کنید.
     
    Ali, abshar, زینب و 3 کاربر دیگر از این پست تشکر کرده اند.
  2.  
    abshar

    abshar کاربر با تجربه "کاربر *ویژه*"

    تاریخ عضویت:
    ‏23/08/2012
    ارسال ها:
    2,234
    تشکر شده:
    15,379
    تشکر کرده:
    5,748
    امتیاز:
    104
    محل سکونت:
    شهر بهشت

    تحصیلات:
    کارشناسی ارشد
    نحوه آشنایی با انجمن:
    معرفی دوستان
    جنسیت:
    دختر خانم
    پیام کاربری:
    اللهم صل علی محمد وآل محمد و عجل فرجهم




    دوست عزیز ممنونم ازشما

    درخصوص این مورد بیشتر توضیح بدین لطفا
    :53:



    برای بازدهی بالاتر، بیشتر تمرکز کنید اگر برای متمرکز شدن روی یک پرونده به اندازه کافی تمرکز ندارید، نباید نگران شوید. با این حال ممکن است برخی اطلاعات مهم را از قلم بیندازید و بازدهیتان آسیب ببیند. برای رفع این معضل باید تا حد ممکن جلوی اطلاعات مزاحم را بگیرید و اجازه ندهید سطح آگاهیتان افت کند. در این زمینه تمرین مناسبی وجود دارد، به طور منظم، ظرفیتهای تمرکزیتان را با استفاده از آزمون �#1575;ستروپ�بسنجید. این آزمون کوتاه، به شما کمک میکند که بهتر متمرکز شوید و اطلاعات ذهنیتان را مرتب کنید.

     
    زینب, Ali, (کاربر حذف شده) و 1 کاربر دیگر از این پست تشکر کرده اند.
موضوع های مشابه: **** چند
انجمن عنوان تاریخ
مغز و اعصاب ***********حافظه کوتاه مدت به چه ماده حیاتی نیاز دارد؟*********** ‏06/06/2013
مغز و اعصاب تست: نمره اعصاب شما چند است؟ ‏06/06/2013

XenForo Add-ons by Brivium ™ © 2012-2013 Brivium LLC.