دانلود رایگان مجموعه بی نظیر افکار دیگران را بخوانید

!!~Pouya~!!

کاربر ویژه
"بازنشسته"

PBS.The_.Elegant.Universe.2004.jpg
هشدار:
این مجموعه در تمام فروشگاه های اینترنتی با نام افکار دیگران را بخوانید عرضه می شود اما نام اصلی آن The Elegant Universe یا جهان زیبا می باشد.
در تبلیغات فروشگاه های اینترنتی شاهد هستیم که در وصف این مجموعه از جملاتی هایلایت شده نظیر:
فکرو ذهن طرف مقابلتان را بخوانید …!!؟؟
از درونیات ذهنی یک قاتل زنجیره ای با خبر شوید !!
از رازهای ذهن کودکان وحشی چیزی می دانید ؟؟
و … استفاده شده است اما تا چه حد این مسائل می تواند درست باشد بر عهده ی کسانی است که چنین ادعاهایی را در قبال این مجموعه می کنند.
وظیفه ی سایت لرد دانلود در وحله ی اول ارائه اطلاعات کاملآ دقیق و درست از منابع رسمی و معتبر خارجی است که این مجموعه را منتشر کرده اند و در وحله ی دوم به عنوان یک سایت دانلود رایگان، ارائه این مجموعه به صورت کاملآ رایگان برای دانلود کاربران محترم می باشد.

لذا مسئولیت دانلود و تماشای این مجموعه برعهده ی کاربر می باشد و لرد دانلود هرگونه مسئولیتی را در قبال درست یا نادرست بودن توصیف هایی که برای این مجموعه در فروشگاه های اینترنتی وجود دارد را رد میکند.
تمام توضیحاتی که در ادامه آمده از سایت رسمی انتشار دهنده ی این مجموعه استخراج شده است.


یکی از بلند پروازانه ترین و هیجان انگیز ترین نظریه هایی که تا کنون ارائه شده-نظریه ای که شاید مدتها برای آن جستجو شده “نظریه همه چیز” می باشد، که حتی انیشتین را کنار گذاشته-یک شرح متحرک کامپیوتری پرخرج و استادانه که از سوی نویسنده-فیزیکدان کتاب پرفروش برایان گرین ارائه می شود؛ و در آن یک نو اختر (NOVA) جنون، پیچیدگی و گاهی دیوانگی آشکار نظریه ریسمان را که به عنوان نظریه ابر ریسمان نیز شناخته می شود، معرفی می کند.این ایده شگفت انگیز ابراز می دارد که ترکیبات بنیادی طبیعت عبارتند از ریسمان های باریک غیر قابل ادراکی از انرژی که حالتهای مختلف ارتعاش آنها زمینه ساز همه آن چیزی است که در جهان اتفاق می افتد. این نظریه با موفقیت قوانین بزرگ–نسبیت عام-و قوانین کوچک–مکانیک کوآنتوم-را با هم متحد می سازد و مفاهیم لاینحلی که باهوشترین دانشمندان را نزدیک به یک قرن نا امید کرده بود، نقض می نماید. این مجموعه را میتوانید به صورت کاملآ رایگان از وب سایت لرد دانلود دریافت نمایید.


بخش اول:
ابعاد یازده گانه، جهانهای موازی، و جهانی ساخته شده از ریسمانها؟ این یک بحث علمی تخیلی نیست، این نظریه ریسمان است. برایان گرین نویسنده و فیزیکدان مشهور و نویسنده کتاب پرفروش جهان زیبا، یک سفر تفریحی به این دنیای به ظاهر عجیب را در “جهان زیبا” یک مجموعه تلویزیونی سه ساعته برنده جایزه جشنواره پیبادی اوارد، به شما تقدیم می کند.
“رویای انیشتین”، به معرفی نظریه ریسمان می پردازد و نشان می دهد که چگونه فیزیک مدرن-متشکل از دو نظریه که بینهایت با یکدیگر ناسازگار هستند-به بن بست جنون آمیز خود می رسند: یک نظریه، نسبیت عام، با موفقیت به شرح مسائل بزرگی مانند ستاره ها و کهکشان ها می پردازد، در حالی که دیگری یعنی مکانیک کوانتومی، به همان اندازه در توضیح چیزهای کوچک مانند اتم ها و ذرات زیر اتمی موفق است. آلبرت انیشتین کاشف نظریه نسبیت عام، در رویای یافتن نظریه ای بود که بتواند تمامی قوانین طبیعت را در بربگیرد. اما در این تلاش برای نظریه ای به اصطلاح متحد کننده، انیشتین دست خالی ماند و تضاد بین نظریه نسبیت عام و مکانیک کوآنتوم تمامی کسانی را که در پی یکپارچگی آن بودند، نا امید ساخته بود. تا کشف نظریه ریسمان اوضاع به این منوال بود.


بخش دوم:
در بخش دوم “جهان زیبا”، یک مجموعه کوتاه تلویزیونی سه ساعته با فیزیکدان برایان گرین، به کاوش عمیق در مفاهیم پیچیده و گیج کننده و گاه دیوانه وار نظریه ریسمان می پردازد. بخش ۲، ” مسئله ریسمان است”، با یک صحنه غریب در یک سالن سینما آغاز می شود که در آن تاریخ جهان به عقب و به زمان انفجار مهبانگ بازمی گردد، لحظه ای که در آن نسبیت عام و مکانیک کوآنتوم هر دو به صحنه می آیند و بنابراین نقطه ای است که مدلهای مرسوم ما درباره واقعیت جهان هستی به شکست می انجامد.
سپس نوبت نظریه ریسمان است که برای نجات می آید آنگونه که گرین شرح می دهد مراحلی که یک فرمول ریاضی با قدمت دویست ساله به اولین بارقه های نظریه ریسمان منجر شد-رشته های مرتعش انرژی که ارتعاشات متفاوت آنها موجب تولید کوارکها، الکترونها، فوتونها و همه دیگر ذرات بنیادی می گردد. این ریسمانها واقعا کوچک هستند، کوچکتر از یک اتم و به همان نسبتی که یک درخت در برابر منظومه شمسی به نظر می رسد. اما همانگونه که گرین توضیح می دهد، آنها قادر به ترکیب قوانین بزرگ و قوانین کوچک هستند به گونه ای که بتوان یک نظریه واحد هماهنگ درباره همه چیز را پیشنهاد داد.


بخش سوم:
بخش سوم از “جهان زیبا” با میزبانی برایان گرین نشان می دهد که چگونه ادوارد ویتن از موسسه مطالعات پیشرفته پرینستون، با کمک و همراهی دیگران، نظریه ریسمان را با تلفیق موفقیت آمیز پنج نسخه مختلف به یک نظریه واحد متحول کرد که به شکل رمزگذاری شدۀ “نظریه-ام” نامیده شد، تحولی که نیازمند مجموع یازده بعد می باشد.
ده… یازده… چه کسی به تعداد آنها اهمیت می دهد؟ اما این ابعاد جدید یازده گانه حاکی از آن است که ریسمانها می توانند به شکلهایی که بنام غشا یا به اختصار برین نامیده می شوند، در بیایند. این مسائل، کیفیتی به واقع علمی تخیلی گونه دارند، چرا که در اصل آنها می توانند به بزرگی جهان باشند. یک برین می تواند حتی یک جهان باشد-یک جهان موازی-و ممکن است ما هم اکنون در حال زندگی بر روی یکی از آنها باشیم.


اطلاعات این مجموعه:
نام : جهان زیبا – NOVA: The Elegant Universe
ژانر : مستند
کیفیت : DVDRip – خوب
فرمت : MKV
رزولیشن : ۴۶۴×۸۳۲
تاریخ انتشار : ۲۰۰۴
مدت زمان : ۱۸۰ دقیقه
ناشر : PBS
زبان : انگلیسی
زیر نویس فارسی : یافت نشد



دانلود از لینک مستقیم
پسورد: ندارد


منبع: ایرانیان دانلود

 
بالا